logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Netto startuje z kampanią przeciwko marnowaniu żywności

  PR 16.10.2020, przeczytano 245 razy
ilustracjastrzałka

„Stać cię na wyrzucanie? Można rozsądniej!” – to hasło rozpoczynające kampanię społeczną, realizowaną przez sieć handlową Netto we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności. Celem akcji jest budowanie świadomości na temat konsekwencji wyrzucania jedzenia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/netto-startuje-z-kampania-przeciwko-marnowaniu-zywnosci,388821,artykul.html

Statystyki ukazujące skalę marnowania żywności na świecie robią wrażenie – aż jedna trzecia produktów trafia do śmieci. W każdej sekundzie do kosza wyrzuca się 51 ton jedzenia. Udział w tym ma także Polska – w europejskim rankingu marnotrawstwa zajmuje 5 miejsce. Okazuje się, że statystycznie każda osoba w naszym kraju wyrzuca rocznie 247 kg żywności, wartej 3 000 zł. Tym samym, w ubiegłym roku w Polsce do kosza trafiło aż 9 mln ton jedzenia.

Chcąc ograniczyć to niekorzystne zjawisko, sieć handlowa Netto we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności zorganizowała ogólnopolską kampanię społeczną, której głównym celem jest kształtowanie właściwych nawyków u konsumentów poprzez zwrócenie ich uwagi na problem między innymi niewłaściwego przechowywania żywności, które w konsekwencji prowadzi do jej wyrzucania. Hasło rozpoczynające kampanię podkreśla możliwość wyboru, jaką ma każdy kupujący – zdrowy rozsądek i świadome decyzje zakupowe lub brak rozwagi, której efektem jest marnotrawstwo. Jak podpowiadają inicjatorzy akcji, istnieje kilka prostych zasad przechowywania produktów spożywczych, które sprawią, że będą przydatne o wiele dłużej.

W pierwszej odsłonie kampanii skupiono się na edukacji dotyczącej warzyw i owoców. Aby przedłużyć ich świeżość:

  • Nie powinno się przechowywać ich w reklamówkach
  • Do lodówki należy wkładać tylko dojrzałe i nietrwałe produkty
  • Zamrozić można prawie każdy produkt żywnościowy
  • Pokrojone składniki najlepiej przechowywać w wielorazowym, zamkniętym pojemniku

Akcja ma także na celu zwrócenie uwagi na wartość produktów, które na pierwszy rzut oka nie sprawiają wrażenia idealnych. Warzywa i owoce o nieregularnych kształtach, krzywy bochenek chleba czy połamana czekolada są zdatne do spożycia, a ich świeżość i jakość są takie same, jak pozostałych produktów znajdujących się na półce. Więcej porad w ramach kampanii przeciwko marnowaniu jedzenia znajduje się na stronie internetowej: www.netto.pl/nie-marnuje-zywnosci.

- Rozpoczynająca się kampania to nasz kolejny krok w walce z marnotrawstwem, który mamy nadzieję pozwoli ograniczyć ten niekorzystny dla całego świata proceder – mówi Janusz Stroka, prezes Netto Polska. – Mamy nadzieję, że nasza akcja skłoni klientów do zastanowienia się nad nawykami zakupowymi i pozwoli im je zweryfikować, jeśli zajdzie taka potrzeba. Liczymy, że uda nam się w ten sposób stworzyć wśród konsumentów nowy, korzystny trend polegający na racjonalnych zakupach, które pozwolą nie tylko ograniczyć ilości wyrzucanego jedzenia, ale też na oszczędności w domowym budżecie – dodaje.

Netto, jako organizacja odpowiedzialna społecznie, która działa w zdroworozsądkowy sposób, od lat walczy z marnowaniem żywności. Aby zmniejszyć skalę wyrzucania jedzenia, sieć handlowa współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności i wieloma lokalnymi organizacjami charytatywnymi, każdego dnia przekazując nadwyżki niesprzedanych produktów spożywczych z obowiązującym terminem ważności. Tegoroczne darowizny o łącznej wartości ok. 3 mln złotych trafiają do najbardziej potrzebujących.

Ponadto w ubiegłym roku sieć uruchomiła aplikację „Nie marnujemy żywności”, dając szansę jej użytkownikom na podjęcie realnej walki z marnowaniem żywności i bieżące sprawdzanie oferty z przecenionym asortymentem w Netto. Takie produkty dostępne są w sklepach Netto w specjalnych skrzynkach oznakowanych hasłem „Stop. Nie marnujemy żywności”.

Źródło: Netto Polska

www.netto.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Neo-Angin odświeża wizerunek w nowej kampanii
Pod hasłem „Twój lek antyseptyczny” wystartowała nowa kampanii marki neo-angin. Przygotowaniem i realizacją kampanii zajęła się agencja kreatywna Chromatique.
Nowość w ofercie Api: owalne drukarki sitodrukowe
API.PL rozszerza ofertę maszyn sitodrukowych marki ROQ o drukarki owalne. Urządzenia posiadają bezbłędny system indeksacji oraz precyzyjny rejestr. Ich konstrukcja umożliwia szybkie przezbrajanie i pasowanie. Pozwalają drukować większą ilość kolorów oraz większe standardowe i niestandardowe formaty. Drukarki owalne powstały z myślą o dużych producentach odzieży i drukarniach...
Feeders Agency z nowym logo, identyfikacją wizualną i manifestem
Po blisko dwóch latach działalności Feeders Agency odświeża swoją identyfikację wizualną. Rebranding agencji przygotował Bożydar Kaniewski, Head of Arts Feeders.
Canon na Międzynarodowy Dzień Druku
Obchodzony dziś Międzynarodowy Dzień Druku to doskonały moment, aby przyjrzeć się bliżej roli, jaką we współczesnym świecie odgrywa technologia druku i sama komunikacja wizualna. To właśnie druk cyfrowy i jego kreatywne zastosowania – obok rozwiązań fotograficzno-filmowych – są najsilniej zakorzenione w DNA firmy Canon. Szerokie portfolio produktów i...
Kompania Piwowarska uruchamiają „Strefę kapitalnej imprezy” w Carrefourze
Kompania Piwowarska uruchamia w warszawskim sklepie Carrefour projekt „Strefa kapitalnej imprezy”. Wydzielona strefa zawiera wizualne elementy oddające imprezowy klimat marki Captain Jack. Projekt został wdrożony w warszawskim sklepie Carrefour przy Rondzie ONZ i docelowo może być rozszerzany na kolejne sklepy Carrefour oraz innych sieci handlowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764