logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wieland inwestuje w ploter Agfa Anapurna M2050

  PR 26.02.2014, przeczytano 3017 razy
ilustracjastrzałka
Przemysław Arabski - regionalny szef sprzedaży w dziale inkjetowym Agfa Graphics (z lewej) i Paweł Wieland - właściciel drukarni Wieland

Coraz więcej firm poligraficzno-reklamowych z polskiego rynku, inwestując w swój pierwszy ploter UV, decyduje się na rozwiązanie Agfa Graphics. Do tego grona należy również Wieland Drukarnia Cyfrowa z Poznania, gdzie od niedawna pracuje innowacyjny i elastyczny w działaniu system Agfa Anapurna M2050. Inwestycja ta pozwoliła jej na zaoferowanie swoim klientom zupełnie nowych zleceń, realizowanych na płaskich, także nietypowych podłożach o szerokości do 2,07 m.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wieland-inwestuje-w-ploter-agfa-anapurna-m2050,20988,artykul.html

Wielkopolska to jeden z regionów naszego kraju, gdzie marka Agfa Graphics – jeżeli chodzi o druk wielkoformatowy – szczególnie mocno zaznacza swoją obecność. W Poznaniu i okolicach pracuje dziś z powodzeniem dziesięć, bazujących na technice UV, urządzeń z serii Anapurna i Jeti. Jedną z najnowszych inwestycji w tym zakresie przeprowadziła firma Wieland z Poznania, zakupując ploter Anapurna M2050.

Przedsiębiorstwo, powstałe osiem lat temu, jest własnością Pawła Wielanda, który swoją przygodę z poligrafią zaczynał od druku cyfrowego, wówczas w małym formacie. Po dwóch latach zainwestował w pierwszy ploter solwentowy (dziś posiada cztery tego typu urządzenia), nieco później zaś – w maszynę offsetową typu DI. W ubiegłym roku – jak twierdzi właściciel – nadeszła pora na zakup plotera UV. „Zależało nam na wprowadzeniu do oferty nowej gamy produktów, a tym samym – rozszerzeniu naszych możliwości i zaproponowaniu klientom kompleksowej obsługi poligraficznej – mówi Paweł Wieland. – Zakup ten traktujemy zatem jak uzupełnienie parku sprzętowego o urządzenie, które pozwala na realizację wydruków na mediach takich jak pleksi, tworzywa sztuczne czy PCV. Wcześniej bowiem w ogóle nie przyjmowaliśmy takich zleceń”.

Przed dokonaniem ostatecznego wyboru dostawcy rozwiązania UV właściciel firmy Wieland przyglądał się kilku maszynom. O inwestycji w ploter Anapurna M2050 zdecydowały – jak zapewnia – przede wszystkim zaufanie do marki Agfa Graphics oraz duża liczba jej ploterów zainstalowanych w całym kraju, także w Wielkopolsce. „O wysokiej jakości oferowanej przez to urządzenie wiedziałem już wcześniej, natomiast ważne były referencje dotychczasowych użytkowników. Tu Agfa Graphics może pochwalić się bardzo szerokim portfolio klientów” – mówi Paweł Wieland.

Zakupione przez niego urządzenie to najpopularniejszy obecnie ploter UV firmy Agfa Graphics na polskim rynku. Jego innowacyjność i elastyczność wynika z możliwości zastosowania tu zarówno mediów sztywnych (w formacie 2,07 x 4 m) jak też giętkich (o szerokości do 2,07 m) oraz drukowania w sześciu kolorach z dodatkową bielą. Ploter oferuje wydajność maksymalną sięgającą 53 m2/h oraz rozdzielczość do 1440 dpi. Na uwagę zasługuje fakt, że można w nim zadrukowywać bezpośrednio nawet bardzo grube media (do 4,5 cm).

Paweł Wieland zakładał, że ploter niemal w całości będzie wykorzystywany do zadrukowywania właśnie podłoży sztywnych, jednak obecnie sytuacja wygląda nieco inaczej: „Po dwóch miesiącach od instalacji w 40% urządzenie jest wykorzystywane do drukowania na mediach giętkich. Okazało się bowiem, że trwałość wydruków czy brak efektu blaknięcia generuje dużą przewagę inkjetu nad technologią solwentową. W efekcie nasi klienci – w 80% są to agencje reklamowe – zamawiając prace wręcz wskazują, że mają być one wykonane w technice UV”.

Jeżeli chodzi o media sztywne, dotychczas firma Wieland realizowała zlecenia na typowych podłożach, jak tworzywa sztuczne, PCV czy pleksi. Jednak jej właściciel zakłada wprowadzenie do oferty usług drukowania na materiałach nietypowych, jak szkło czy polipropylen. „Najważniejsze, że nasi klienci zdają sobie sprawę z niebagatelnych możliwości jakie oferuje to rozwiązanie – kontynuuje Paweł Wieland. – Dzięki tej inwestycji nawiązaliśmy też współpracę z zupełnie nowymi partnerami biznesowymi. W pozyskiwaniu zleceń pomaga nam w dużym stopniu sklep internetowy banerpolska.pl czy udział w targach takich jak RemaDays Warsaw, gdzie mieliśmy własne stoisko”.

Mówi Przemysław Arabski, regionalny szef sprzedaży w dziale inkjetowym Agfa Graphics: „Cieszymy się z kolejnej instalacji plotera Anapurna M2050 w regionie Wielkopolski. Inwestycja zrealizowana przez firmę Wieland podkreśla naszą pozycję lidera w tej części kraju, jeżeli chodzi o sprzedaż profesjonalnych urządzeń bazujących na technice inkjet UV. Mamy nadzieję, że maszyna będzie dużym wzmocnieniem dla tego prężnie rozwijającego się przedsiębiorstwa i pozwoli wejść mu na bardzo perspektywiczny rynek zleceń realizowanych na podłożach sztywnych, także nietypowych”.

Źródło: Agfa Graphics

www.agfa.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Joanna Ignaczak dołącza do zespołu Communications Publicis Groupe
Joanna Ignaczak, dotychczas Senior PR Manager w Agencji MSL, dołączyła do zespołu Communications Publicis Groupe, obejmując nowo utworzone stanowisko dyrektorki ds. komunikacji wewnętrznej i employer brandingowej całej Grupy.  
Kaufland z kampanią w rytmie disco
Piosenką „Price Fever” rozpoczyna się międzynarodowa kampania sieci Kaufland. Humorystyczny klip w rytmie disco podkreśla szeroki asortyment oraz atrakcyjne ceny produktów dostępnych w sklepach detalisty.
Żabka podjęła współpracę z marką Żywiec w związku z nadchodzącą trasą Męskie Granie. Z tej okazji partnerzy zaskakują innowacyjną kreacją marketingową z udziałem związanego z żywieckim projektem Vito Bambino. W jednym ze spotów reklamowych, który pojawił się w social mediach, Vito śpiewa wspólnie z kasjerką z Żabki fragment piosenki...
Business Accessibility Forum (BAF) to inicjatywa partnerska Fundacji Widzialni, Allegro, Microsoft Polska, Orange Polska i Santander Bank Polska. Forum będzie płaszczyzną do dyskusji i wymiany doświadczeń, aby lepiej odpowiedzieć na zobowiązania wynikające z Europejskiego Aktu o Dostępności.
IABCoffeeTalks to cykl rozmów ekspertów IAB Polska w formie live’ów. Najbliższe spotkania poświęcone będą wybranym zagadnieniom z obszaru digital marketingu opisanym również w najnowszym Raporcie Strategicznym INTERNET 2021/2022, którego premiera miała miejsce 7 czerwca podczas konferencji Forum IAB 2022. Na wydarzenia obowiązuje rejestracja.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764