logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Trwa kampania „Dobra, dobra”

  PR 25.01.2022, przeczytano 466 razy

Kampania edukacyjna “Dobra, dobra” przybliża Polakom certyfikację i wartości stojące za ruchem B Corp, którego celem jest budowanie gospodarki, w której duch przedsiębiorczości wspiera realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju. Zaangażowane w kampanię eko-influencerki wyjaśniają swoim społecznościom, jakich standardów działania potrzebujemy, czym jest certyfikat B Corp i co mówi on o markach, które w procesie certyfikacji go pozyskały.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/trwa-kampania-_dobra%2C-dobra_,394521,artykul.html

Liderzy zmiany na lepsze

“Dobra, dobra, co to właściwie znaczy?” – myślimy często na widok kolejnego eko znaku, czy oznaczenia, które ma świadczyć o etyczności biznesu. Zwrócenie uwagi na tę niewiadomą czy wątpliwość to główny cel twórców kampanii “Dobra, dobra”. Jej bohaterem jest przyznawany przez niezależną organizację non-profit certyfikat B Corp (od: benefit corporation). Ten międzynarodowy certyfikat mogą uzyskać wyłącznie firmy nastawione na wzrost , a jednocześnie działające na rzecz “lepszego świata” dla ludzi i planety. Jak informuje nas strona dobradobra.org, analitycy B Lab weryfikują standardy stosowane przez firmy w pięciu obszarach: pracownicy, klienci, społeczności, środowisko naturalne oraz zarządzanie firmą. Certyfikat zachowuje ważność przez trzy lata – organizacja, która chce utrzymać, ponownie podlega ocenie, a co za tym idzie powinna spełniać precyzyjnie określone wymogi.

B Corp to certyfikat, ale również globalny ruch firm, które współpracują na rzecz zrównoważonego i odpowiedzialnego biznesu, wdrażają innowacyjne prospołeczne i proekologiczne modele biznesowe (impact business models) oraz dzielą się najlepszymi praktykami w tym zakresie. Corocznie, do grona wspomnianych firm stara się dołączyć kilkaset nowych podmiotów. Fenomen dotarł również do Polski – aktualnie ponad 100 polskich firm aspiruje do miana B Corp.

Edukacja na Instagramie

Na co dzień, w trosce o naszą planetę, promują one ekologiczny styl życia, świadome wybory konsumenckie czy praktyki  „zero waste”. Najbardziej popularne polskie eko-influencerki: Paulina Górska, Areta Szpura, Julia Wizowska, Beata Sadowska, Olga Kogutnicka, Daria Ładocha czy Eliza Sobczuk, nie zastanawiały się długo nad wsparciem kampanii „Dobra, dobra”.

– W mojej opinii, powinniśmy rozumieć i uwzględniać  certyfikaty, tak samo jak  etykiety produktów w procesie zakupowym. Kluczowe, aby mieć zaufanie, że certyfikat ma potwierdzenie realnymi działaniami w rzeczywistości i jest on nośnikiem rzetelnej informacji. Dlatego, postrzegam kampanię „Dobra, Dobra” jako krok w bardzo dobrą stronę – mówi aktywistka Areta Szpura, autorka książki „Jak uratować świat, czyli co dobrego możesz zrobić dla planety?”

Na jeszcze inny aspekt zwraca uwagę zwraca także Daria Ładocha, której kulinarne i proekologiczne wpisy śledzi ponad 160 tys. osób.

– Dla mnie zawsze najważniejsza jest wiarygodność. Dzisiaj każda firma może chwalić się działaniami ekologicznymi czy nagrodami i certyfikatami – i oczywiście firmy to masowo robią realizując swoje cele marketingowe. Czy w istocie jednak są one firmami naprawdę zrównoważonymi? Czy robią to o czym mówią? Za B Corpem stoją niezależni analitycy i jednak bardzo wymagający proces weryfikacji działań firmy. Dlatego chciałabym, żeby jak najwięcej osób dowiedziało się o tym certyfikacie, jak i o całym ruchu – wyjaśnia Daria Ładocha.

Influencerki zaangażowane w kampanię “Dobra, dobra” wyjaśniają, o czym świadczy certyfikat B Corp, na jakiej podstawie i przez kogo jest przyznawany, co czyni go wiarygodnym i plasuje w ostrej opozycji do tzw. greenwashingu.

– Według tegorocznego badania FairTrade, nawet mimo pandemii COVID-19, konsumenci w Polsce coraz częściej sięgają po droższe, ale oznaczone certyfikatem ekologicznym produkty. Wzrasta też znajomość oznaczeń certyfikatów i zaufanie do tego, co sobą reprezentują. Można zaobserwować też rosnącą świadomość i przekonanie, że zakupowe decyzje o wyborze etycznych i ekologicznych produktów mają wpływ na kształtowanie rynku – tłumaczy Paweł Niziński, prezes firmy Better i oficjalny przedstawiciel ruchu B Corp w Polsce.

Dobre wybory = lepszy świat

B Corp potwierdza, że produkty lub usługi firmy, która legitymuje się tym certyfikatem powstały w oparciu o wysokie standardy etyczne, społeczne i ekologiczne. Kampania “Dobra, dobra” – poza podnoszeniem świadomości dot. zrównoważonego rozwoju  oraz wrażliwości społecznej wśród konsumentów – przyczynia się do wzrostu zainteresowania ruchem B Corp wśród polskich przedsiębiorców, dla których troska o planetę i lokalne społeczności nie są wyłącznie zabiegiem marketingowym.

Źródło: SEC Newgate CEE

www.secnewgatecee.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764