Polskie Stowarzyszenie Public Relations objęło patronatem Społeczną Pomoc Komunikacyjną – akcję skierowaną do organizacji społecznych i profesjonalistów komunikacji. W ramach burz mózgów organizowanych przez SPK specjalistki i specjaliści PR pomagają NGO-som w pokonywaniu komunikacyjnych wyzwań. Inicjatorem akcji jest Fundacja Głośniej.
Społeczna Pomoc Komunikacyjna (SPK) to cykliczne burze mózgów na rzecz organizacji pozarządowych, w których udział biorą specjalistki i specjaliści komunikacji. Podczas dwugodzinnych spotkań przedstawiciele organizacji i wolontariusze SPK wspólnie mierzą się z wyzwaniami komunikacyjnymi, przed którymi stają NGO-sy. W ten sposób osoby zawodowo zajmujące się public relations pomagają aktywistom spojrzeć z nowej perspektywy na ich działalność i komunikację i przekazują praktyczną wiedzą na temat różnych obszarów komunikacji. Przede wszystkim zaś – dostarczają konkretnych rozwiązań i pomysłów na skuteczne działania komunikacyjne.
- Misją Polskiego Stowarzyszenia Public Relations jest profesjonalizacja branży. Wierzymy, że wspierając organizacje pozarządowe w tworzeniu strategii komunikacyjnych wykorzystujemy ogromne doświadczenie ekspertów w dobrej sprawie. Społeczna Pomoc Komunikacyjna to wędka, którą branża może podarować tym, którzy angażują swój czas, aby świat był lepszy - mówi Luiza Jurgiel-Żyła, Prezeska PSPR. - Do naszej organizacji dołączają osoby, dla których etos PR-owca jest niezwykle ważne, dlatego Partnerstwo z Fundacją Głośniej można określić jako “perfect match”.
Tematy burz mózgów zgłaszane są przez same organizacje, które wraz Fundacją Głośniej przygotowują brief. Określa on cel burzy mózgów, w szczególności grupy docelowe i cele komunikacyjne, którym poświęcone są spotkania. Brief ten przekazywany jest z wyprzedzeniem zarejestrowanym wolontariuszkom i wolontariuszom SPK, wraz zaproszeniem na spotkanie.
Na konkretną burzę zgłaszają się zwykle osoby szczególnie zainteresowane tematem i dysponujące w danym momencie czasem. Samo spotkanie i wymyślanie pomysłów na działania komunikacyjne prowadzone jest metodą warsztatową.
Akcja ma charakter otwarty – organizacje społeczne mogą się zgłaszać ze swoimi tematami przez formularz zgłoszeniowy.
Najbliższe spotkanie Społecznej Pomocy Komunikacyjnej odbędzie się 5 lipca (piątek). Tym razem SPK pracować będzie dla Komitetu Ochrony Praw Dziecka.
Fundacja Głośniej zaprasza wszystkich PR’owców, którzy chcieliby zostać wolontariuszami Społecznej Pomocy Komunikacyjnej do udziału w projekcie. Swój udział zgłaszać można na stronie fundacji. Tam też dostępne są wszystkie szczegóły dotyczące projektu.
Źródło: Polskie Stowarzyszenie Public Relations