logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Tusk jednak za odrzuceniem ACTA

   17.02.2012, przeczytano 894 razy

W piątek Donald Tusk zadeklarował podjęcie działań mających na celu odrzucenie umowy ACTA na forum europejskim. Wcześniej rozmawiał w tej sprawie z posłami do Parlamentu Europejskiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tusk-jednak-za-odrzuceniem-acta,14677,artykul.html

- Wysłałem dzisiaj list do wszystkich przywódców partii, które współpracują w ramach Europejskiej Partii Ludowej z propozycją odrzucenia ACTA w tym kształcie, jaki został wynegocjowany przez Komisję Europejską - powiedział szef polskiego rządu.

Premier podkreślił, że konieczne jest przeprowadzenie zdecydowanie głębszej debaty niż do tej pory, zanim zostałyby podjęte pozytywne decyzje o jakichś regulacjach.

Premier Tusk zapowiedział poruszenie tej sprawy na spotkaniu liderów partii EEP w dniu następnego posiedzenia Rady Europejskiej w Brukseli, czyli na początku marca.

Premier ocenił, że ACTA nie odpowiadają rzeczywistości XXI wieku, w której Internet stał się przestrzenią, jeśli nie dominującą, to równie istotną dla przestrzeni realnej. - Nie zdawaliśmy sobie sprawy, jak głębokiej istoty, wręcz cywilizacyjnej, dotykamy, zajmując się sprawą opisaną w ACTA - powiedział prezes rady ministrów.

- Dotychczasowe analizy wskazują, że trzeba szukać równowagi, ale też innej przestrzeni prawnej, dzisiaj jeszcze nieprecyzyjnie opisanej w krajowych kodeksach - mówił szef rządu, uzasadniając podjęcie tej inicjatywy.

Donald Tusk zapowiedział kontynuowanie konsultacji w sprawie wolności w Internecie. - Te debaty z udziałem ekspertów i środowisk zainteresowanych w Polsce dają nam szansę wypracowania nowoczesnego modelu, który regulowałby prawa własności, równocześnie chroniąc wolności i prawo anonimowości w Internecie - powiedział.

Premier odpowiadał też na pytania dziennikarzy związane z podniesieniem wieku emerytalnego oraz oceną pracy rządu od momentu jego powołania.

Źródło: KPRM

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764