logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Noworoczne postanowienia marketingowca

  PR 08.01.2014, przeczytano 1262 razy

2014 rok będzie cechować jedna stała, niezmienna tendencja. Marketingowcy nie zrezygnują z prześcigania się w pomysłach dążących do coraz lepszego dotarcia i dbania o klientów. Tworząc strategie marketingowe warto jednak korzystać z opinii i przypuszczeń ekspertów z branży.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/noworoczne-postanowienia-marketingowca,20563,artykul.html

Jedną z najbardziej dyskusyjnych prognoz na rok 2014 jest ciągły wzrost znaczenia wysoce spersonalizowanych treści pojawiających się na wszelkich platformach cyfrowych, od blogów, poprzez social media aż do klasycznego e-mail marketingu. Spodziewaną tendencją jest również wzmożona potrzeba posiadania zintegrowanych strategii marketingowych, które połączą media społecznościowe, klasyczne SEO, marketing treści, e-mail, PPC, PR i event marketing w celu tworzenia spójnego wizerunku dla potencjalnego klienta.

WebDAM, wiodąca platforma zarządzania treścią przeznaczoną główne dla marketerów zebrała statystyki, które mogą okazać się pomocne (lub nieodzowne!) przy tworzeniu nowych, sukcesywnych strategii marketingowych. Oto niektóre z nich:

1. 43% wszystkich marketingowców znalazło swoich klientów poprzez Linkedln i aż 52% sprzedawców natrafiło na pożądanych kontrahentów za pomocą Facebooka.

Trudno nie zauważyć, że machina Facebook’a jest udoskonalana każdego dnia. W ciągu ostatniego roku wszystkie serwisy społecznościowe dokonały reklamowej rewolucji. Oferty zostały poszerzone o możliwości np.: targetowania. przez co coraz precyzyjniej docierają do potencjalnego klienta.

2. Wiadomości e-mail, do których zostały załączone przyciski udostępniania mają 158% wyższą klikalność, niż wiadomości, które tych przycisków nie zawierają.

Obecność marki w mediach społecznościowych jest wręcz obowiązkowa! Social nareszcie przestał stanowić autonomiczną przestrzeń. Jego zasięg odważnie wkracza we wszystkie inne usługi.

3. Opinie klientów mają najwyższą dotychczas ocenę skuteczności (aż 89%) w przypadku każdego rodzaju marketingu treści.

Blogosfera jeszcze mocniej zwiąże się z biznesem. W sieci pojawi się wiele ‘świeżych’ postaci Internetu, które przy pomocy znanych już osobistości skutecznie zrealizują silnie targetowane kampanie reklamowe.

4. Aż 67% marketingowców zajmujących się zagadnieniami B2B uważa event marketing za najbardziej skuteczne strategie.

Obecna sytuacja branży reklamowej zmusza nas do wzmożonej kreatywności. Jednym z jej przejawów są niestandardowe metody promocji, czyli oryginalne, odważne pomysły na dotarcie do potencjalnego klient. Skupiają się one przede wszystkim na budowaniu bezpośredniej relacji pomiędzy marką i firmą a jej kontrahentem.

5. Dane wizualne przetwarzane są przez mózg 60 000 razy szybciej niż dane tekstowe.

6. 65% odbiorców reklam to wzrokowcy.

Tendencję tą da się zauważyć przede wszystkim poprzez pryzmat gwałtownego rozwoju serwisów takich jak Instagram czy Pinterest. Pierwszy z nich już w 2013 r. stał stał się w Polsce na tyle popularny, iż marki zaczęły wykorzystywać go w swoich kampaniach.

7. 72% marketingowców zajmujących się PPC planuje powiększenie budżetów, a Firmy które dotychczas korzystały z usług marketingowych zapowiadają podwojenie budżetów przeznaczonych na wydatki reklamowe w ciągu najbliższych 5 lat.

Nowy rok to nie tylko nowe szanse, ale również wyzwania i nowe przeciwności. Okazuje się, iż warto trzymać rękę na pulsie i śledzić wszelkie aktualności, które mogą okazać się nadzwyczaj pomocne w tworzeniu sukcesywnych strategii ponieważ głównym czynnikiem wpływającym na efektywność marketingowców jest przede wszystkim sytuacja ekonomiczna w kraju. Prognozy zapowiadają ocieplenie. – mówi Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA365NET.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764