logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Warszawska Szkoła Reklamy zrównała z ziemią miejsce pamięci

   05.10.2011, przeczytano 3800 razy
ilustracjastrzałka
Oficerowie niemieccy w ośrodku w Kotelnicy - od lewej dr Josef Mengele, Rudolf Höss, Josef Kramer oraz nieznany oficer fot. Muzeum Holocaustu w Waszyngtonie

To barbarzyństwo - mówią mieszkańcy Międzybrodzia Bialskiego, cytowani przez Gazetę Wyborczą. Właśnie rozebrano tu ośrodek wzniesiony przez więźniów Auschwitz dla niemieckich żołnierzy, stojący obecnie na prywatnym terenie. Inwestorem okazuje się być Warszawska Szkoła Reklamy. Urzędnicy są w szoku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/warszawska-szkola-reklamy-zrownala-z-ziemia-miejsce-pamieci,13656,artykul.html

O ośrodku w Kotelnicy zrobiło się głośno kilka lat temu, gdy Muzeum Holocaustu w Waszyngtonie wystawiło niepublikowane wcześniej zdjęcia świetnie bawiącej się na terenie ośrodka załogi Konzentrationslager Auschwitz wykonane w 1944 r.

Jak mówi Jacek Kozak, zastępca wójta gminy Czernichów, na której terenie leży Międzybrodzie, dziennikarz lokalnej "Kroniki Beskidzkiej" zadzwonił z pytaniem, dlaczego ośrodek został rozebrany. Na miejsce od razu pojechał jeden z urzędników, zastając już tylko stertę desek.

Krzysztof Fiołek, rzecznik prasowy żywieckiego starostwa, tłumaczy, że do urzędu trafił wniosek o pozwolenie na postawienie budynku wielofunkcyjnego wraz z remontem utwardzonych powierzchni oraz informacją o planowanej rozbiórce stojącego tam budynku. Willa nie była wpisana do rejestru zabytków, nie chroniły jej, odpowiednie zapisy w planie miejscowego zagospodarowania przestrzennego, zaś do starostwa nie wpłynęły żadne zastrzeżenia. Urzędnicy musieli wydać pozwolenie na budowę. Inaczej byłoby to niezgodne z prawem.

Inwestorem w Kotelnicy jest Warszawska Szkoła Reklamy. Jej rzeczniczka, Anna Kot, pytana o inwestycję odesłała reporterów Gazety do wicedyrektora szkoły, który miał jednak wyłączoną komórkę.

Smutny jest tak powszechny brak szacunku dla naszej przeszłości, dla ludzi, którzy odeszli. Żyjemy tylko tym, co dzieje się tu i teraz, wykazujemy się kompletnym brakiem jakiejkolwiek refleksji – komentuje na łamach Gazety Ewa Furtak.

Źródło: Gazeta Wyborcza Bielsko-Biała

Więcej informacji (link zewnętrzny)

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Ale kolesie - wystrzygli się na skinów-barbarzyńców, pecik, wódeczka, panny ze służby pomocniczej SS i do tego miły ośrodek z daleka od rodzinnych stron i żon...

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764