logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Reklama intencyjna bez wykorzystywania cookies

  PR 25.05.2018, przeczytano 709 razy

Do Polski wchodzi właśnie rewolucyjne na rynku europejskim rozwiązanie reklamowe, oparte o intencje zakupowe badane w czasie rzeczywistym – Nano INSIST (Instant Search-intent Targeting). Co ważne, nie wykorzystuje ono „ciasteczek”. W kontekście wchodzącego dziś w życie RODO, wydaje się to być optymalne narzędzie promocji dla firm.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reklama-intencyjna-bez-wykorzystywania-cookies,36627,artykul.html

Przedsiębiorstwa od dawna dostrzegają dużą skuteczność w działaniach Search Enginge Optimazation (SEO), czyli marketingu w wyszukiwarkach. Dla wielu z nich jest to jedno z kluczowych działań marketingu-mix, który efektywnie wpływa zarówno na strategie reklamowe, jak i efekty realizowanych działań. Jednak wiele rozwiązań dostępnych na rynku nadal działa nieprzejrzyście, wykorzystuje nieaktualne dane i nie zapewnia reklamodawcom odpowiedniej kontroli nad miejscem ekspozycji reklamy oraz nad ich brandem. Dodatkowym problemem jest fakt wykorzystywania w kampaniach plików cookies, które w świetle zmieniających się przepisów RODO stanowią poważne wyzwanie.

Nano INSIST został tak opracowany, aby pomóc rozwiązać powyższe problemy. Umożliwia reklamodawcom i agencjom publikowanie reklam w oparciu o intencje zakupowe internautów badane w czasie rzeczywistym, na podstawie wyników wyszukiwania uzyskiwanych z wyszukiwarki jednego z tysięcy wydawców współpracujących z Nano Interactive. Następnie są one porównywane w milisekundach z celami reklamodawców, a internaucie zostaje wyświetlona odpowiednia reklama. Dzięki temu reklamodawcy zyskują przewagę konkurencyjną poprzez możliwość optymalizacji budżetów reklamowych i zwiększenie skuteczności prowadzonych działań reklamowych. Reklamy intencyjne mają tę przewagę nad innymi, że pojawiają się w momencie kiedy konsument poszukuje produktu lub usługi – zatem wtedy, gdy jego skłonność do zakupu jest największa. Co ważne, podczas korzystania z Nano INSIST zleceniodawcy mają pełną kontrolę nad kampaniami, gdyż mogą zaplanować zarówno słowa kluczowe, jak i serwisy, w których będą publikowane reklamy. W tym celu Nano Interactive oferuje możliwość mierzenia widoczności reklamy oraz miejsca jej wyświetlania, tzw. viewability, zgodnego m.in. ze standardami IAB w Polsce.

– Wykorzystując reklamę intencyjną, reklamodawcy uzyskują 100% transparentności w realizowanych kampaniach m.in. dzięki temu, że jest ona publikowana przy dowolnych treściach na podstawie tego, czego szukał internauta, a nie tego, co czytał. Dodatkowo, zleceniodawcy działają w środowisku bezpiecznym dla marki, bez konieczności korzystania z plików cookies. W kontekście RODO, które zacznie obowiązywać już 25.05.2018r., uważamy to za rozwiązanie zmieniające zasady gry oraz warunki rynkowe dla marek, agencji medialnych i wydawców – mówi Krzysztof Silarow, szef polskiego oddziału Nano Interactive.

– Wątpimy w skuteczność dotychczasowego, nieustannego bombardowania klientów przekazem, co ma miejsce w przypadku klasycznego retargetingu. Nie ma sensu eksploatowanie zamówień, które tak czy inaczej zostałyby złożone. Dzięki nowemu rozwiązaniu nasi klienci mogą docierać do nowych użytkowników, którzy wykazali wyraźne zainteresowanie oraz intencję dokonania zakupu nawet u konkurencji i pomimo tego, że nie odwiedzili jeszcze strony internetowej reklamodawcy i nie znają jego produktu – tłumaczy Silarow.

Narzędzie Nano INSIST działa w modelu programmatic i jest dostępne na wszystkich platformach oraz formatach graficznych. Reklamodawca jest w stanie kupować powierzchnie reklamowe także poprzez private marketplace. Gwarantuje również wszystkie tradycyjnie stosowane kryteria jakości, w tym tworzenie tzw. whitelist i blacklist oraz zapewnia bezpieczeństwo marki i systemy zapobiegające oszustwom reklamowym.

– Zamiast domyślać się, co interesuje użytkowników, chcemy to wiedzieć. Dlatego Nano INSIST wykorzystuje aktualne dane z wyszukiwarek. Nie uwzględniamy danych społeczno-demograficznych, bo w naszym kontekście nie mają one większego znaczenia. Nie korzystamy z danych dotyczących profili przekazywanych przez dostawców zewnętrznych, ponieważ mogą one być nieaktualne, a tym samym całkowicie bezwartościowe. Unikamy też metody look-alike modelling, która nie zawsze sprawdza się w praktyce, gdyż zachowania jednego użytkownika nie przekładają się bezpośrednio na zachowanie innych – wyjaśnia szef Nano Interactive Polska.

Nano Interactive zarządza własną siecią wydawców skupiającą tysiące wydawców. Dostarczają oni słowa kluczowe i kombinacje fraz wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarki poszczególnych witryn. „Audience Manager”, Data Management Platform autorstwa Nano, generuje na tej podstawie anonimowe profile użytkowników, zawierające informacje pochodzące z wyszukiwań. Profile te tworzą bazę do natychmiastowego wyświetlania targetowanej i dopasowanej reklamy online w oparciu o intencje zakupowe internautów.

Źródło: Nano Interactive

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764