logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Super Prezenty inwestują w ekologiczne murale oczyszczające powietrze

  PR 08.11.2021, przeczytano 483 razy
ilustracjastrzałka

Super Prezenty łącza siły z fundacją EcoEvolution.org oraz Grupą RW tworząc niebanalną i w dodatku ekologiczną formę reklamy wielkoformatowej. Marka Super Prezenty nie jest obojętna na losy naszej planety i chce zadbać o lokalne społeczności. Z tych dwóch pragnień narodził się pomysł wykonania pochłaniających zanieczyszczenia murali. Będzie można je podziwiać od 3 listopada na ul. Wilczej w Warszawie oraz od 1 grudnia nieopodal Galerii Krakowskiej (przy ul. Kurniki w Krakowie). Murale tworzone są za pomocą jedynej w swoim rodzaju farby KNOxOUT, która redukuje tlenki azotu, a tym samym zmniejsza w powietrzu groźne zanieczyszczenia, które są częścią smogu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/super-prezenty-inwestuja-w-ekologiczne-murale-oczyszczajace-powietrze,393684,artykul.html

Murale, to forma reklamy wielkoformatowej ciesząca się niesłabnącą popularnością oraz sympatią ze strony mieszkańców miast i miasteczek. Z badań przeprowadzonych przez KANTAR w 2018 r. wynika, że spośród różnych form reklamy zewnętrznej respondenci wskazali tę ręcznie malowaną jako najbardziej podnoszącą prestiż reklamowanego produktu i miłą dla oka. Twierdzili również, że reklamy w takiej formie w przestrzeni publicznej jest za mało, chcieliby je widzieć w swojej okolicy częściej, ponieważ to właśnie taki model reklamy najbardziej zapada im w pamięć oraz urozmaica otoczenie.

Z potrzeby połączenia idei dbania o środowisko naturalne i jakość powietrza z lubianą przez mieszkańców miast formą reklamową powstał pomysł tworzenia tzw. ekologicznych murali, które za pomocą użytych przy ich wykonaniu farb pochłaniają część zanieczyszczeń z powietrza. Na taką opcję w swojej ostatnio realizowanej kampanii zdecydowała się marka Super Prezenty. Jak podkreśla Ernestas Vasiliauskas, Co-Founder & CEO Dovana Group:

- Super Prezenty to marka, która chce pokazać swoim klientom, że bardziej od rzeczy materialnych liczą się przeżycia. W działaniach CSR-owych skupiamy się na tematach, które są bliskie zarówno filozofii naszej marki, jak i otaczającemu nas światu. Smog to olbrzymi problem dzisiejszych czasów, dlatego dokładamy małą cegiełkę do polepszenia jakości powietrza w Warszawie i Krakowie w postaci tych dwóch eko murali.

Do namalowania obu murali w Warszawie i Krakowie zostały użyte farby KNOxOUT. Ich nazwa jest nieprzypadkowa: w wolnym tłumaczeniu oznacza „out”, czyli wypraszamy szkodliwe tlenki azotu NOx. Farby KNOxOUT nie tylko nie zanieczyszczają środowiska lotnymi związkami organicznymi, ale wręcz je redukują. Dlatego właśnie mówi się, że mają ujemny indeks LZO.  Redukują LZO na takiej samej zasadzie jak tlenki azotu. Wszystko opiera się o specjalną, opatentowaną formułę nano dwutleneku tytanu, który jest fotokatalizatorem. Pod wpływem promieni słonecznych (fali światła UV-A) uaktywnia się szereg reakcji chemicznych, które ostatecznie neutralizują szkodliwe zanieczyszczenia. Farby katalityczne oprócz właściwości oczyszczających nie dopuszczają do rozwinięcia pleśni, neutralizują bakterie i wirusy oraz są odporne na warunki atmosferyczne, przez co rzadziej trzeba je odmalowywać.

Tlenki azotu to bardzo szkodliwe oraz wysoce reaktywne gazy. Ich obecność może mieć poważne konsekwencje dla naszego zdrowia i całego środowiska. Te maleńkie cząsteczki mają katastrofalny wpływ na układ oddechowy powodując astmę, kłopoty z oddychaniem, choroby płuc, a nawet nowotwory. Najwyższe stężenie NOx notuje się w najbardziej zatłoczonych częściach miast pozbawionych drzew i terenów zielonych. Lokalizacja murali jest więc nieprzypadkowa, oba będą znajdować się w miejscach o wysokim natężeniu ruchu, a także małej ilości zieleni. Mają zatem oprócz swej funkcji reklamowej przysłużyć się mieszkańcom oraz zniwelować ilość zanieczyszczeń w swoim obrębie.

Farba KNOxOUT redukuje ślad tlenków azotu, który wytwarza każdy kierowca jeżdżący tradycyjnym, nieelektrycznym, samochodem. Wg badań przeprowadzonych w Manilii pomalowane ściany przy najbardziej ruchliwej ulicy zmniejszyło tam zanieczyszczenia o 20%, a także zredukowało ślad 300 000 pojazdów! To są ważne działania, które zdecydowanie warto podejmować. Tym bardziej, że wymaga to tylko pomalowania budynków, które i tak malujemy, by chronić elewację, a jednocześnie zdobić okolicę. Między innymi właśnie dzięki takim działaniom w przyszłości miasta będą smart, a także – w co trudno teraz uwierzyć – bardziej ekologiczne niż wieś, bo więcej osób będzie w zrównoważony sposób żyło 1 mkw.

Farby KNOxOUT, których użyto do stworzenia murali, redukują 0,44g tlenków azotu na 1 mkw, warszawski mural Super Prezentów zajmie przestrzeń o metrażu 69 mkw i będzie towarzyszył Warszawiakom aż przez 60 dni. Krakowski zaś o wymiarach 83 mkw będziemy mogli oglądać na ścianie budynku przy ul. Kurniki przez 30 dni. W czasie swojej ekspozycji oba murale przefiltrują aż 19 890 000 m3 powietrza oraz będą redukowały tlenki azotu z powietrza z mocą 152 drzew.

Jak podkreśla Paweł Lisowski z Fundacji EcoEvolution.org w XXI wieku, nikt już nie neguje, że jakość powietrza jest jednym z głównych problemów środowiskowych i zdrowotnych. Dlatego tak ważnym jest, aby inspirować ludzi oraz firmy do podejmowania świadomych wyborów. Warto pamiętać, że za każdym razem, gdy mówimy o ochronie środowiska naturalnego, tak naprawdę mamy na myśli ochronę ludzkości, nas samych, naszego zdrowia, dobrostanu i przyszłości. Co ważne, nie musimy wracać do epoki kamienia łupanego, a jeśli mądrze wykorzystamy zasoby również reklama wielkoformatowa może stać się orężem w walce o czyste powietrze.

- Warto przyglądać się działaniom marek, a szczególnie teraz, w okolicy świąt, wspierać te firmy, które chcą działać na rzecz naszego zdrowk i całej planety. – dodaje Lisowski.

Źródło: Super Prezenty

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764