Dla pomysłowych, spontanicznych i odważnych – dla tych, którzy potrafią Sylwestra urządzić w kwietniu i zgasić światło w całej dzielnicy. Im właśnie Lech dedykuje swoją najnowszą kampanię „Chwała bohaterom”. Z myślą o nich także powstała nowa butelka Lecha Easy Grip.
- Młodzi ludzie są dla nas inspiracją. Tym razem ich pomysły, kreatywność i spontaniczność zmobilizowały nas do nakręcenia spotu reklamowego „Hołd” oraz zaprojektowania nowej butelki. To właśnie im dedykujemy nową kampanię. - mówi Tomasz Kanton, kierownik ds. PR marek w Kompanii Piwowarskiej.
Na potrzeby kampani powstały dwa spoty reklamowe - „Hołd“ oraz osobny, dedykowany odmienionej butelce. Oba nakręcone zostały w Buenos Aires. W stolicy Argentyny ekipa filmowa spędziła pięć dni. W zdjęciach wzięło udział kilkunastu aktorów głównych i około 100 statystów. Pomysłodawcą scenariusza jest agencja McCann Ericson. Koordynatorem realizacji spotu był dom produkcyjny OTO Film. Po powrocie do Polski przez kilka tygodni trwała postprodukcja w studiu Platige Image. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Starcom. Działania PR prowadzi agencja Q&A Consulting. Za działania w Internecie odpowiada agencja John Pitcher.
Spot „Hołd“ już od kilku dni dostępny jest w Internecie (właśnie tram rozpoczął się tzw. soft launch kampanii), a od tego tygodnia emitowany jest w telewizji. Równocześnie z nim ruszy niestandardowa kampania outdoorowa: łącznie kilkaset różnego rodzaju nośników z wieloma rodzajami toastów nową butelką, dostosowanymi do miejsca i odbiorców komunikatu np. „Za tych, którzy jeździli metrem od poniedziałku do piątku bez przerwy“, „Za królów długiego weekendu”, „Za herosów miejskich mitów“, „Za tych, dla których sesja była pierwszą wizytą na uczelni“.
Nowa kampania marki Lech to nie tylko telewizyjny spot i działania w outdoorze. Także specjalnie zaprojektowana, nowa butelka Lech Easy Grip.
Oryginalna butelka wyposażona została w system Easy Grip - specjalnie tłoczone po bokach butelki wypustki, dzięki którym pewnie i wygodnie trzyma się w dłoni. Wypustki zapobiegające wypuszczeniu jej z ręki to nie jedyny element tłoczony na szklanej powierzchni. Dla podkreślenia pochodzenia piwa Lech, na butelce pojawił się także symbol Poznania: trykające się koziołki. Znajdziemy je nad i pod zmienioną, unowocześnioną etykietą. Butelki w nowym kształcie dostępne są w pojemnościach 330, 500 i 650 ml oraz opakowaniach zbiorczych (folio paki, tacki, kartony). Butelka pólitrowa to opakowanie zwrotne. Cena butelek Lecha pozostaje bez zmian.
To nie pierwsza innowacja opakowań Lecha. W 2004 roku na rynku pojawiła się butelka w kolorze zielonym. Rok później piwo zyskało nowe etykiety z zaokrąglonymi literami. Kolejną zmianą było umieszczenie liter na charakterystycznej szarfie i ustawienie ich w pionie. W 2010 na rynku pojawiły się puszki z bocznymi tłoczonymi panelami – takie same jak te, które dziś widnieją na bokach nowych butelek.
Kampania promocyjna wspierająca wprowadzenie nowej butelki Lecha Premium na rynek ruszyła 1 kwietnia. Oprócz telewizji, wykorzystuje także outdoor oraz materiały POS umieszczane w miejscach sprzedaży. Wsparcie stanowią także działania PR.
Źródło: Kompania Piwowarska