logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ty Widzisz tylko wózek: Kampania społeczna

   04.11.2017, przeczytano 1229 razy
ilustracja

Temat profesjonalnego uprawiania sportu przez osoby z niepełnosprawnościami jest praktycznie niewidoczny w mediach, a co za tym idzie – wiele osób nawet nie wie o aktualnych turniejach polskiej czy wojewódzkiej ligi, a nawet międzynarodowych rozgrywkach. W dniach 11-12 listopada na warszawskim Ursynowie odbędzie się Puchar Polskiej Ligi Rugby na Wózkach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ty-widzisz-tylko-wozek%3A-kampania-spoleczna-,34362,artykul.html

Celem kampanii społecznej Polskiej Ligi Rugby na Wózkach pt. TY WIDZISZ TYLKO WÓZEK jest próba zwrócenia uwagi na fakt uprawiania sportu przez osoby poruszające się na wózkach, a także zmiany wizerunku sportowców z niepełnosprawnościami. Polska Liga Rugby na Wózkach to jedno z wielu działań Fundacji Aktywnej Rehabilitacji mających na celu pomoc osobom, których życie obróciło się o 180 stopni - pomaga im odnaleźć się w nowej sytuacji ucząc ich podstawowych czynności dnia codziennego. Rugbyści na wózkach trenują tak samo jak każdy inny sportowiec, zmagają się ze sobą, stają oko w oko z rywalami, cieszą się ze zwycięstw i opłakują porażki. Dlaczego więc nie są postrzegani tak samo?

Od wielu lat jestem zawodnikiem warszawskiej drużyny rugby – mogę śmiało powiedzieć, że Rugby na Wózkach stało się sportem łamiącym stereotyp osoby z niepełnosprawnością. Wiele osób jednak nie wie w ogóle o naszym istnieniu, co robimy i o tym jak ważny jest dla nas sport, dlatego zdecydowaliśmy się przeprowadzić kampanię społeczną TY WIDZISZ TYLKO WÓZEK – mówi Dominik Rymer, pracownik Fundacji Aktywnej Rehabilitacji, a także zawodnik Four Kings Warszawa

Do Polski Rugby na Wózkach dotarło ze Szwecji właśnie dzięki Fundacji Aktywnej Rehabilitacji w 1997 roku, a więc w tym roku przypada dokładnie 20-lecie tej dyscypliny. PLRnW jest największą ogólnopolską, cykliczną imprezą w grach zespołowych dla osób doświadczających niepełnosprawności. Jednocześnie pod względem liczby startujących zespołów jest drugą profesjonalnie zorganizowaną ligą w Europie. Na świecie bardziej rozbudowany system jest tylko w Stanach Zjednoczonych.

TY WIDZISZ TYLKO WÓZEK… MY SPORTOWCA

Kampania TY WIDZISZ TYLKO WÓZEK ma pokazać odbiorcom, że wózek nie jest przeszkodą w prowadzeniu normalnego życia oraz osiągania sportowych sukcesów. Sportowa siła, wola walki, talent, ciężka praca, determinacja, wzloty i upadki dotyczą tak samo wszystkich sportowców – niezależnie od ich stopnia sprawności. Jedyną miarą ich umiejętności jest ich własna linia sukcesu - dla wielu osób z niepełnosprawnością jest nią wózek.

Pomysł na kampanię zrodził się, gdy myślałem o tym jak sportowcy poruszający się na wózkach są postrzegani i jak postrzegają siebie nawzajem. Te punkty widzenia często są od siebie oddalone, a pomiędzy nimi przebiega linia, która stała się punktem wyjścia w naszej kreacji. To linia wózka poniżej której widzimy tylko wózek - ale tak naprawdę ta linia jest linią sukcesu. Sukcesu stuprocentowego sportowca, którego widzimy powyżej – wyjaśnia Bartek Mikulski, copywriter i współtwórca kampanii.

ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

Kreacja zmusza odbiorcę do interakcji - dopiero po schyleniu się do poziomu osoby poruszającej się na wózku możemy poznać pełny przekaz i zrozumieć, że człowiek uprawiający sport to… sportowiec. Nieważne czy jeździ na wózku, czy nie. Do egzekucji tego pomysłu jako pierwsi w Polsce twórcy kampanii stworzyli plakaty z wykorzystaniem poziomego druku soczewkowego, a gotowe kreacje zawisły na przystankach w najruchliwszych punktach centrum Warszawy. Film dotyczący kampanii:

Marzy nam się, żeby informacje o sukcesach i porażkach polskich sportowców z niepełnosprawnościami  na stałe zagościły w działach SPORT oraz żebyśmy zaczęli im kibicować. Żeby nie grali, ścigali się, walczyli przy pustych trybunach. Żebyśmy witali reprezentantów Polski wracających z medalami z mistrzostw Europy, olimpiad, innych zawodów międzynarodowych, tak, jak witamy tych „pełnosprawnych”. Spróbujmy spojrzeć ponad-poza wózek, protezę, amputowaną kończynę. Zobaczyć nie bohatera, ale po prostu sportowca - takiego samego jak wszyscy inni. Trenującego, walczącego, zmęczonego, czasem kontuzjowanego. Bo sport to sport - dodaje Agata Etmanowicz, Fundacja Polska Bez Barier.

Metryczka kampanii

Organizator: Fundacja Aktywnej Rehabilitacji
Projekt dofinansowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej
Koordynator kampanii: Fundacja Polska Bez Barier
Partner: Bank Zachodni WBK
Komunikacja kampanii: Pracownia Szumu
Copywriter / współtwórca kampanii: Bartosz Mikulski
Art Director: Paweł Jan Nowak
Produkcja filmu: Pełna Qlatka
Więcej informacji: www.facebook.com/PolskaLigaRugbynaWozkach

Źródło: Fundacja Aktywnej Rehabilitacji

Dodatkowe informacje:

Zapraszamy na listopadowy Turniej Pucharowy, w którym finaliści będą walczyć o miano „Mistrza Polski” 2017. Siła, wytrzymałość, motoryka, taktyka, strategia, i… pancerne wózki, zderzenia, upadki, walka – właśnie tego możecie się spodziewać siedząc na trybunach. Jesteśmy pewni, że usiądziecie z wrażenia!

Puchar Polskiej Ligi Rugby na Wózkach
11-12 listopada 2017
Hala widowiskowo-sportowa ARENA URSYNÓW, ul. Pileckiego 122
WSTĘP WOLNY. Szczegóły wydarzenia: www.facebook.com/events/1653991218008394/

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764