logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uchwały krajobrazowe - stan prac: IGRZ o uchwale warszawskiej: Bez wizji, z zakazami

   21.07.2017, przeczytano 1357 razy
ilustracja

W czerwcu 2017 roku zaprezentowany został projekt tzw. uchwały krajobrazowej dla miasta stołecznego Warszawy. Niedobrego projektu, którego założenia wywodzą się z końca poprzedniego stulecia. Kilka refleksji na ten temat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uchwaly-krajobrazowe---stan-prac%3A-igrz-o-uchwale-warszawskiej%3A-bez-wizji%2C-z-zakazami,33196,artykul.html

W przestrzeni publicznej Warszawy mamy do czynienia z nadmiarem szyldów i informacji o prowadzonej działalności. To one w największym stopniu wpływają na wizerunek Miasta. Dlatego niesłusznym i niesprawiedliwym jest proponowanie tak zwanego okresu dostosowania dla szyldów długości 3 lat, a tablic reklamowych i urządzeń reklamowych, w tym profesjonalnych nośników reklamy długości 2 lat.

Przewiduje się trzy rodzaje „ustandaryzowanych nośników reklamowych”: formatu małego, formatu średniego i formatu dużego. Możliwości wielkości ustandaryzowanych powierzchni ekspozycyjnych tablic reklamowych oraz urządzeń reklamowych kończą się na powierzchni 18 m². Kwestionowanie możliwości sytuowania w określonych obszarach ustandaryzowanych nośników reklamowych posiadających większe powierzchnie ekspozycyjne jest logicznie nieuzasadnione oraz niezgodne z prawem.

Wyznaczono niewielką ilość ciągów komunikacyjnych, wzdłuż których mogą być w bardzo ograniczony sposób sytuowane wolnostojące tablic reklamowe i urządzenia reklamowe niebędące szyldami. Głównym obszarem funkcjonowania wolnostojących nośników reklamy są ciągi komunikacyjne. One bowiem gwarantują największą oglądalność i efektywność oddziaływania na odbiorców. Dlatego możliwość sytuowania tych nośników winna dotyczyć wszystkich dróg wielojezdniowych, takich jak na przykład Aleja Komisji Edukacji Narodowej, ulice: Rotmistrza Pileckiego, Puławska, Modlińska, Czerniakowska, Górczewska, Broniewskiego, Połczyńska itp. Stosowanie konkretnych nośników reklamy w ciągach komunikacyjnych winno być dostosowane do otoczenia.

W projekcie uchwały zapisane są różne warunki funkcjonowania wolnostojących tablic reklamowych i urządzeń reklamowych niebędących szyldami. Przede wszystkich różne parametry dotyczące „odległości”. Wyznaczenie parametrów „odległości” dla tych nośników i wzajemnego oddziaływania na siebie, wydają się na pierwszy rzut oka zrozumiałe i pragmatyczne. Jednakże po dokonaniu dokładnej analizy tych parametrów okazuje się, że sytuowanie nośników zgodnie z nimi nie będzie praktycznie możliwe. Z powodu nakładania się na siebie pojedynczych warunków w przestrzeni.

Dopuszcza się „wyświetlacze” w postaci „tablicy reklamowej, która eksponuje zmieniające się nie częściej niż co 10 sekund nieruchome treści reklamowe bez przerw pomiędzy nimi…”. Chodzi o nośniki potocznie zwane „cyfrowymi”. W proponowanym projekcie uchwały ograniczone do systemów LCD i SMD. Ponadto ograniczone, poza dwoma wyjątkami, do powierzchni ekspozycyjnych na ustandaryzowanych nośnikach małego formatu.

Tak znaczące ograniczenie możliwości stosowania nowoczesnych technologii w zakresie eksponowania treści reklamowych jest niezgodne z rozwojem sieci systemowych nośników reklamy na świecie. Przez ostatnią dekadę liczba tych nośników wzrosła z 3% w roku 2005 do ponad 27% w roku 2015 wszystkich nośników reklamy zewnętrznej. Zastosowanie nowych technologii jest zgodne z różnymi programami, począwszy od programów związanych z ochroną środowiska do programów dotyczących bezpieczeństwa w przestrzeni publicznej. Poza tym inteligentne matryce pozwalają na wykluczenie ewentualnej uciążliwości tych nośników dla otoczenia (inaczej niż w wypadku nośników cyfrowych stosowanych wcześniej).

Przewiduje się szczególne uregulowania, zazwyczaj bardzo liberalne, w stosunku do wybranych podmiotów, między innymi: instytucji kultury, stacji paliw, wielkopowierzchniowych obiektów handlowych. Takie rozstrzygnięcia są niezgodne z zasadami równości i proporcjonalności.

Źródło: IGRZ

www.igrz.com.pl

Fotografie w kolejności: Czarek Frydrych, Anna P., Krzysztof Kozerski / freeimages.com

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Zabrakło konkretów. Niestety.
Co sprawia, że stanowisko igrz nie ma wartości merytorycznej, poza tym, że jest sprzeciwem.

Rzecz poboczna - przydałoby się, by jednak materiałów nie oznaczać autorstwem osoby, która je dodała.
Na górze rzecz jasna. Lepiej byłoby stworzyć konto 'Gość Signs'.

avatar użytkownika
,

Źródło materiałów podajemy na końcu, natomiast informacja o tym kto dany materiał skierował do publikacji w ramach redakcji to normalna praktyka znana także z prasy drukowanej. Tyle że tam nie ma całej funkcjonalności związanej z profilami użytkownika, klikaniem itp. - stąd przybiera to formę skrótową.  

,

Wątpię, by taka praktyka była normalna.
Albo jesteś autorem i przy publikacji jest Twoje nazwisko, albo nie jesteś autorem i umieszczenie Twojego nazwiska przy tekście jest nadużyciem.
  

avatar użytkownika
,

Pozostaniemy zatem przy zdaniach odrębnych jako że na 16 lat działania w serwisie takiego systemu sygnowania publikacji oraz na blisko 100 tys. ludzi, którzy przewinęli się w tym czasie przez nasze pełne nadużyć strony rejestrując u nas konto, Twoja uwaga jest pierwszą na ten temat.  

,

Zawsze kiedyś jest pierwszy raz.

A staż i liczba odwiedzin to żaden argument.
  

avatar użytkownika
,

Odsetek użytkowników uskarżających się na daną funkcjonalność to podstawowy parametr pozwalający ocenić czy problem leży po stronie źle zaprojektowanej funkcjonalności, czy może bardzo specyficznych wymagań konkretnego użytkownika. Im większy staż i liczba użytkowników, tym taka ocena jest bardziej wiarygodna. Jak pewnie wiesz każde projektowanie opiera się na optymalizacji i kompromisach - nie jesteśmy w stanie nadążać za każdym indywidualnym życzeniem, bo zawsze odbywa się to jakimś kosztem.

Natomiast i tutaj kompromis jest możliwy. Moglibyśmy wprowadzić jakiś rodzaj oznaczenia wskazujący że profil z którego publikowany jest materiał reprezentuje redakcję - np. Jak Kowalski (Signs.pl).
  

,

Funkcji chciałeś napisać.
  

avatar użytkownika
,

Nie.  

Najnowsze w tym dziale

210 wystawców i blisko 600 marek – trwa rejestracja na Promo Show
Wyjątkowo zapowiada się zbliżająca edycja Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku PROMO SHOW. 8-9 lutego TOP Dostawcy spotkają się w EXPO XXI, mieszczącym się w samym sercu Warszawy, z gośćmi z ponad 20 krajów. 
Marka YOPE powierzyła spółce technologicznej Euvic 360 e-com (Grupa Euvic Performance), działania reklamowe związane z usługą display retargetingu.
Aldi promuje marki własne
ALDI promuje marki własne angażując wewnętrznych ekspertów. To prosty, ale trafiony pomysł. Kto najlepiej opowie o produkcie, o jego właściwościach, sposobach produkcji, smaku, aromacie, unikatowych cechach? Pracownik – ekspert, opiekun kategorii. Ekspert ALDI Poleca – pod takim hasłem w gazetkach online, na stronie internetowej i w sklepach startuje komunikacja...
Agencja martech & e-commerce connected SalesTube znalazła się w zestawieniu najszybciej rozwijających się firm magazynu Forbes. Należąca do Group One spółka zajęła 6. pozycję w Rankingu Diamenty Forbes 2023 w branży e-commerce, na liście liczącej ponad sześćdziesiąt firm.
Nowy projektor laserowy PV800UL od Sharp Nec
Sharp NEC Display Solutions Europe wprowadzi w marcu 2023 r. na rynek nowy projektor laserowy NEC PV800UL. Jaśniejszy projektor instalacyjny PV800UL i jego siostrzany model PV710UL mają kompaktową konstrukcję, oferują elastyczną instalację dzięki szerokiemu wyborowi obiektywów i innym kluczowym wbudowanym funkcjom, w tym obsłudze ProAssist ułatwiającej m.in. sterowanie i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764