logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Social media: Jak odnieść sukces na miarę... trampek?

   15.05.2011, przeczytano 1969 razy
ilustracjastrzałka

Converse nie posiada oszałamiającego budżetu reklamowego, ale wystarczy popatrzeć na facebookowy fan page tej marki, żeby przekonać się, że pieniądze to nie wszystko. W tym momencie polubiło go ponad 16 mln fanów, czyli cztery razy więcej niż fan page marki Nike i około ośmiu razy więcej niż fan page Adidasa. Tymczasem Geoff Cottrill, szef marketingu firmy, na pytanie, co trzeba zrobić, żeby tego dokonać odpowiada... „Nic”!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/social-media%3A-jak-odniesc-sukces-na-miare...-trampek,12540,artykul.html

- Przez „nic” mam na myśli „nic szczególnego” - tłumaczy.

Czym jest więc to „nic szczególnego”, które powoduje, że miliony ludzi z całego świata klikają w „Lubię to!”? W jednym z wywiadów Cottrill ujawnia rąbka tajemnicy. Zdradza między innymi, że jednym z priorytetów jest spójny image – wizerunek Converse'a w mediach społecznościowych musi być identyczny, jak w reklamach telewizyjnych i na billboardach. Zwraca też uwagę, że Facebook to miejsce dialogu. I to nie jedno- ani dwukierunkowego.

- Wierzymy, że fani każdej marki chcą informacji o produkcie i ofercie, ale szukają też pewnej emocjonalnej więzi. Dlatego staramy się dostarczyć to wszystko naszym fanom – tłumaczy Cottrill. - Skupiamy się więc na tym, żeby nasze produkty miały doskonałą jakość i żeby nasi klienci chcieli je nosić, jak robią to od lat, ale nie mniej uwagi poświęcamy uczestniczeniu w dyskusjach, jakie mają miejsce w przestrzeni mediów społecznościowych.

W praktyce oznacza to zbalansowany dobór postów, jakie pojawiają się na wallu Converse'a: znajdziemy tam informacje o produktach oraz takie, które z trampkami mają niewiele wspólnego. Są też pytania do fanów związane z tematem dnia i konkursy. Wśród tych ostatnich szczególnie popularne są te, które dają fanom możliwość pochwalenia się swoją wizją legendarnych trampek, czyli design-your-own shoe contests (z ang.: konkurs na masz własny projekt butów).

- Część tych działań jest ściśle zaplanowana, ale często stawiamy też na spontaniczność, bo tutaj trzeba być elastycznym i gotowym na dyskusje nawet na zupełnie odległe tematy. Konieczna jest też odwaga, żeby pozwolić żyć fan page'owi własnym życiem, nie kontrolować wszystkich dyskusji i nie wrzucać reklam przy każdej możliwej okazji – mówi Geoff Cottrill, określając social media jako szansę dla firm, by zachowywać się mniej bezdusznie, a bardziej ludzko.

Jak długo potrwa dobra passa Converse'a na Facebooku?

- Mam wrażenie, że liczba naszych fanów przestanie rosnąć wraz z końcem 2011 roku. Ale, tak naprawdę, to najważniejszym miernikiem powinno być ich zaangażowanie włączanie się w dyskusje i zainteresowanie tym, co dzieje się na fan page'u – twierdzi Cottrill.

Źródło: reklama.pl za mashable.com


REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764