3 miliony unikalnych użytkowników i 24 miliony odsłon miesięcznie. Jeden z najpopularniejszych w Polsce portali z ogłoszeniami nieruchomości właśnie zakończył proces rebrandingu. Jest on zwieńczeniem niezwykle udanego dla portalu 2019 roku oraz odpowiedzią na panującą na rynku nieruchomości sytuację.
Nieruchomosci-online.pl to jeden z najstarszych w Polsce portali z ogłoszeniami nieruchomości. Jego pierwsza odsłona ujrzała światło dzienne dokładnie dwanaście lat temu. Dziś, na początku 2020 roku, znalazło się tu miejsce dla ponad 350 tys. ogłoszeń z całej Polski, co daje serwisowi niekwestionowaną pozycję lidera w swojej branży.
Proces rebrandingu to ostatni akt intensywnego, pełnego zmian i niezwykle udanego dla portalu roku 2019. Platforma Nieruchomosci-online.pl przejęła pozycję lidera w TOP 10 w Google oraz osiągnęła liczbę 3 mln użytkowników miesięcznie, co oznacza, że jest ona drugim najczęściej odwiedzanym portalem z ogłoszeniami nieruchomości na polskim rynku. Nowa odsłona wizualna portalu to także odpowiedź na panującą koniunkturę i sytuację w całym sektorze.
- Sprzedaż czy kupno nieruchomości to często trudny i stresujący proces, będący dużym wydarzeniem w życiu człowieka. Choć poziom podaży mieszkań i domów jest wysoki, co sprzyja znalezieniu odpowiedniej nieruchomości, to towarzyszy mu też jednak silny popyt, który powoduje ciągły wzrost cen i obawę, że oferta może zniknąć z rynku. Dlatego ważne jest, aby umożliwić szybki dostęp do pełnej bazy ogłoszeń oraz ułatwić dokonanie wyboru spełniającej oczekiwania nieruchomości – mówi Michał Kurczycki, dyrektor zarządzający Nieruchomosci-online.pl.
Przyjazny interfejs graficzny w zestawieniu z maksymalnie prostą nawigacją to przestrzeń, w której osoba poszukująca domu czy mieszkania otrzyma w odpowiednim czasie to, po co na portal przyszła. Aby ułatwić proces wyszukiwania, działanie portalu oparte jest na dopracowanym algorytmie, który prezentuje poszukującemu podobne nieruchomości na listach wyszukiwania i rozszerza automatycznie jego preferencje bez konieczności zmieniania kryteriów w wyszukiwarce.
Nowy, zaprojektowany w prostej formie logotyp, to z jednej strony esencja marki, a z drugiej jasne podkreślenie tego, czym portal jest, w jakim celu wchodzą na niego użytkownicy i jak istotny jest ich komfort. Warto zaznaczyć także brak w strukturze portalu dodatkowych bodźców, niepotrzebnych elementów graficznych lub, co jest ewenementem w branży w skali całego kraju, brak uciążliwych reklam atakujących użytkowników na każdym etapie wizyty.
- Rebranding jest efektem przyjętej i konsekwentnie realizowanej przez nas strategii. Naszym priorytetem jest skupienie się na celu użytkownika, który wchodzi na nasz portal, bo chce zmienić, kupić lub sprzedać nieruchomość. Nic innego. Dlatego też uprościliśmy szatę graficzną, skróciliśmy ścieżkę nawigacji i – co nas na rynku wyróżnia – nie publikujemy w portalu reklam. Po prostu użytkownik jest dla nas najważniejszy – podkreśla Michał Kurczycki. - Dodajmy, że na ponad 350 tys. publikowanych w portalu ogłoszeń, oprócz mieszkań, składa się największa na rynku liczba tych dotyczących domów i działek, którymi coraz częściej interesują się Polacy – dodaje.
„Tu zaczyna się dom” – to główne hasło i myśl przewodnia nie tylko samego rebrandingu, ale i działalności portalu. Graficznym punktem wyjścia i fundamentem procesu zmiany wizerunku jest ikona domu, która w materiałach reklamowych i w samym serwisie poddawana jest modyfikacji i multiplikacji.
- Naszą ambicją jest, aby to właśnie w naszym portalu rozpoczynała się droga do zakupu nowej nieruchomości oraz aby stać się istotną częścią nowej historii każdego poszukującego – dodaje dyrektor Kurczycki.
Za nową identyfikację wizualną odpowiada HOPA Studio. Zmianie wizerunku portalu towarzyszyć będzie kampania reklamowa.
Źródło: Nieruchomosci-online.pl