logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Projekt Gazeta.pl i Outriders #Wizadonikąd nagrodą im. Tadeusza Mazowieckiego

  PR 10.06.2022, przeczytano 497 razy

Międzynarodowy projekt reporterski Gazeta.pl i Outriders pod nazwą #WizaDonikąd / #VisaToNowhere zdobył Polsko-Niemiecką Nagrodę Dziennikarską im. Tadeusza Mazowieckiego w kategorii Multimedia. Kapituła konkursu doceniła pracę reporterek i reporterów kolektywu Outriders odtwarzających trasę oraz historie osób, które z różnych miejsc ruszyły przez Białoruś na Zachód. Wszystkie materiały opublikowane zostały na stronach portalu Gazeta.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/projekt-gazeta.pl-i-outriders-wizadonikad-nagroda-im.-tadeusza-mazowieckiego,396230,artykul.html

Redakcja Gazeta.pl angażuje się w sprawy ważne społecznie, czego przejawem był również nagrodzony projekt #WizaDonikąd / #VisaToNowhere. W jego ramach reporterzy kolektywu Outriders odwiedzili kraje, które są przystankami – czasami początkowymi, a czasami końcowymi – na trasie migracji trafiającej na polsko-białoruską granicę. Dziennikarze już podczas przygotowań do pracy słyszeli od spotkanych na niej osób poruszające historie.

Multimedialne materiały z międzynarodowego reportażu ukazywały się na głównej stronie Gazeta.pl oraz w mediach społecznościowych w październiku 2021 r.

– Ostatnie wydarzenia przypomniały nam o podstawowej misji, jaką niesie dziennikarstwo społecznie zaangażowane. Reporter daje świadectwo. Staje się głosem tych, których świat współczesny głosu pozbawia, ignoruje lub spycha na margines. Autorzy projektu dziennikarskiego #WizaDonikąd wypełnili tę misję wzorowo – mówił o zwycięskim materiale Piotr Stasiak, polski juror w kategorii Multimedia.

Zgodnie ze swoją deklaracją redakcyjną Gazeta.pl staje w obronie tych, którzy nie mogą bronić się sami, nagłaśniając kwestie łamania praw człowieka. Portal angażuje się w walkę o demokrację, prawa mniejszości, w tym również uchodźców, równouprawnienie oraz wspieranie potrzebujących. Projekt #WizaDonikąd / #VisaToNowhere realizowany wspólnie z Outriders to przykład działań wspierających te wartości, podobnie jak m.in. akcja „Karta pamięci o uchodźcach” czy wsparcie udzielane przez redakcję portalu uchodźcom przybywającym z ogarniętej przez wojnę Ukrainy za pośrednictwem serwisu Ukrayina.pl.  

Jury Nagrody Dziennikarskiej im. Tadeusza Mazowieckiego wybierało spośród 183 zgłoszeń, wśród których znalazło się: 75 utworów prasowych (37 polskich i 38 niemieckich), 46 utworów radiowych (26 polskich i 20 niemieckich), 33 utworów telewizyjnych (5 polskich i 25 niemieckich), 15 utworów w kategorii Multimedia (8 polskich i 7 niemieckich) oraz 16 utworów w kategorii „Dziennikarstwo na Pograniczu” (5 polskich i 11 niemieckich).  

Gala wręczenia nagród odbyła się w czwartek, 9 czerwca br. w Teatrze im. Gerharta Hauptmanna w ramach Polsko-Niemieckich Dni Mediów w Görlitz/Zgorzelcu.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Należąca do Group One spółka Salestube otrzymała certyfikację Digital TV przyznawaną przez Google, znajdując się tym samym w gronie trzech certyfikowanych Sales Partnerów Google Marketing Platform, które mogą pochwalić się tym tytułem. Certyfikacja Digital TV dla Salestube oznacza, że w swoim portfolio ma ona obecnie wszystkie dostępne certyfikacje oferowane...
T-Mobile rozszerza ofertę o olimpijskie kanały Eurosportu
Warner Bros. Discovery w Polsce i T-Mobile podpisały umowę o współpracy, w ramach której klienci operatora zyskają dostęp do kanałów Eurosportu relacjonujących przebieg Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. To najważniejsze w tym roku wydarzenie sportowe rozpocznie się już 26 lipca. 
W lipcowej ramówce RMF Classic jednym z wiodących tematów będzie sport, a dokładniej Euro 2024 oraz Igrzyska Olimpijskie. W wakacyjnych programach nie zabraknie też niezwykłej powieści w odcinkach Artura Andrusa i felietonów Michał Rusinka.
Nowy cykl od kanału Urbex History w Radiu RMF24
W letniej ramówce internetowego Radia RMF24 znajdą się dwa nowe programy: „Turystom wstęp wzbroniony” i „Polska gorączka złota”. Oba programy będą też dostępne w formie podcastów na RMFon.pl i RMF24.pl.
Publicis Groupe z certyfikatem Google – Digital TV
Najnowszy certyfikat w ramach programu Google Marketing Partner potwierdza ekspertyzę Publicis Groupe w zakresie wsparcia klientów w adaptacji do dynamicznych zmian sposobu oglądania telewizji i wykorzystywania możliwości reklamy wideo w całym ekosystemie digitalowym.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764