logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Studencki Party Squad na straży dobrej zabawy

  PR 21.02.2019, przeczytano 548 razy
ilustracjastrzałka

Program organizowany przez Pernod Ricard i Erasmus Student Network już od 10 lat pomaga kształtować świadomą postawę wobec alkoholu, docierając do ponad 400 tysięcy studentów w 32 krajach, także w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/studencki-party-squad-na-strazy-dobrej-zabawy,381327,artykul.html

Kluczowe w edukacji młodych ludzi są: wiedza, ciekawość, zaangażowanie, zapał, lecz także współpraca oparta na partnerskich zasadach. Doskonale wiedzą o tym twórcy programu Responsible Party, który łączy w sobie wszystkie wyżej wymienione elementy. Celem inicjatywy, która obchodzi obecnie swoje 10-lecie, jest zwiększenie świadomości studentów w kontekście odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Pernod Ricard oraz Erasmus Student Network (ESN) przedłużają swoją współpracę w ramach programu Responsible Party, dzięki któremu coraz więcej młodych ludzi może cieszyć się dobrą i bezpieczną zabawą.

Świeże spojrzenie i ekspercki warsztat

Responsible Party to efekt wymiany pomysłów pomiędzy ESN oraz Pernod Ricard, w ramach której każdy z partnerów wnosi do programu coś unikalnego. ESN – świeże spojrzenie na świat studenckiego życia i świetne zrozumienie grupy docelowej, natomiast Pernod Ricard – wielowymiarowy know-how, dotyczący odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, doświadczenie eventowe i szereg gotowych do wykorzystania materiałów edukacyjnych. Wszystko to składa się na sukces programu, który od 2010 wyznacza standardy efektywnych działań edukacyjnych kierowanych do młodych ludzi z całego świata.

Edukacja z ludzką twarzą

Program Responsible Party rozwija się z roku na rok, zarówno za granicą, jak i w Polsce. Popularność programu to zasługa  atrakcyjnej formy oraz kompleksowego podejścia do tematu odpowiedzialnego stylu życia, na który składają się dieta, ruch, odpoczynek oraz rozważne podejście do konsumpcji alkoholu. Działania edukacyjne prowadzone na polskich uczelniach obejmują zarówno studentów z zagranicy, jak również członków ESN, spośród których wybierani są ambasadorzy programu. Pernod Ricard i ESN są zgodni, że to właśnie studenci wiedzą najlepiej jak dotrzeć do młodych ludzi z ideą odpowiedzialnej zabawy. Dzięki temu program Responsible Party to kopalnia kreatywnych pomysłów i atrakcyjnych przedsięwzięć stojących w opozycji do tradycyjnej formy edukacyjnych prezentacji i wykładów. Na spotkaniach, warsztatach i zajęciach integracyjnych, ambasadorzy realizują cały wachlarz angażujących działań – są wśród nich gry planszowe, quizy, konkursy oraz gry miejskie. Kluczowym elementem każdej imprezy Responsible Party jest tzw. Party Squad. Tworzy go dedykowana grupa członków ESN, którzy udzielają rówieśnikom praktycznych porad jak bawić się w sposób odpowiedzialny, czyli tak, aby na każdym etapie imprezy czuć się bezpiecznie, swobodnie i po prostu dobrze. Party Squad podpowiada, jak korzystać z alkoholu z umiarem, aby cieszyć się dobrym samopoczuciem i mieć z zabaw wyłącznie pozytywne wspomnienia.

W trwającym obecnie roku akademickim, Wyborowa Pernod Ricard wspólnie z ESN zorganizuje aż 4 duże wydarzenia, aby dotrzeć z ideą odpowiedzialnej zabawy do jak największej liczby studentów. Jednym z planowanych przedsięwzięć są ogólnokrajowe zawody sportowe dla studentów programu Erasmus.

Program doceniany przez studentów

O efektywności Responsible Party świadczą liczby. Badanie przeprowadzone w 2017 roku pokazało, że najlepszym dowodem na wartość inicjatywy ma jej ocena wśród samych studentów - aż 88,8% uznało Responsible Party za pożyteczny program profilaktyczny. Większość (61,4%) uczestników badania zmieniło swoje zachowanie poprzez częstsze sięganie po wodę, a 41,4% ograniczyło spożycie alkoholu. Wyniki znajdują swoje odzwierciedlenie w prowadzonych co cztery lata badaniach Europejskiego Programu Badań Ankietowych w Szkołach na temat Używania Alkoholu i Narkotyków (ESPAD) – z danych wynika, że spożycie alkoholu wśród młodych ludzi zmniejszyło się od 2011 roku w niemal wszystkich krajach.  

Program Responsible Party wyznacza obecnie wzór działań edukacyjnych, który został powielony w 32 państwach na całym świecie. Jego najmłodszym uczestnikiem jest Rosja, która dołączyła do inicjatywy w grudniu 2018 roku.

– Program Responsible Party to wyjątkowa inicjatywa, a dla nas naturalny krok w kierunku realizacji misji, jaką jest działanie na rzecz odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. – mówi Andrzej Szumowski, Wiceprezes w Wyborowa Pernod Ricard – Dlatego też współpraca z Erasmus Student Network ma dla nas ogromne znacznie. Łącząc siły, wymieniając się pomysłami i wzajemnie się uzupełniając, wspólnie z ESN dokładamy wszelkich starań, aby przekazywać młodym ludziom jak najbardziej wartościową, a jednocześnie interesującą wiedzę, dzięki której wszyscy będą mogli bawić się w sposób odpowiedzialny i bezpieczny.

ilustracjastrzałka

Konferencja honorująca przedłużenie współpracy

Z okazji przedłużenia współpracy pomiędzy Pernod Ricard a ESN, w Brukseli 30 stycznia odbyła się konferencja „Partnership for good! Empowering students for well-being in a responsible and active Europe”. Uczestniczyli w niej między innymi Alexandre Ricard, CEO Grupy Pernod Ricard, Gilles Bogaert, Prezes Grupy Pernod Ricard w regionie EMEA/LATAM, przewodniczący ESN João Pinta oraz przedstawiciele Komisji Europejskiej i branży alkoholowej.

Źródło: Grupa Pernod Ricard

www.pernod-ricard.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764