logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Produktowa sesja zdjęciowa – co musisz wiedzieć przed wynajmem studia?

  PR 05.12.2022, przeczytano 959 razy
ilustracjastrzałka

Nowy smak batonika, świąteczna kolekcja win, a może sezonowe menu cateringowe? Możliwości na apetyczne sesje fotograficzne jest nieskończenie wiele, a profesjonalnie przygotowane zdjęcia to dobry pomysł na ciekawy content, który przyciągnie do Ciebie nowych klientów. Wszystko to jest możliwe dzięki studiom fotograficznym, oferującym wynajmującym coraz więcej udogodnień. Co warto wiedzieć, rezerwując taką przestrzeń?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/produktowa-sesja-zdjeciowa-%E2%80%93-co-musisz-wiedziec-przed-wynajmem-studia,398244,artykul.html

W większych miastach z reguły nie ma najmniejszego problemu z wynajęciem studia fotograficznego. Istnieją jednak szczególne okresy w roku, gdy rzeczywiście zainteresowanie wynajmem wzrasta. Jednym z nich jest sezon przedświąteczny, gdy producenci przygotowują świąteczne produkty, specjalne promocje, tematyczne katalogi, oferty i oczekują do tego nowych kreacji. Co, poza terminem najmu studia fotograficznego, należy wziąć pod uwagę w przygotowaniach do sesji?

Specyfika studia

Ze studiem fotograficznym jest trochę jak z mieszkaniem na wynajem – musimy zwrócić uwagę na szereg czynników, które finalnie pozwolą nam podjąć decyzję, czy dane miejsce jest dostosowane do naszych oczekiwań. Warto z pewnością zwrócić uwagę na lokalizację studia, jego wielkość, rozmieszczenie, a także dostępność miejsca parkingowego.

- Nasi klienci bardzo często dopytują także o dostęp do światła dziennego. W zależności od typu sesji może być to warunkiem koniecznym. Często jednak przy zdjęciach produktowych żywności, w czym się specjalizujemy, pracujemy wyłącznie z wykorzystaniem lamp, które zapewniają odpowiednie światło, niezależne od warunków za oknem. O czym łatwo zapomnieć, przygotowując się do sesji? O drobiazgu, bez którego nie zrealizujemy żadnego zdjęcia, czyli o naładowanych bateriach! Zawsze warto mieć w backupie zapasow baterię. Ważny jest także moodboard do sesji, dzięki czemu wszystkie zdjęcia będą zgodne z zamierzoną koncepcją – komentuje Magda Malutko, właścicielka Studia Od kuchni.

Warto sprawdzić również, czy na miejscu można swobodnie korzystać z wifi, co często przydaje się w utrzymaniu bieżącego kontaktu z zamawiającym sesję. W niejednym studiu można znaleźć także dodatkowe udogodnienia, takie jak nielimitowany dostęp do ciepłych napojów czy drobne przekąski.

Sprzęt i dodatki

Sama przestrzeń to jednak za mało, by odnieść sukces fotograficzny. Wysokiej jakości sprzęt i dodatki mogą czynić cuda na planie! Podstawą jest oczywiście aparat, statyw i obiektywy. Następnie warto sprawdzić, czy oraz jakimi lampami dysponujemy. W fotografii produktowej często przydają się zarówno lampy błyskowe, jak i stół bezcieniowy.

Idąc dalej, należy przeanalizować, czy w danym studiu znajdziemy wystarczającą liczbę potrzebnych akcesoriów, wśród nich:

  • tła fotograficzne – papierowe, materiałowe lub inne,
  • dodatki typu flakony, ściereczki, gazety, utensylia itp.,
  • stoły, blaty niezbędne do fotografii produktowej.

Warto jednak pamiętać, że sam sprzęt i dodatki to wciąż nie wszystko. Praca na planie zdjęciowym zawsze wiąże się z większymi czy mniejszymi trudnościami. Spalona lampa, nadłamany statyw czy brak odpowiednich propsów to sytuacje, z którymi często spotykają się wynajmujący. Co wówczas?

- Nie ma realizacji, podczas której zespół odpowiedzialny za sesję o coś nie dopytuje lub czegoś od nas nie pożycza — zarówno jeśli chodzi o sprzęt kuchenny, jak i różnego rodzaju utensylia, czy dekoracje. To zupełnie normalne – trudno przewidzieć wszystko i zabezpieczyć się na wypadek każdej możliwej sytuacji. Właśnie dlatego nasz magazyn ze sprzętem jest wypełniony po brzegi różnego rodzaju przedmiotami, które regularnie znajdują swoje zastosowanie – komentuje Pamela Gudzińska ze Studia od kuchni.

Wsparcie kompetentnego zespołu ze studia fotograficznego, elastyczne podejście i nastawienie na wspólne rozwiązywanie problemów może okazać się kluczem do sukcesu.

Na jak długo zarezerwować studio?

Oszacowanie czasu trwania sesji jest bardzo istotne, ponieważ często studia fotograficzne rozliczają się za każdą wynajętą godzinę. Czas trwania sesji jest zaś uzależniony od kilku aspektów. Przede wszystkim zależy on od tego, ile produktów fotografujemy i jak skomplikowane będzie ich przygotowanie. Jak podkreśla Magda Malutko: Niekiedy realizujemy sesję gotowych produktów, np. butelki wina czy czekolady. Często jednak zdarzają się zlecenia, gdzie musimy od podstaw ugotować danie w kilku wariantach. Takie realizacje wymagają dodatkowo zatrudnienia podwykonawców, jak na przykład kucharz czy food stylista.

Szacując czas trwania sesji zdjęciowej, należy także wziąć pod uwagę doświadczenie oraz wprawę fotografa i jego przygotowanie do sesji. Odpowiedni brief, przygotowane moodboardy, szczegółowy scenariusz i bieżąca akceptacja zdjęć potrafią znacznie usprawnić pracę na planie. Im bardziej przygotowani przyjdziemy do studia, tym szybciej uda nam się wykonać zdjęcia. Zamówienie nie kończy się jednak w momencie ostatniego błysku flesza. Po wykonaniu wszystkich zdjęć należy przejść do ich mozolnej obróbki, co spędza sen z powiek niejednego eksperta fotografii. W zależności od liczby zdjęć kadrowanie, czyszczenie czy szparowanie może zająć od kilku godzin do nawet kilkunastu dni roboczych.

Źródło: Studio Od kuchni

www.studioodkuchni.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764