logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pomiar efektywności komunikacji marketingowej w mediach cyfrowych

  PR 11.02.2022, przeczytano 330 razy
ilustracjastrzałka

Publikacja „Leksykon: Pomiar efektywności komunikacji cyfrowej”, stworzona przez Grupę Roboczą Badania IAB Polska, to kompendium wiedzy na temat sposobów badania użytkowników internetu. Systematyzuje zagadnienia związane z pomiarem efektywności komunikacji online w sposób użyteczny w codziennej pracy. Zawiera artykuły eksperckie, opisy technik i wskaźników badawczych oraz listę firm, które prowadzą takie badania. Druga edycja Leksykonu będzie przydatna zarówno ekspertom marketingu, jak również osobom zainteresowanym branżą internetową.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pomiar-efektywnosci-komunikacji-marketingowej-w-mediach-cyfrowych,394739,artykul.html

– W okresie pandemii wiele z naszych zachowań przenieśliśmy do świata wirtualnego. Znacznie zwiększył się czas uwagi poświęcanej treściom internetowym. Proces ten wymusił na wielu branżach dopasowanie się do naszych nowych zwyczajów. Przyspieszony rozwój odczuły między innymi: telemedycyna, krypto-finanse, video komunikacja i e-handel. Wszystko przyjmuje postać wirtualną, dlatego badanie tyc, nowych zjawisk jest kluczowe dla prowadzenia biznesu online. – tłumaczy Tomasz Wileński, CEO, iSLAY Tech; Szef Grupy Roboczej Badania przy IAB Polska.

W pierwszej części Leksykonu znajduje się omówienie trzech kluczowych obszarów dotyczących efektywności komunikacji cyfrowej w podziale na działania skupiające się na budowaniu wizerunku i wzbudzaniu zaangażowania oraz efektywności (w tym sprzedaży). W każdej z tych części znajduje się opis typowych działań online, które są podejmowane w ramach postawionych celów kampanii. W następnej kolejności w publikacji przedstawiono wybrane zagadnienia związane z pomiarem efektów omówionych rodzajów kampanii. Dodatkowo, czytelnicy znajdą opis narzędzi, jakich używa się do pomiaru efektów kampanii.

Leksykon zawiera również słowniczek pojęć, który wyjaśnia co oznaczają poszczególne terminy związane z marketingiem online. Eksperci nie skupili się wyłącznie na pomiarze efektywności, ale także na hasłach, które są ważne dla zrozumienia mechanizmów działań reklamowych w internecie. Jest to zestaw terminów najbardziej potrzebnych w zrozumieniu mechanizmów komunikacji cyfrowej z perspektywy badawczej.

– Komunikacja marketingowa przeżywa rozkwit, dodatkowo przyspieszony przez pandemię. W kanałach cyfrowych jest coraz więcej kampanii, coraz większe budżety, coraz większe wymagania odnośnie spodziewanych efektów. Przy złożoności komunikacji w digitalu efektywne planowanie kampanii oraz pomiar ich efektów wymagają dużo większej wiedzy. Drugą edycję Leksykonu kierujemy do wszystkich osób związanych z branżą marketingu online zarówno po stronie reklamodawców, jak i usługodawców i wydawców. Z lektury skorzystają nie tylko osoby dopiero wkraczające w świat digitalu, ale również eksperci, którzy chcą odwołać się do oficjalnych branżowych definicji czy przykładów. To kolejne przygotowane przez Grupy Robocze IAB Polska niezwykłe źródło wiedzy dla wszystkich chcących zgłębić tajniki pomiaru efektywności projektów wykorzystujących komunikację marketingową w kanałach cyfrowych. – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządy IAB Polska.

Zespół Badawczy IAB Polska tworzą przedstawiciele firm: iSlay, Questpass, Grupa ZPR Media, Polska Press Grupa, Mindshare, Nielsen, Grupa RMF, Kantar Polska, Polskie Badania Internetu

Premiera publikacji odbyła się podczas panelu dyskusyjnego IAB ExpertPanel, 9 lutego na platformie LIVE Webinar. W trakcie panelu eksperci dyskutowali o najistotniejszych zmianach i prognozach dotyczących rynku badań.

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Grupa Robocza Social Media, działająca w strukturach IAB Polska, przygotowała kolejną publikację, która dotyka tematów z pogranicza social media, prawa i podatków. Po publikacji „Branże regulowane w social media” i „Formach angażowania użytkowników w social media”, przyszedł czas na „CSR w social media”.
W 2021 roku reklama cyfrowa pobiła kolejne rekordy – jak wynika z badania IAB Polska/PwC AdEX wydatki reklamodawców na komunikację marketingową online wzrosły o ponad 1 mld zł w porównaniu do roku wcześniejszego, a  wartość rynku reklamowego online osiągnęła ponad 6,2 mld zł, co oznacza wzrost o 20%.
6 CASE STUDIES SEM to najnowsza publikacja IAB Polska, która jest zbiorem przykładowych realizacji optymalizacji marketingu w wyszukiwarkach.  Casebook został przygotowany przez Grupę Roboczą SEM, działającą w strukturach IAB Polska.
Poradnik dla sektora kultury w zakresie zapewniania dostępności
W styczniu b.r. ukazała się publikacja “Poradnik dla sektora kultury w zakresie zapewniania dostępności”. Jest to bezpłatny zbiór porad dla osób i instytucji z sektora kultury, które chcą wdrażać dostępność w sposób rzetelny, rozsądny i zgodny z obowiązującym prawem. Dzięki poradnikowi łatwiej będzie przygotować wystawę, koncert czy warsztaty, tak by były dostępne...
Eksperci Grupy Roboczej Audiowideo IAB Polska przygotowali wspólną publikację "Poradnik reklamy audio wideo". Porusza on m.in. takie zagadnienia jak: podział, typy i formaty, pomiar i modele rozliczeniowe reklamy wideo online, czy Programmatic Video.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764