logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Poradnik dla sektora kultury w zakresie zapewniania dostępności

  PR 31.01.2022, przeczytano 420 razy
ilustracja

W styczniu b.r. ukazała się publikacja “Poradnik dla sektora kultury w zakresie zapewniania dostępności”. Jest to bezpłatny zbiór porad dla osób i instytucji z sektora kultury, które chcą wdrażać dostępność w sposób rzetelny, rozsądny i zgodny z obowiązującym prawem. Dzięki poradnikowi łatwiej będzie przygotować wystawę, koncert czy warsztaty, tak by były dostępne dla wszystkich.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poradnik-dla-sektora-kultury-w-zakresie-zapewniania-dostepnosci,394606,artykul.html

Poradnik jest dostępny do nieodpłatnego pobrania na stronie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej. Opracowanie jest elementem programu Dostępność Plus i zostało przygotowane przez Fundację Kultury bez Barier we współpracy z Fundacją Katarynka, Fundacją Integracja, Małopolskim Instytutem Kultury w Krakowie, projektem Małopolska Kultura Wrażliwa oraz Jackiem Zadrożnym na zlecenie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej i we współpracy z Ministerstwem Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu. Autorzy poradnika pracują w sektorze kultury lub współpracują z sektorem od wielu lat. Znają potrzeby i wyzwania, z którymi mierzy się kultura, ze zrozumieniem i wrażliwością podchodzą do działań instytucji, a jednocześnie chcą, żeby sektor kultury odwzajemnił się tym samym - by ze zrozumieniem i wrażliwością podchodził do osób ze szczególnymi potrzebami.  

- Stworzyliśmy poradnik w taki sposób, aby można było go czytać jako całość, lub sięgać do poszczególnych rozdziałów w razie potrzeby. Na początku publikacji zwracamy uwagę na przepisy prawne wprowadzające obowiązek zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. W publikacji piszemy też o roli wrażliwości i otwartości na różnorodność, jako czynniki sukcesu - mówi Anna Żórawska, prezeska Fundacji Kultury bez Barier

“Poradnik dla sektora kultury w zakresie zapewniania dostępności” zawiera informacje na temat szczególnych potrzeb odbiorców kultury, a także słownik pojęć takich jak audiodeskrypcja, czytnik ekranu, pętla indukcyjna czy tekst alternatywny. W poradniku znajdują się rozdziały o zarządzaniu dostępnością oraz o dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej i cyfrowej. Znajdziemy tu także rozdział o zarządzaniu dostępnością. Nie zabrakło też informacji o wyzwaniach i zaleceniach w kwestii dostępności w sytuacji pandemicznej.

  • Poradnik można pobrać TUTAJ[PDF]

Źródło: Fundacja Kultury bez Barier

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Grupa Robocza Social Media, działająca w strukturach IAB Polska, przygotowała kolejną publikację, która dotyka tematów z pogranicza social media, prawa i podatków. Po publikacji „Branże regulowane w social media” i „Formach angażowania użytkowników w social media”, przyszedł czas na „CSR w social media”.
W 2021 roku reklama cyfrowa pobiła kolejne rekordy – jak wynika z badania IAB Polska/PwC AdEX wydatki reklamodawców na komunikację marketingową online wzrosły o ponad 1 mld zł w porównaniu do roku wcześniejszego, a  wartość rynku reklamowego online osiągnęła ponad 6,2 mld zł, co oznacza wzrost o 20%.
6 CASE STUDIES SEM to najnowsza publikacja IAB Polska, która jest zbiorem przykładowych realizacji optymalizacji marketingu w wyszukiwarkach.  Casebook został przygotowany przez Grupę Roboczą SEM, działającą w strukturach IAB Polska.
Pomiar efektywności komunikacji marketingowej w mediach cyfrowych
Publikacja „Leksykon: Pomiar efektywności komunikacji cyfrowej”, stworzona przez Grupę Roboczą Badania IAB Polska, to kompendium wiedzy na temat sposobów badania użytkowników internetu. Systematyzuje zagadnienia związane z pomiarem efektywności komunikacji online w sposób użyteczny w codziennej pracy. Zawiera artykuły eksperckie, opisy technik i...
Eksperci Grupy Roboczej Audiowideo IAB Polska przygotowali wspólną publikację "Poradnik reklamy audio wideo". Porusza on m.in. takie zagadnienia jak: podział, typy i formaty, pomiar i modele rozliczeniowe reklamy wideo online, czy Programmatic Video.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764