Od marca 2021 roku woda mineralna Rodowita z Roztocza jest sprzedawana w opakowaniach z nową etykietą. Nowa szata graficzna etykiety podkreśla walory marki: jej pochodzenie z dzikich, zielonych, nietkniętych przez człowieka lasów Roztocza, symbol wilczycy strażniczki ukrytego na Roztoczu źródła oraz czystość i rześki smak oferowanej wody mineralnej.
Woda mineralna „Rodowita z Roztocza” została wprowadzona na rynek polski w sierpniu 2019 roku. Dostępna jest w trzech wariantach jako woda niegazowana, delikatnie gazowana i gazowana, pakowana w butelki o pojemności 0,6l i 1,5l.
Od marca 2021 roku woda mineralna Rodowita z Roztocza jest sprzedawana w opakowaniach z nowymi etykietami, bardzo różniącymi się od dotychczasowych. Zmiany widoczne są już w samym logo marki oraz liternictwie nazwy Rodowita, które nawiązują do słowiańskich korzeni i pisma runicznego, by podkreślać rodowód marki i związki z tym terenem. W centrum uwagi nadal widnieje biała wilczyca, strażniczka drogocennego naturalnego źródła wody mineralnej, symbol mądrości dzikiej natury i matczynej troski o najbliższych. W tle widać dzikie, nietknięte ręką człowieka, ciemnozielone lasy Roztocza, z unoszącą się o poranku rześką mgłą oraz czyste, przejrzyste niebo. Cała kolorystyka została zmieniona na ciemniejszą i bardziej nasyconą zielenią, aby podkreślić rześkość wody, a zdjęcie lasów w tle nawiązuje do dzikiej, niezmienionej natury.
Zmiany etykiety miały na celu wzmocnienie widoczności na półce oraz podkreślenie unikalnych walorów marki: niezwykłej czystości geologicznej, pochodzenia z dzikich terenów Roztocza, którego symbolem są lasy i wilczyca – ikona marki oraz rześkiego smaku wody docenionego przez konsumentów.
Nad nowym wzorem etykiet Rodowitej pracowała polska agencja Dragon Rouge i został on też szczegółowo przetestowany w badaniach konsumenckich, które jednoznacznie wykazały, że zdecydowanie podnosi atrakcyjność produktu.
Woda mineralna Rodowita z Roztocza pakowana jest w butelki o pojemności 0,6l oraz 1,5l o charakterystycznym, specjalnie zaprojektowanym kształcie, na którym widoczny jest zarys dzikiego lasu Roztocza i sylwetka wilczycy. Etykieta jest przezroczysta, a obraz jest wytłoczony w plastiku, by podkreślić́ orzeźwiającą czystość́ wody.
Każdy z trzech wariantów wody mineralnej Rodowita z Roztocza ma swój kolor widoczny na nakrętce oraz na dolnym pasku etykiety: ciemnozielony komunikuje wariant gazowany, jasnozielony – delikatnie gazowany, zaś jasnoniebieski – niegazowany. Od wiosny 2020 roku wszystkie opakowania wody mineralnej niegazowanej są oferowane tylko w butelkach zawierających minimum 25 proc. granulatu rPET.
Warto dodać, że etykiety na butelkach wody mineralnej Rodowita z Roztocza są produkowane z bi-orientowanej folii polipropylenowej (BOPP), która tak jak i wszystkie pozostałe elementy opakowania jest w pełni recyklowalna. Podobnie folia termokurczliwa stosowana do formowania zgrzewek również wykonana jest z materiałów podlegających recyklingowi.
Kampania reklamowa w 2021 roku
W 2021 roku kampania reklamowa Rodowitej oraz inne działania marketingowe będą kontynuowane. Ich podstawowym celem jest budowa świadomości marki wśród konsumentów jako wysokiej jakości naturalnej wody mineralnej o zbalansowanym składzie minerałów, pochodzącej z jednego z najczystszych regionów Polski. Dodatkowym elementem tej kampanii będzie podkreślenie bardzo dobrego, rześkiego smaku wody, docenionego w badaniach przez konsumentów.
Kampania będzie prowadzona w mediach ogólnopolskich, w głównych stacjach telewizyjnych już od kwietnia 2021 roku. Silne działania komunikacyjne planowane są w dwóch kanałach: w internecie w formie reklamy i mediach społecznościowych. Emitowane reklamy będą kontynuacją dobrze znanego i lubianego spotu z wilczycą w roli głównej z kilkoma wprowadzonymi zmianami oraz widoczny będzie zupełnie nowy materiał, pozostający w spójności z dotychczasową komunikacją.
Źródło: Rodowita z Roztocza