logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Streaming po polsku. Nie lubimy personalizowanych reklam wideo

  PR 30.12.2016, przeczytano 1108 razy
ilustracjastrzałka

Polacy wykazują się wysoką nieufnością wobec personalizowanych reklam. Co trzeci polski respondent nie czuje się komfortowo przy dostarczaniu danych i historii przeglądania swojemu dostawcy usług wideo, w celu personalizacji reklam – wynika z raportu Ericsson TV and Media 2016.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/streaming-po-polsku.-nie-lubimy-personalizowanych-reklam-wideo,30975,artykul.html

Według najnowszego raportu Ericsson TV and Media 2016, średni roczny czas oglądania treści na urządzeniach mobilnych, wzrósł od 2012 roku o ponad 200 godzin. Oznacza to, że średni tygodniowy czas oglądania treści wideo wynosi obecnie 25 godzin. Od kilku lat jesteśmy świadkami spadku oglądalności telewizji linearnej - widzowie chcą decydować o miejscu i czasie w którym będą oglądać materiały wideo, dlatego coraz częściej zwracają się ku serwisom VOD (Video on Demand), którym w 2015 roku poświęcali 31 procent czasu poświęcanego na konsumpcję treści wideo.

Wśród serwisów VOD w Polsce, zdecydowanym liderem jest YouTube, z którego korzysta niemal każdy ankietowany użytkownik. Czterdzieści procent z nich korzysta z Youtube przynajmniej raz dziennie. Drugie i trzecie miejsce przypadło dwóm rodzimym serwisom VOD – Ipla i TVN Player.

Jednym z głównych problemów przy korzystaniu z serwisów VOD jest kwestia poszukiwania odpowiedniego materiału do obejrzenia – to codzienny problem dla połowy ankietowanych przez Ericsson ConsumerLab. Dla polskich użytkowników, jedna trzecia czasu spędzanego w serwisie VOD przypada na wyszukiwanie konkretnego materiału do obejrzenia. To dwukrotnie więcej niż w przypadku tradycyjnej telewizji. Pomimo tego, poziom zadowolenia z usług VOD jest znacznie wyższy. Podobny współczynnik czasu spędzanego na wyszukiwanie i oglądanie materiałów, Ericsson zaobserwował między innymi w Stanach Zjednoczonych.

Serwisy takie jak Ipla i TVN Player działają jako A-VOD (Advertising Video On-Demand) – użytkownicy korzystają z nich bezpłatnie w zamian za oglądanie reklam, pojawiających się w trakcie materiału wideo. Co ciekawe, spośród osób ankietowanych przez Ericsson, Polacy wykazują się wysoką nieufnością wobec personalizowanych reklam. Co trzeci polski respondent nie czuje się komfortowo przy dostarczaniu danych i historii przeglądania swojemu dostawcy usług wideo, w celu personalizacji reklam. Dla porównania, w Wielkiej Brytanii podobne nastawienie deklaruje zaledwie co piąty respondent. Globalnie, nieufność deklaruje 25 procent respondentów.

Źródło: Ericsson

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764