logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wielka sobota „Gazety Wyborczej”, poniedziałki z „Ekonomią+”

  PR 30.07.2020, przeczytano 999 razy
ilustracjastrzałka

Od soboty, 1 sierpnia 2020 r. „Gazeta Wyborcza” w weekendy będzie wydawać największy na polskim rynku pakiet magazynów - poza newsową częścią dziennika czytelnicy otrzymają nowy magazyn opinii „Wolna Sobota”, tygodnik dla kobiet „Wysokie Obcasy” oraz magazyn „Ale Historia”, który dotychczas ukazywał się co poniedziałek. Nowością będzie też „Ekonomia+”, czyli magazyn, który poszerzy ofertę „Wyborczej” w poniedziałki.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wielka-sobota-_gazety-wyborczej_%2C-poniedzialki-z-_ekonomia%2B_,387941,artykul.html

Od sierpnia „Gazeta Wyborcza” w każdą sobotę dostarczy czytelnikom ponad 100 stron wyjątkowych i niezwykle różnorodnych treści. Ponadto w wydaniach znajdzie się darmowy kod dający weekendowy dostęp do Wyborcza.pl oraz premierowych fragmentów książek, które ukazują się na rynku. Cena takiego pakietu wyniesie 7,99 zł.    

„Wolna Sobota” dla wolnych czytelników  

Nowy magazyn „Gazety Wyborczej” pod tytułem „Wolna Sobota” będzie liczył minimum 40 stron. Wydawany będzie jako osobny grzbiet, z okładkami na grubszym papierze, które będą tworzyć najlepsi graficy. Redakcja chce pokazywać w nim różne światopoglądy i światy, stawiać kontrowersyjne hipotezy i patrzeć w przyszłość. Na łamach magazynu publikować będą dziennikarze „Wyborczej” oraz współpracujący z redakcją wybitni polscy i zagraniczni eseiści, felietoniści i pisarze. Nie zabraknie w nim przedruków ważnych tekstów z prasy zagranicznej. „Wolna Sobota” dostarczy też publikacje, które pozwolą czytelnikom odetchnąć od codziennego zgiełku i dadzą powód do uśmiechu. Pojawią się również nowe rubryki, np. „Czułe słówka” poświęcone mniej lub bardziej poważnym przemianom współczesnej polszczyzny - w pierwszym numerze autorem felietonu będzie Michał Rusinek.

 - Chcemy, żeby „Wolna Sobota” była strefą intelektualnej wolności i przyjemności - mówi Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”. - Będzie w niej miejsce na esej Jacka Dukaja, na rozważania nad niepewną przyszłością planety, wspólne projekty z „NYT” i największymi gazetami europejskimi, a także na głęboką, socjologiczną wyprawę do Polski B. Jesteśmy przekonani, że w połączeniu z „Wysokimi Obcasami” i „Ale Historią” nasi czytelnicy otrzymają w soboty absolutnie najbogatszy i najbardziej różnorodny zestaw treści dostępny na całym polskim rynku prasowym - dodaje Wójcik.  

Nową odsłonę sobotniego magazynu „Gazety Wyborczej” przygotowuje zespół pod okiem redaktorów: Marka Markowskiego, Marcina Kąckiego i Łukasza Grzymisławskiego.  

Pakiet papierowych magazynów „Wyborczej” będą uzupełniały treści cyfrowe - w każdą sobotę czytelnicy znajdą w numerze kod zapewniający weekendowy dostęp do serwisu Wyborcza.pl. Poza dostępem do ponad 4 milionów nowych i archiwalnych tekstów, kod umożliwi także lekturę obszernych fragmentów nowych i przygotowywanych do druku książek. Już 1 sierpnia w cyfrowej „Czytelni” znajdzie się rozdział fascynującej „podróży” Roberta MacFarlane`a „Podziemia. W głąb czasu", a w najbliższych wydaniach - fragmenty nowych książek Doroty Masłowskiej i Szczepana Twardocha.

W weekendy więcej opinii czytelników i informacji lokalnych

W newsowym grzbiecie sobotniej „Wyborczej” pojawią się także dwa nowe działy, które do tej pory ukazywały się tylko w środku tygodnia. Będą to: Wyborcza to Wy, która oddaje głos czytelnikom, publikując całą stronę ich listów i opinii, oraz Prosto z Miasta z treściami przygotowanymi przez 20 lokalnych redakcji dziennika.   

Dział Prosto z Miasta zastąpi lokalne strony „Gazety Wyborczej”, które w soboty ukazywały się jeszcze w 7 miastach: w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.   

- Rezygnujemy z nich świadomie, ponieważ widzimy, jak olbrzymia rzesza naszych wielkomiejskich czytelników przenosi się w weekendy do internetu i ilu z nich decyduje się na zakup prenumeraty cyfrowej - mówi Mikołaj Chrzan, zastępca naczelnego „Gazety Wyborczej” odpowiedzialny za redakcje lokalne. - Strony lokalne pozostaną w sobotnich wydaniach tylko w Warszawie, gdzie „Wyborcza” pełni szczególną rolę, zaś w 6 największych miastach dostępne będą od poniedziałku do piątku. We wszystkich 20 miejscowościach niezmiennie stawiamy na ukazujące się w piątki tygodniki oraz lokalne serwisy, których znaczenia dla cyfrowej transformacji „Wyborczej” nie da się przecenić - dodaje Chrzan.

„Ekonomia+” w poniedziałki  

Od 3 sierpnia br. zmieni się także poniedziałkowa oferta czytelnicza „Gazety Wyborczej”. W miejsce tygodnika „Ale Historia” pojawi się nowy, specjalny magazyn „Ekonomia+”. Co poniedziałek na ośmiu stronach będą ukazywały się w nim analizy związane z ekonomią, porady prawników, wywiady z przedsiębiorcami, a także informatory wyjaśniające zmiany w przepisach i emeryturach. Specjalne miejsce zajmą w „Ekonomii+” graficzne materiały przygotowywane przez zespół serwisu internetowego „Wyborczej” - BIQdata, a także publikacje związane z „Jutronauci 2020" - kolejną edycją programu „Gazety Wyborczej”, w którym tutorami wszystkich czytelników i wybranych „stypendystów” są najwybitniejsi polscy naukowcy i specjaliści młodego pokolenia.   

- Przeniesienie „Ale Historii” na sobotę to de facto powrót do źródeł, bo magazyn ten wyrósł z treści historycznych, które właśnie w weekendy publikowała „Gazeta Wyborcza” - tłumaczy jej wydawca Jerzy Wójcik. - Natomiast wzmocnienie sekcji ekonomicznej to wielka potrzeba chwili - od kilku miesięcy obserwujemy rosnące zainteresowanie pracodawców i pracowników treściami gospodarczymi w wyjątkowych okolicznościach związanych z kryzysem i pandemią - dodaje Wójcik.  

Zespołem magazynu „Ekonomia+”, złożonym z dziennikarzy połączonych działów Gospodarka, Technologie i Mój Biznes, kieruje Wojciech Pelowski. Po zmianach cena poniedziałkowego wydania „Gazety Wyborczej”, z którą nadal będzie się ukazywał magazyn reporterów „Duży Format”, to 5,99 zł.   

Zmiany w ofercie „Wyborczej”, a zwłaszcza ukazanie się nowych magazynów „Wolna Sobota” i „Ekonomia+” wspiera autopromocja na łamach dziennika i Wyborcza.pl, a także kampania przygotowana przez dział marketingu „Wyborczej”.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764