Fundacja Kwietna, Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie, Agencja Ancymony (dawniej Schulz) rozpoczynają inicjatywę Miłe łąki na balkony. W ramach kampanii do rąk Krakowian trafi aż 40 tys. opakowań z nasionami, z których wyrosną łąki kwietne.
Małe łąki, wielkie zmiany
Chociaż miejskie łąki nie są nowym konceptem, to balkonowe nanołączki budzą spore zaskoczenie i zainteresowanie.
– Nie zdajemy sobie sprawy, że w bardzo prosty sposób możemy pomóc naturze. Każda łąka, nawet ta balkonowa czy parapetowa, ratuje życie zapylaczy i daje im schronienie oraz oczywiście cieszy nasze oczy! – komentuje Karolina Nawrot z Fundacji Kwietnej.
Wielu mieszkańców miast jest spragnionych kontaktu z naturą. Pandemia sprawiła, że balkony stały się miejskimi oazami zieleni. Akcja Miłe łąki na balkony doskonale wpisuje się w ten trend.
– Inicjatywa Miłe łąki na balkony daje ludziom moc sprawczą. Wystarczą tylko dobre chęci i trochę miejsca, aby zrobić coś dobrego dla natury. Przygotowaliśmy aż 40 tys. opakowań wraz z instrukcjami, które trafią w ręce Krakowian. W akcji biorą udział kawiarnie, muzea, szkoły czy ośrodki kultury – dodaje Katarzyna Przyjemska-Grzesik z Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie.
Będzie się siało
Kampania obejmie wiele nośników: prasa, digital, outdoor. Pojawi się też w komunikacji miejskiej w Krakowie.
– Skoro w Krakowie wychodzi się na pole, to dlaczego nie zamienić go na łąkę? Opracowaliśmy ideę, key visual i materiały promocyjne akcji. Zainspirował nas miejski krajobraz, w którym zazwyczaj brakuje koloru i życia. Pokazujemy ludziom w przyjemny i przystępny sposób, jak łatwo jest coś zmienić. Często chcemy pomóc, żyć bardziej eko, ale nie wiemy jak. Miłe łąki na balkony to proste rozwiązanie, które działa – komentuje Emilia Czerwiec, creative lead, Agencja Ancymony.
Kampania startuje 15 kwietnia. Wszelkie szczegóły oraz pomoc w przygotowaniu łąki można znaleźć na facebokowej grupie: Miłe łąki na balkony. Akcja została zainicjowana przez redakcję „Media Marketing Polska”. Za ideę, kreacje, key visual, content oraz projekty graficzne odpowiada Agencja Ancymony, która zaangażowała się w projekt pro publico bono. Nad merytoryką czuwa Fundacja Kwietna, która dostarczyła nasiona, akcję realizuje i finansuje Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie.
Źródło: Ancymony