logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

TVN Warner Bros. Discovery partnerem projektu Baza Ekspertek #nieczekam107 lat

  PR 02.02.2023, przeczytano 607 razy

TVN Warner Bros. Discovery i Ringier Axel Springer Polska nawiązują współpracę partnerską przy projekcie Bazy Ekspertek #nieczekam107lat. Projekt wspiera wyrównywanie głosu kobiet i mężczyzn w mediach oferując bezpłatny dostęp do ekspertek w ponad 30 branżach. Połączenie sił TVN Warner Bros. Discovery i Ringier Axel Springer Polska ma wzmocnić tempo zmian w zakresie wyrównywania głosu kobiet i mężczyzn w mediach w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tvn-warner-bros.-discovery-partnerem-projektu-baza-ekspertek-nieczekam107-lat,398857,artykul.html

TVN Warner Bros. Discovery w 2019 r. zapoczątkował inicjatywę "Diversity Tracker", której celem jest zwiększanie reprezentacji kobiet wśród gości programów stacji TVN24. Projekt ten otrzymał niedawno nagrodę Karty Różnorodności Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) w kategorii "DEI w biznesie" w podkategorii "Nowatorskie Podejście".

Ringier Axel Springer Polska od 2 lat za pomocą algorytmu EqualVoice monitoruje obecność kobiet w treściach wszystkich swoich serwisów internetowych, m.in. Onetu, Business Insidera, Newsweeka, Forbesa. Zaawansowany algorytm automatycznie przetwarzający język naturalny wskazuje, czy dana treść oraz zdjęcie dotyczy kobiety czy mężczyzny, tym samym budując wskaźnik EqualVoice dla każdej marki.

Baza Ekspertek #nieczekam107lat to konkretne narzędzie wspierające równy głos kobiet i mężczyzn w polskich mediach. Akcja #nieczekam107lat, zainicjowana przez Ringier Axel Springer Polska w kwietniu 2021 r., to odzew na dane wynikające z raportu Global Gender Gap 2020, z którego wynika, że kobiety w Europie Środkowo - Wschodniej będą miały równy status ekonomiczny, prawny, społeczny i równe szanse w 2128 roku, czyli za 107 lat. Baza jest miejscem, w którym każda kobieta – ekspertka – może stworzyć własny profil i przedstawić swoje portfolio z oznaczeniem dziedzin tematycznych, w których się specjalizuje - od rolnictwa, ekonomii, finansów po budownictwo czy motoryzację. Może wskazać także możliwe do wykorzystania formy wystąpienia publicznego: wywiad ustny, online, wizyta w studiu, wystąpienie na konferencji, itp. Baza Ekspertek posiada wyszukiwarkę, z której mogą korzystać media lub inne podmioty, które szukają ekspertek w określonym obszarze. Baza jest narzędziem bezpłatnym i otwartym dla wszystkich – zarówno ekspertek, jak i mediów oraz innych firm organizujących różnorodne wydarzenia publiczne.

- Różnorodność jest częścią współczesnego świata, jednak nie oznacza to, że wszyscy mają dzisiaj równe szanse. Potrzebujemy specjalnych programów, które pomogą nam konkretnie działać na rzecz różnorodności i inkluzywności. Dlatego, niezależnie od inicjatyw, które w tym obszarze podejmujemy w TVN Warner Bros. Discovery, zdecydowaliśmy się przyłączyć do zainicjowanego przez Ringier Axel Springer Polska projektu Baza Ekspertek #nieczekam107lat. Jestem przekonana, że wspólnym wysiłkiem, wykorzystując nasze platformy i połączony zasięg, uda nam się doprowadzić do zrównania praw i szans kobiet i mężczyzn w Polsce znacznie szybciej niż w ciągu symbolicznych 107 lat – mówi Katarzyna Kieli, President & Managing Director Warner Bros. Discovery w Polsce oraz CEO TVN.

- W każdym działaniu z zakresu zrównoważonego rozwoju, D&I, równości, kluczowe jest dla nas partnerstwo. Wierzymy, że w tych tematach należy działać wspólnie. Mamy wtedy realną szansę na zmianę. Jako firmy mediowe, razem z TVN Warner Bros. Discovery, mamy większą skuteczność i siłę dotarcia. Im nas więcej, tym szybciej mamy szansę dokonać realnych zmian i zwiększyć udział głosu kobiet w przestrzeni publicznej oraz wyrównać szanse kobiet i mężczyzn. Zachęcamy do współpracy przy Bazie Ekspertek #nieczekam107lat inne firmy mediowe, organizacja pozarządowe i fundacje – mówi Aleksander Kutela, CEO Ringier Axel Springer Polska.

Baza Ekspertek #nieczekam107lat liczy już ponad 1500 ekspertek specjalizujących się w ponad 30 obszarach. Najwięcej ekspertek utworzyło swoje profile w kategoriach: gaming, marketing, media, HR, historia, polityka zagraniczna, polityka społeczna, moda, zrównoważony rozwój / ochrona środowiska, prawo, technologia, startupy. Spora liczba ekspertek jest również w kategoriach, które w świadomości społecznej nadal kojarzone są głównie z mężczyznami, tj.: motoryzacja, górnictwo, hutnictwo, budownictwo. Baza Ekspertek pokazuje, że Polska jest pełna mądrych i kompetentnych kobiet. Wystarczy z niej korzystać i w ten sposób aktywnie wspierać równy głos kobiet i mężczyzn w przestrzeni publicznej.

Ze strony TVN Warner Bros. Discovery nad rozwojem Bazy Ekspertek we współpracy z Ringier Axel Springer Polska będzie czuwać zespół TVN24 w pionie informacji grupy.

Partnerami Bazy Ekspertek są: UN Global Compact Network Polska (partner strategiczny), Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Fundacja Kosmos dla dziewczynek, Sexed.pl, Sukces Pisany Szminką i Diversity Hub.

Źródło: TVN S.A.

www.tvn.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764