Meetrics - wiodący europejski dostawca rozwiązań do weryfikacji efektywności reklam - wprowadza nowe, mocno rozbudowane narzędzia do pomiaru kampanii wideo, pod nazwą Advanced Video Metrics.
Wprowadzana właśnie technologia o nazwie Advanced Video Meetrics (AVM), pozwoli na dokonywanie pomiarów i zestawień szczegółowych parametrów efektywności wyświetlanych reklam wideo, na czele z ich widocznością i słyszalnością.
- Branża reklamowa nadal poświęca dużo czasu i wysiłku na stosunkowo bezsensowne wskaźniki i raporty. Dotyczy to szczególnie właśnie reklamy wideo. Wskaźniki ukończenia filmu (Video Completion Rates) niewiele tak naprawdę mówią o skuteczności reklamy i efektywności kampanii. Istnieje obecnie wyraźna nierównowaga między wysiłkami reklamodawców a możliwościami kontroli kampanii – mówi Philipp von Hilgers, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Meetrics.
Nowe narzędzie pomiarowe udostępnione przez Meetrics bada do jakiego stopnia emitowane reklamy wideo są „oglądalne” i słyszalne, a przez to jak bardzo są efektywne. Dzięki Advanced Video Metrics standardy jakości dla wyświetleń reklam wideo mogą dokładnie odzwierciedlać pożądane warunki udanego touchpointu – nawet jeśli te wymagania znacznie przekraczają międzynarodowe standardy rynkowe.
- Advanced Video Metrics umożliwia naszym klientom nie tylko porównywanie skuteczności ich kampanii ze średnimi międzynarodowymi, ale także dostosowywanie kryteriów weryfikacji do celów konkretnej kampanii czy linii kreatywnej - wyjaśnia Hubert Świtalski, Regional Manager CEE w Meetrics - Obecnie standard rynkowy według IAB to 50% widocznej powierzchni reklamy wideo przez 2 sekundy. W AVM będziemy mogli zadać takie parametry jak np. 50% powierzchni przez 50% czasu plus włączony dźwięk. Dzięki temu przykładamy sensownie ten sam procent czasu do spotów niezależnie od tego czy trwają 6, 15 czy 30 sekund. I dodatkowo monitorujemy włączenie dźwięku. Jeśli marketer uzna, że chce mierzyć reklamę z dźwiękiem to w momencie wyłączenia dźwięku przez użytkownika reklama zostanie uznana za niespełniającą kryteria widoczności według AVM.
Nowe narzędzie firmy Meetrics (AVM) może być używane po prostu w całej „otwartej sieci”, jak również być implementowane na platformach wybranych partnerów, takich jak np. YouTube. Oznacza to, że z AVM próg widoczności powierzchni reklamowej, jak i pożądany minimalny czas wyświetlania na ekranie będzie można dowolnie dobierać. Dla każdego odtworzenia reklamy wideo Meetrics zaraportuje, czy reklama była odtwarzana z dźwiękiem, była widoczna i wyemitowana w pełnej długości, wskaźniki uwzględnią również to czy cały obszar obrazu, a nie tylko jego część, był widoczny przez odpowiednio długi czas, wystarczający do uzyskania efektu reklamowego. AVM uwzględniać będzie też tzw. klasy widoczności, w celu wizualizacji zmian wskaźników widoczności na przestrzeni emisji całej reklamy.
Źródło: Meetrics