logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Produktowa sesja zdjęciowa – co musisz wiedzieć przed wynajmem studia?

  PR 05.12.2022, przeczytano 432 razy
ilustracjastrzałka

Nowy smak batonika, świąteczna kolekcja win, a może sezonowe menu cateringowe? Możliwości na apetyczne sesje fotograficzne jest nieskończenie wiele, a profesjonalnie przygotowane zdjęcia to dobry pomysł na ciekawy content, który przyciągnie do Ciebie nowych klientów. Wszystko to jest możliwe dzięki studiom fotograficznym, oferującym wynajmującym coraz więcej udogodnień. Co warto wiedzieć, rezerwując taką przestrzeń?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/produktowa-sesja-zdjeciowa-%E2%80%93-co-musisz-wiedziec-przed-wynajmem-studia,398244,artykul.html

W większych miastach z reguły nie ma najmniejszego problemu z wynajęciem studia fotograficznego. Istnieją jednak szczególne okresy w roku, gdy rzeczywiście zainteresowanie wynajmem wzrasta. Jednym z nich jest sezon przedświąteczny, gdy producenci przygotowują świąteczne produkty, specjalne promocje, tematyczne katalogi, oferty i oczekują do tego nowych kreacji. Co, poza terminem najmu studia fotograficznego, należy wziąć pod uwagę w przygotowaniach do sesji?

Specyfika studia

Ze studiem fotograficznym jest trochę jak z mieszkaniem na wynajem – musimy zwrócić uwagę na szereg czynników, które finalnie pozwolą nam podjąć decyzję, czy dane miejsce jest dostosowane do naszych oczekiwań. Warto z pewnością zwrócić uwagę na lokalizację studia, jego wielkość, rozmieszczenie, a także dostępność miejsca parkingowego.

- Nasi klienci bardzo często dopytują także o dostęp do światła dziennego. W zależności od typu sesji może być to warunkiem koniecznym. Często jednak przy zdjęciach produktowych żywności, w czym się specjalizujemy, pracujemy wyłącznie z wykorzystaniem lamp, które zapewniają odpowiednie światło, niezależne od warunków za oknem. O czym łatwo zapomnieć, przygotowując się do sesji? O drobiazgu, bez którego nie zrealizujemy żadnego zdjęcia, czyli o naładowanych bateriach! Zawsze warto mieć w backupie zapasow baterię. Ważny jest także moodboard do sesji, dzięki czemu wszystkie zdjęcia będą zgodne z zamierzoną koncepcją – komentuje Magda Malutko, właścicielka Studia Od kuchni.

Warto sprawdzić również, czy na miejscu można swobodnie korzystać z wifi, co często przydaje się w utrzymaniu bieżącego kontaktu z zamawiającym sesję. W niejednym studiu można znaleźć także dodatkowe udogodnienia, takie jak nielimitowany dostęp do ciepłych napojów czy drobne przekąski.

Sprzęt i dodatki

Sama przestrzeń to jednak za mało, by odnieść sukces fotograficzny. Wysokiej jakości sprzęt i dodatki mogą czynić cuda na planie! Podstawą jest oczywiście aparat, statyw i obiektywy. Następnie warto sprawdzić, czy oraz jakimi lampami dysponujemy. W fotografii produktowej często przydają się zarówno lampy błyskowe, jak i stół bezcieniowy.

Idąc dalej, należy przeanalizować, czy w danym studiu znajdziemy wystarczającą liczbę potrzebnych akcesoriów, wśród nich:

  • tła fotograficzne – papierowe, materiałowe lub inne,
  • dodatki typu flakony, ściereczki, gazety, utensylia itp.,
  • stoły, blaty niezbędne do fotografii produktowej.

Warto jednak pamiętać, że sam sprzęt i dodatki to wciąż nie wszystko. Praca na planie zdjęciowym zawsze wiąże się z większymi czy mniejszymi trudnościami. Spalona lampa, nadłamany statyw czy brak odpowiednich propsów to sytuacje, z którymi często spotykają się wynajmujący. Co wówczas?

- Nie ma realizacji, podczas której zespół odpowiedzialny za sesję o coś nie dopytuje lub czegoś od nas nie pożycza — zarówno jeśli chodzi o sprzęt kuchenny, jak i różnego rodzaju utensylia, czy dekoracje. To zupełnie normalne – trudno przewidzieć wszystko i zabezpieczyć się na wypadek każdej możliwej sytuacji. Właśnie dlatego nasz magazyn ze sprzętem jest wypełniony po brzegi różnego rodzaju przedmiotami, które regularnie znajdują swoje zastosowanie – komentuje Pamela Gudzińska ze Studia od kuchni.

Wsparcie kompetentnego zespołu ze studia fotograficznego, elastyczne podejście i nastawienie na wspólne rozwiązywanie problemów może okazać się kluczem do sukcesu.

Na jak długo zarezerwować studio?

Oszacowanie czasu trwania sesji jest bardzo istotne, ponieważ często studia fotograficzne rozliczają się za każdą wynajętą godzinę. Czas trwania sesji jest zaś uzależniony od kilku aspektów. Przede wszystkim zależy on od tego, ile produktów fotografujemy i jak skomplikowane będzie ich przygotowanie. Jak podkreśla Magda Malutko: Niekiedy realizujemy sesję gotowych produktów, np. butelki wina czy czekolady. Często jednak zdarzają się zlecenia, gdzie musimy od podstaw ugotować danie w kilku wariantach. Takie realizacje wymagają dodatkowo zatrudnienia podwykonawców, jak na przykład kucharz czy food stylista.

Szacując czas trwania sesji zdjęciowej, należy także wziąć pod uwagę doświadczenie oraz wprawę fotografa i jego przygotowanie do sesji. Odpowiedni brief, przygotowane moodboardy, szczegółowy scenariusz i bieżąca akceptacja zdjęć potrafią znacznie usprawnić pracę na planie. Im bardziej przygotowani przyjdziemy do studia, tym szybciej uda nam się wykonać zdjęcia. Zamówienie nie kończy się jednak w momencie ostatniego błysku flesza. Po wykonaniu wszystkich zdjęć należy przejść do ich mozolnej obróbki, co spędza sen z powiek niejednego eksperta fotografii. W zależności od liczby zdjęć kadrowanie, czyszczenie czy szparowanie może zająć od kilku godzin do nawet kilkunastu dni roboczych.

Źródło: Studio Od kuchni

www.studioodkuchni.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Czy czas poświęcony na obróbkę materiałów też się wlicza do czasu wynajmu, czy można obróbki dokonać już w domu?

avatar użytkownika
,

Najlepiej zapytać u źródła.  

avatar użytkownika
,

Nie będę ryzykował, bo się może okazać, że za czas pisania wiadomości też trzeba zapłacić.  

avatar użytkownika
,

To może poszukaj kogoś kto wynajmie Ci studio, sprzęt - i najlepiej także fotografa - za darmo. A potem za darmo zrobi obróbkę. Wówczas nie będziesz musiał wkładać własnego czasu i pracy w zadawanie pytań o cenę.  

avatar użytkownika
,

Wystarczy, że wybiorę takie, które nie leje wody w pseudoreklamie i policzy za to, z czego korzystałem a nie za to, co uważa, że powinno zostać wykorzystane.
  

avatar użytkownika
,

Masz jakieś podstawy sądzić że ci ludzie są oszustami i złodziejami, czy tak sobie plujesz dla innych bo sądzisz że możesz?  

avatar użytkownika
,

Mam podstawy sądzić, że studio wynajmują ludzie, którzy wiedzą czego potrzebują a czego nie. W zwazku z tym taki poradnik jest raczej antyreklamą.

Jeśli Ty masz podstawy by używać mocniejszych określeń, to nie wiem co powinieneś zrobić.
  

avatar użytkownika
,

Nie mówimy o tym co sądzisz, bo to Twoja sprawa. Mówimy o zarzutach, które wobec tych ludzi publicznie postawiłeś insynuując, że naciągają klientów na nienależne opłaty. Masz do tego jakieś podstawy?  

avatar użytkownika
,

Rozumiem, że jest Ci łatwiej rozmawiać ze swoimi wyobrażeniami, niemniej to w zasadzie wyklucza dyskusję.
Jeśli więc chcesz używać mocnych określeń, rób to wyłącznie w swoim imieniu i zaprzestań insynuowania jakoby robili to inni.
  

avatar użytkownika
,

Zamiast zaklinać rzeczywistość i wmawiać sobie i innym że coś, co każdy widzi na ekranie przed własnym nosem nie miało miejsca, wystarczy jak napiszesz z prośbą o usunięcie niestosownego komentarza. To żaden wstyd.  

avatar użytkownika
,

Dokładnie tak. Zamiast zaklinać rzeczywistość, czytaj co jest napisane i przestań sobie wyobrażać, że dostrzegasz między wierszami ukryte znaczenia.
  

avatar użytkownika
,

Twoje komentarze sugerują, że ci ludzie naciągają klientów na nienależne opłaty. Napisałeś to wystarczająco wyraźnie aby nie trzeba było szukać między wierszami.   

avatar użytkownika
,

Nie. TY sugerujesz, że sugerują.
  

avatar użytkownika
,

To pisz tak, żeby nikt nie musiał Ci sugerować że sugerujesz.  

avatar użytkownika
,

To czytaj to co jest napisane, zamiast sobie wyobrażać.

  

Najnowsze w tym dziale

Aplikacje mobilne szansą dla e-commerce w 2023 roku
Zdaniem ekspertów z agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, firmy rozwijające sprzedaż w internecie powinny zwrócić się w tym roku w stronę aplikacji mobilnych, które zapewniają duże możliwości konwersji i bardziej spersonalizowane doświadczenia zakupowe.
Od 2020 roku można zaobserwować wyraźny wzrost zainteresowania mobile gamingiem. Jeszcze kilka lat temu gry mobilne uznawane były za niszową rozrywkę dla gamingowych geeków, a dzisiaj są w mainstreamie i królują na każdym poziomie – od ilości pobranych gier po zyski, które generują. Według Newzoo rynek gier mobilnych pozostaje najbardziej dochodowym...
Połączenie działań CX i EX kluczem do budowania konkurencyjności biznesu
Pracownicy budują najbardziej wartościową relację z klientem i to oni mają ogromny wpływ na doświadczenia odbiorców marki. Dlatego właśnie tak istotny staje się EX (Employee Experience), który przy ścisłej współpracy z CX (Customer Expierence), coraz częściej jest uwzględniany przy tworzeniu strategii rozwoju biznesu. Zadbanie o tworzenie pozytywnych...
63 procent menedżerów twierdzi, że pozytywne doświadczenia klientów (CX) będą ważniejsze w 2023 roku, niż jeszcze rok wcześniej. Wynika to m.in. z faktu, iż 3/4 klientów deklaruje, że wyda więcej, także w kryzysie, na zakupy w firmach, które dbają o nich. Jednak, budowanie pozytywnych doświadczeń klientów, nie jest dziś możliwe bez...
Budowanie marki pracodawcy było bardzo ważne dla firm w 2022 roku. Dlaczego? Przedsiębiorstwa w ten sposób walczyły z brakiem zaangażowania pracowników, zjawiskiem quiet quittingu czy zrujnowaną reputacją. Dobrze rozwinięte działania z obszaru employer brandingu umożliwiają zdobycie przewagi konkurencyjnej. 2022 rok był czasem, gdy wielu pracodawców zauważyło...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764