logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Marketing relacji: skuteczna budowa przewag konkurencyjnych

  PR 07.07.2015, przeczytano 1186 razy

Marketing relacji jest sposobem na efektywną realizację biznesowych celów i ograniczenie ryzyka. Stanowi odpowiedź na zmieniające się warunki rynkowe i wymagania konsumentów. Marketing relacji umożliwia budowę lojalnej grupy klientów, pozyskanie i utrzymanie wartościowych biznesowych partnerów lub też budowę koalicji organizacji wspólnie realizujących zamierzone działania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-relacji%3A-skuteczna-budowa-przewag-konkurencyjnych,25370,artykul.html

Pozyskanie lojalnych klientów w przypadku danej marki nie odbywa się już na tak prostych zasadach, jak jeszcze kilkanaście lat temu. Różnice pomiędzy produktami są stosunkowo niewielkie jeżeli rozpatrujemy potrzeby konsumentów, które te produkty zaspakajają. Marki zaspakajają życzenia klientów i poprzez identyfikowanie się z tożsamością danej marki pozwalają konsumentom manifestować swoje poglądy, czy wartości. Jednak raz pozyskany i lojalny klient nie zawsze takim pozostanie. W wysoce konkurencyjnym środowisku kluczowa jest innowacja i nieustanne podążanie za zmieniającymi się warunkami technologicznymi, społecznymi, ekonomicznymi i prawnymi, aby zaspokoić potrzeby klientów.

Promocje sprzedaży i inne zabiegi promocyjne mające na celu skłonienie konsumentów do dokonania zakupu mają ograniczoną możliwość budowy lojalności wśród klientów, jako że stosowane są przez większość obecnych na rynku firm, a do tego możliwość ich stosowania jest ograniczona rentownością przedsięwzięcia. Marketing relacji umożliwia budowę bazy lojalnych klientów poprzez właściwe, zgodne z wymaganiami danego klienta działania w trakcie każdej fazy sprzedaży produktu lub usługi: od wzbudzenia zainteresowania klienta po obsługę posprzedażową. Budowa bazy lojalnych klientów jest dla danej firmy kluczowa, a jedną z ważniejszych korzyści posiadania grona lojalnych klientów jest ich mniejsza wrażliwość na wahania cen produktów lub usług. Interesuje ich jakość i wartości dostarczane przez daną markę - mówi Robert Borowicz, CEO firmy Advanced Communication specjalizującej się w dostarczaniu rozwiązań z zakresu komunikacji w tym z zakresu marketingu relacji. 

Marketing relacji stwarza również duże możliwości w kontekście zwiększenia efektywności działań poprzez nawiązanie strategicznego partnerstwa z podmiotami, które oferują komplementarne względem danej firmy produkty lub usługi i zaoferowanie klientom wartości dodanych. 

W wypadku efektywnego stosowania marketingu relacji produkty i usługi nie tylko są skrojone na miarę klienta, ale klient bierze także świadomy udział w ich tworzeniu, co dodatkowo wpływa na jego lojalność i ogranicza ryzyko jego przejścia do konkurencji - podsumowuje Robert Borowicz. 

Źródło: CEO Advanced Communication

www.advanced.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764