logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Projekt Gazeta.pl i Outriders #Wizadonikąd nagrodą im. Tadeusza Mazowieckiego

  PR 10.06.2022, przeczytano 490 razy

Międzynarodowy projekt reporterski Gazeta.pl i Outriders pod nazwą #WizaDonikąd / #VisaToNowhere zdobył Polsko-Niemiecką Nagrodę Dziennikarską im. Tadeusza Mazowieckiego w kategorii Multimedia. Kapituła konkursu doceniła pracę reporterek i reporterów kolektywu Outriders odtwarzających trasę oraz historie osób, które z różnych miejsc ruszyły przez Białoruś na Zachód. Wszystkie materiały opublikowane zostały na stronach portalu Gazeta.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/projekt-gazeta.pl-i-outriders-wizadonikad-nagroda-im.-tadeusza-mazowieckiego,396230,artykul.html

Redakcja Gazeta.pl angażuje się w sprawy ważne społecznie, czego przejawem był również nagrodzony projekt #WizaDonikąd / #VisaToNowhere. W jego ramach reporterzy kolektywu Outriders odwiedzili kraje, które są przystankami – czasami początkowymi, a czasami końcowymi – na trasie migracji trafiającej na polsko-białoruską granicę. Dziennikarze już podczas przygotowań do pracy słyszeli od spotkanych na niej osób poruszające historie.

Multimedialne materiały z międzynarodowego reportażu ukazywały się na głównej stronie Gazeta.pl oraz w mediach społecznościowych w październiku 2021 r.

– Ostatnie wydarzenia przypomniały nam o podstawowej misji, jaką niesie dziennikarstwo społecznie zaangażowane. Reporter daje świadectwo. Staje się głosem tych, których świat współczesny głosu pozbawia, ignoruje lub spycha na margines. Autorzy projektu dziennikarskiego #WizaDonikąd wypełnili tę misję wzorowo – mówił o zwycięskim materiale Piotr Stasiak, polski juror w kategorii Multimedia.

Zgodnie ze swoją deklaracją redakcyjną Gazeta.pl staje w obronie tych, którzy nie mogą bronić się sami, nagłaśniając kwestie łamania praw człowieka. Portal angażuje się w walkę o demokrację, prawa mniejszości, w tym również uchodźców, równouprawnienie oraz wspieranie potrzebujących. Projekt #WizaDonikąd / #VisaToNowhere realizowany wspólnie z Outriders to przykład działań wspierających te wartości, podobnie jak m.in. akcja „Karta pamięci o uchodźcach” czy wsparcie udzielane przez redakcję portalu uchodźcom przybywającym z ogarniętej przez wojnę Ukrainy za pośrednictwem serwisu Ukrayina.pl.  

Jury Nagrody Dziennikarskiej im. Tadeusza Mazowieckiego wybierało spośród 183 zgłoszeń, wśród których znalazło się: 75 utworów prasowych (37 polskich i 38 niemieckich), 46 utworów radiowych (26 polskich i 20 niemieckich), 33 utworów telewizyjnych (5 polskich i 25 niemieckich), 15 utworów w kategorii Multimedia (8 polskich i 7 niemieckich) oraz 16 utworów w kategorii „Dziennikarstwo na Pograniczu” (5 polskich i 11 niemieckich).  

Gala wręczenia nagród odbyła się w czwartek, 9 czerwca br. w Teatrze im. Gerharta Hauptmanna w ramach Polsko-Niemieckich Dni Mediów w Görlitz/Zgorzelcu.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764