logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Poradnik dla sektora kultury w zakresie zapewniania dostępności

  PR 31.01.2022, przeczytano 982 razy
ilustracja

W styczniu b.r. ukazała się publikacja “Poradnik dla sektora kultury w zakresie zapewniania dostępności”. Jest to bezpłatny zbiór porad dla osób i instytucji z sektora kultury, które chcą wdrażać dostępność w sposób rzetelny, rozsądny i zgodny z obowiązującym prawem. Dzięki poradnikowi łatwiej będzie przygotować wystawę, koncert czy warsztaty, tak by były dostępne dla wszystkich.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poradnik-dla-sektora-kultury-w-zakresie-zapewniania-dostepnosci,394606,artykul.html

Poradnik jest dostępny do nieodpłatnego pobrania na stronie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej. Opracowanie jest elementem programu Dostępność Plus i zostało przygotowane przez Fundację Kultury bez Barier we współpracy z Fundacją Katarynka, Fundacją Integracja, Małopolskim Instytutem Kultury w Krakowie, projektem Małopolska Kultura Wrażliwa oraz Jackiem Zadrożnym na zlecenie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej i we współpracy z Ministerstwem Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu. Autorzy poradnika pracują w sektorze kultury lub współpracują z sektorem od wielu lat. Znają potrzeby i wyzwania, z którymi mierzy się kultura, ze zrozumieniem i wrażliwością podchodzą do działań instytucji, a jednocześnie chcą, żeby sektor kultury odwzajemnił się tym samym - by ze zrozumieniem i wrażliwością podchodził do osób ze szczególnymi potrzebami.  

- Stworzyliśmy poradnik w taki sposób, aby można było go czytać jako całość, lub sięgać do poszczególnych rozdziałów w razie potrzeby. Na początku publikacji zwracamy uwagę na przepisy prawne wprowadzające obowiązek zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. W publikacji piszemy też o roli wrażliwości i otwartości na różnorodność, jako czynniki sukcesu - mówi Anna Żórawska, prezeska Fundacji Kultury bez Barier

“Poradnik dla sektora kultury w zakresie zapewniania dostępności” zawiera informacje na temat szczególnych potrzeb odbiorców kultury, a także słownik pojęć takich jak audiodeskrypcja, czytnik ekranu, pętla indukcyjna czy tekst alternatywny. W poradniku znajdują się rozdziały o zarządzaniu dostępnością oraz o dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej i cyfrowej. Znajdziemy tu także rozdział o zarządzaniu dostępnością. Nie zabrakło też informacji o wyzwaniach i zaleceniach w kwestii dostępności w sytuacji pandemicznej.

  • Poradnik można pobrać TUTAJ[PDF]

Źródło: Fundacja Kultury bez Barier

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SEO Casebook: Agencja Sempai świętuje 18. urodziny
W dobie ciągłych zmian w algorytmach wyszukiwarek i rosnącej konkurencji w sieci, wielu sceptyków wieszczy zmierzch SEO. Nic bardziej mylnego! Agencja Sempai udowadnia, że SEO wciąż jest potężnym narzędziem, które może zapewnić firmom imponujący wzrost widoczności w sieci.
Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations
55% specjalistów zajmujących się komunikacją uważa, że w bieżącym roku organizacjom, dla których pracują może zagrażać kryzys.
Influenza. Mroczny świat influencerów: Jakub Wątor prześwietla branżę influencerską
10 kwietnia swoją premierę ma książka Jakuba Wątora „Influenza. Mroczny świat influencerów” wydana przez Wydawnictwo Agora. Autor prześwietla polską branżę influencerską i przygląda się karierom wpływowych twórców internetowych, m.in. Friza, Boxdela, Fagaty, Krzysztofa Gonciarza, Marty Linkiewicz, Żurnalisty, Andziax i wielu...
Raport Aplikuj.pl o upskillingu i reskillingu
Według danych z najnowszego raportu Aplikuj.pl radykalna modyfikacja kariery zawodowej jest zjawiskiem równie częstym, co rozwój na obecnym stanowisku. Czy możemy już mówić o nowym trendzie na polskim rynku pracy? IAB Polska oraz Standard kwalifikacji digital marketingowych DIMAQ zostali patronami honorowymi raportu.
 Marketing w wyszukiwarkach dla NGO - poradnik
O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać? Jak reklamować swoją organizację bez nadwerężania budżetu? Grupa Robocza SEM IAB Polska opracowała pierwszy przewodnik po marketingu w wyszukiwarkach skierowany do specjalistów z organizacji pozarządowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764