logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Niestandardowe formaty reklamowe w internecie

  PR 28.04.2017, przeczytano 984 razy

Reklama w Internecie stała się nieodłącznym elementem wszystkich marketingowych budżetów. Nic w tym dziwnego - na świecie jest ponad 3,5 miliarda aktywnych użytkowników sieci. Jak skutecznie dotrzeć do nich z przekazem reklamowym?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/niestandardowe-formaty-reklamowe-w-internecie,32295,artykul.html

Ze względu na brak jakichkolwiek reguł, co do których wydawcy w Internecie powinni się dostosowywać, użytkownik jest bombardowany dziesiątkami reklam. Według badań przeprowadzonych przez portal comScore wynika, że jeden użytkownik miesięcznie odbiera około 1,707 reklam. Często są one inwazyjne i zamiast przyciągnąć uwagę, drażnią.

Tradycyjne czy standardowe formaty reklam okazują się nieskuteczne. Użytkownicy nie wykazują  żadnej interakcji, a co za tym idzie coraz częściej instalują na urządzeniach rozszerzenia, które skutecznie blokują wyświetlanie reklam. Obojętność użytkowników Internetu przekłada się na obniżenie zarobków wydawców. Wraz z rozwojem technologii, specjaliści zaczęli definiować reklamę display na nowo. Oczywiście nadal jest wiele inwazyjnych i spamowych reklam, które ciężko zamknąć, ale są też skuteczne i efektywne formaty. Oto kilka z nich:

  • Skin ad – potocznie znany jako tapeta (z ang. wallpaper). To reklama, która jest chyba najmniej inwazyjna ze wszystkich, ponieważ obejmuje całe tło ekranu użytkownika. Tym sposobem, format bez żadnych przeszkód umożliwia użytkownikowi przeglądanie treści.
  • Reklama natywna – to w zasadzie format płatnych reklam, które są organiczne i naturalnie wmieszane w treści zawarte na stronie, co sprawia, że wyglądają tak, jakby były częścią materiałów redakcyjnych. Warto dodać, że reklama natywna ma lepszy wskaźnik zakupu – prawie 18% - niż reklamy standardowe.
  • InText/ InLine – są to reklamy kontekstowe umieszone w treściach prezentowanych na stronie. Zazwyczaj mają formę podkreślonego wyrazu, po najechaniu którego wyświetlany jest dymek. Ten format jest korzystny ze względu na prostotę i łatwy proces integracji. Dodatkowo, dostarczają użytkownikom korzyści w postaci nowych treści i trafności.
  • InRead – ten rodzaj odnosi się do wideo, które uważane jest za jeden z najpotężniejszych formatów reklamowych. W tej jednostce film jest osadzone pośród treści witryny. Gdy użytkownik dotrze do określonego miejsca na stronie internetowej, wówczas film uruchamia się automatycznie. Natomiast gdy zacznie skrolować w poszukiwaniu dalszych treści reklama znika.
  • Format pełnoekranowy (Interstitial) – jest to rodzaj reklamy, głównie mobilnej, która zajmuje całą stronę w przeglądarce, często uniemożliwiając użytkownikowi wykonanie ruchu, dopóki nie zaangażuje się w reklamę. Zwykle jest to kliknięcie przycisku X w celu jej zamknięcia, nierzadko przejście na stronę reklamy.
  • Portret – jeden z nielicznych formatów, który oferuje bogate możliwości reklamowe oraz łatwo angażuje odbiorców w treść reklamy. Ze względu na duży rozmiar pozwala na włączenie wielu jednostek reklamowych w różnych sekcjach. Portret pojawia się jako prostokąt, zazwyczaj po prawej stronie witryny. Użytkownik może kliknąć ofertę i zobaczyć treść bądź po prostu zwinąć reklamę klikając w znak X.  


Niestandardowe formaty reklamowe są dobrym źródłem przychodów, ale tylko wtedy gdy są odpowiednio dobrane do strony i jej odbiorców. Formaty standardowe wciąż dominują w Internecie, jednak rynek skłania się w kierunku bardziej kreatywnych formatów reklamowych. Jeśli jesteś wydawcą szukającym sposobu na wyróżnienie się oraz generowania nowych możliwości monetyzacji strony to zastosowanie niestandardowych formatów może dać Ci dużą przewagę w osiągnięciu tego celu.

Źródło: YieldRiser

www.yieldriser.com

Dodatkowe informacje:

Autor:
Paweł Treściński - wiceprezes i dyrektor sprzedaży YieldRiser

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764