logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Perowskitowe etykiety cenowe – nowe narzędzie marketingowe dla branży retail

  PR 25.11.2021, przeczytano 739 razy
ilustracjastrzałka

Saule Technologies wprowadza do oferty pierwsze na świecie elektroniczne etykiety cenowo-reklamowe PESL, zasilane perowskitowymi ogniwami fotowoltaicznymi. Dzięki współpracy z Google Platform można zarządzać nimi zdalnie. Wśród firm zainteresowanych produktem znalazły się PKN Orlen oraz Grupa Maspex.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/perowskitowe-etykiety-cenowe-%E2%80%93-nowe-narzedzie-marketingowe-dla-branzy-retail,393896,artykul.html

Etykiety PESL (ang. Perovskite Electronic Shelf Label) to już drugi produkt Saule Technologies wykorzystujący ogniwa perowskitowe. Po wielkowymiarowych ogniwach, przeznaczonych na fasady budynków, przyszedł czas na kolejne pionierskie rozwiązanie. Tym razem jest to produkt z kategorii IoT – inteligentny system obsługi etykiet elektronicznych, zasilanych nie baterią – jak w przypadku tradycyjnych etykiet ESL – ale ogniwem perowskitowym, co ma decydujące znaczenie.

Etykiety elektroniczne z własnym, praktycznie niewyczerpywalnym źródłem zasilania, niewymagające kosztownej i czasochłonnej wymiany baterii, są nie tylko tańsze i wygodniejsze w eksploatacji od etykiet ESL. Energooszczędność i rezygnacja z używania wysoce szkodliwych dla środowiska naturalnego baterii to ważne etapy realizacji strategii zrównoważonego rozwoju.

Wykorzystujące perowskitowe ogniwa fotowoltaiczne etykiety PESL są rozwiązaniem przełomowym także dzięki zapewnianym unikalnym możliwościom komunikowania się z klientami punktów handlowych. Znacznie skracają czas obsługi etykietowania produktów – i co najważniejsze – pozwalają weryfikować ceny w czasie rzeczywistym.

Ogniwa perowskitowe Saule Technologies, znacznie bardziej wydajne niż wykorzystywane np. w kalkulatorach ogniwa z amorficznego krzemu, zachowują wysoką sprawność w sztucznym świetle. Działają wydajnie nawet wtedy, gdy promienie światła – np. z lamp sufitowych – padają na nie pod dużym kątem, mogą zatem zasilać także etykiety produktów na dolnych półkach. Są ponadto, w odróżnieniu od ogniw krzemowych, bardzo cienkie, lekkie i elastyczne. Dzięki tym unikalnym atutom ogniwa perowskitowe nie zabierają dużo miejsca na etykiecie PESL, a mimo to są tak wydajne, że mogą zasilić obsługujące ją urządzenia elektroniczne, w tym wyświetlacz i moduł komunikacji bezprzewodowej. Pozwoli to obsłudze zdalnie zmieniać wyświetlany na etykiecie komunikat nawet kilkanaście razy na dobę, co umożliwi m.in. skuteczniejszą sprzedaż produktów o kończącym się terminie ważności.

- Dzięki etykietom PESL sieci handlowe zyskają możliwość błyskawicznego obniżania cen produktów spożywczych, których okres przydatności do spożycia się kończy. Zapobiegnie to marnowaniu ogromnych ilości żywności, na które świat, gdzie wciąż wiele osób głoduje, nie może dziś sobie pozwolić. W skali roku nowe narzędzia handlowe, jakie zapewnią etykiety PESL, pozwolą zaoszczędzić miliony ton jedzenia – mówi Olga Malinkiewicz, CTO Saule Technologies.

Nowa technologia umożliwi stosowanie najróżniejszych niedostępnych dotąd narzędzi marketingowych i reklamowych. Przykładowo, sklepy będą mogły organizować krótkotrwałe, np. godzinne, niezapowiedziane promocje cenowe na wybrane produkty, by zwiększyć zadowolenie i lojalność klientów.

Jednym kliknięciem

Saule Technologies oferuje nie tylko etykiety PESL, ale także kompletne, zintegrowane systemy informatyczno-sprzętowe, z wykorzystaniem obsługujących etykiety PESL przekaźników danych i możliwości obliczeniowo-analitycznych chmury. Obsługa jest prosta, zmiany cen mogą być przeprowadzane centralnie i synchronicznie we wszystkich placówkach handlowych danej sieci.

- Możliwości tego rozwiązania są oszałamiające. Jednym kliknięciem można będzie zmieniać ceny w tysiącach sklepów, na milionach półek. Na rynku elektronicznych etykiet cenowych nie ma dziś równie atrakcyjnej oferty. To pozwala nam wierzyć, że Saule Technologies odegra kluczową rolę we wzroście rynku elektronicznych etykiet cenowych w najbliższych latach. Według raportu Reportlinker, rynek ten ma urosnąć z 1,8 mld dolarów w 2020 r. do 7,1 mld dolarów w 2026 r., utrzymując średnioroczny wzrost na poziomie 25%. To bardzo dużo, ale my liczymy na jeszcze więcej. Raport ten był przygotowany przed debiutem rynkowym naszej technologii, a przecież etykiety PESL to pod każdym względem przełom - mówi Artur Kupczunas, CEO Saule Technologies.

Pierwszy produkt Saule Technologies z kategorii IoT

Etykiety PESL, opracowane i produkowane przez polską firmę Saule Technologies, światowego lidera technologii perowskitowej, wyposażone są w wyświetlacz e-ink (dwu- lub trójkolorowy), moduł komunikacji bezprzewodowej oraz perowskitowe ogniwo fotowoltaiczne jako źródło zasilania. Saule Technologies oferuje etykiety PESL w różnych kształtach, barwach i rozmiarach (od 1,54’’ do 12,5’’). Poza ceną, mogą wyświetlać dodatkowy tekst i grafikę, wyświetlacz może zatem służyć jako skuteczna platforma dodatkowych komunikatów: reklam, anonsów o specjalnych promocjach, akcjach lojalnościowych itd. Przy zdalnym (bezprzewodowym) zmienianiu zawartości wyświetlacza do 15 razy na dobę, żywotność etykiety PESL oceniania jest na ok. 10 lat.

– Odważna wizja, unikalne kompetencje i konsekwencja w rozwoju oferty Saule przynoszą kolejne doskonałe efekty. Nowy produkt to przełom w branży, stawiający Saule Technologies w gronie światowych liderów rynku ESL. Strategiczna współpraca Saule Technologies z Columbus Energy nabierze nowej dynamiki, wzmacniającej synergie i przewagi konkurencyjne obu spółek – komentuje Dawid Zieliński, prezes Columbus Energy, członek Rady Nadzorczej Saule SA.

Partnerzy Saule Technologies

Pierwsze testy technologii PESL będą realizowane we współpracy z Google Cloud Platform. Wrocławska firma zyskała także wsparcie Grupy Maspex i jednej z jej marek – Lubella. Saule Technologies i Grupa Maspex wprowadzą do wybranych sklepów etykiety PESL, by móc zmierzyć wpływ tego typu rozwiązań nie tylko na efektywność sprzedaży, ale także opłacalność biznesową. Możliwe jest również w przyszłości rozwijanie współpracy w celu wprowadzenia tych etykiet do nowych sklepów sieci handlowych, w których działa Grupa Maspex.

PKN ORLEN i firma Saule Technologies podpisały list intencyjny o współpracy. W efekcie już wkrótce w sklepie na wybranej stacji paliw ORLEN, przy produktach ustawionych na regałach pojawią się etykiety PESL. Dzięki temu będzie można centralnie oraz zdalnie zarządzać wyświetlanymi na nich komunikatami.

- W ramach Programu ORLEN Skylight Accelerator możemy wspólnie ze startupami z całego świata wdrażać innowacyjne rozwiązania. Dzięki współpracy ze spółkami technologicznymi, takimi jak Saule Technologies, możemy jeszcze skuteczniej realizować nasze cele strategiczne oraz budować trwałe przewagi konkurencyjne, oparte o nowoczesne i niskoemisyjne technologie – mówi Patrycja Panasiuk, Zastępca Dyrektora Wykonawczego ds. Strategii i Innowacji oraz Relacji Inwestorskich PKN ORLEN.

Źródło: Columbus Energy S.A.

www.columbusenergy.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Odkrywanie magii w kampanii Honor
Do 5 maja potrwa kampania marketingowa HONOR z okazji premiery nowych urządzeń z serii Magic 2024, w której skład wchodzą smartfony HONOR Magic6 Pro, HONOR Magic V2 oraz HONOR Magic6 Lite. Jej głównym celem jest poszerzenie świadomości marki wśród polskich konsumentów, a także przedstawienie magicznych funkcji urządzeń. Kampania 360 marki obejmuje...
Samsung edukuje dzieci: Stacja Galaxy w Smart Kids Planet
Dla wszystkich rodziców, opiekunów i nauczycieli poszukujących inspirującego miejsca do spędzenia czasu z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym, Samsung i Smart Kids Planet przygotowali nową, ekscytującą atrakcję. W pierwszym w Polsce Centrum Mądrej Zabawy w warszawskiej Fabryce Norblina otwiera się przestrzeń Stacja Galaxy – miejsce, gdzie edukacja i technologia...
Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764