logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wieża Jasnej Góry w nowej odsłonie

  PR 31.10.2018, przeczytano 655 razy

Wieża Sanktuarium na Jasnej Górze zyska całkiem nowe oświetlenie. Z okazji setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, TAURON przygotował nową oprawę świetlną tego miejsca. Już 4 listopada odbędzie się inauguracja oświetlenia wieży, która rozbłyśnie w biało-czerwonych barwach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wieza-jasnej-gory-w-nowej-odslonie,379974,artykul.html

TAURON kontynuuje projekty związane z oświetlaniem architektury i przestrzeni publicznych oraz prezentowanie ich w całkiem nowy sposób. Tym razem metamorfozę przejdzie wieża Sanktuarium Jasnej Góry. Obiekt, który dotychczas miał dosyć przestarzałe oświetlenie, zyska nowoczesną i efektowną iluminację. Do oświetlenia wieży inżynierowie TAURONA użyli 16 projektorów nowej generacji, które pozwolą na podświetlenie budynku w dowolnej barwie. Dodatkowo będzie można wyświetlać symbolikę lub dowolny kształt zaprojektowany w matrycy GOBO.

Sterowanie całym systemem iluminacji będzie się odbywać w sposób automatyczny. Dzięki zastosowaniu odpowiednich urządzeń, będzie także możliwe realizowanie dowolnej zaprojektowanej sceny iluminacyjnej związanej z funkcjonowaniem obiektu, takich jak sceny świąteczne, okazjonalne, na dzień powszedni, każda ze ścian wieży w innym kolorze czy zmiana barw sekwencyjnie. Wybór scen będzie odbywał się automatycznie zgodnie z listą scenariuszy zaprogramowanych i zapisanych w pamięci serwera, uwzględniając np. kalendarz świąt i wydarzeń, lub zdalnie dzięki dostępowi do interfejsu serwera poprzez użytkowe oprogramowanie zainstalowane np. na smartfonie.

Iluminacja zrealizowana jest z czterech punktów ulokowanych na dachach różnych budynków obiektu Sanktuarium, z zachowaniem równomierności oświetlenia wszystkich ścian wieży.

Inaugurację nowego oświetlenia wieży Sanktuarium zaplanowano na 4 listopada, w czasie obchodów na Jasnej Górze setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Około godz. 18.00 każda ze ścian budynku zamieni się w biało-czerwoną flagę Polski. Dopełnieniem oświetlenia wieży będzie okazjonalna iluminacja budynku Pokoi Królewskich, którą będzie można podziwiać także wieczorem 3 listopada

TAURON od kilku lat efektownie oświetla obiekty zabytkowe, sakralne czy użyteczności publicznej. W ostatnim czasie rozbłysły ozdobne iluminacje w Zamku w Niemodlinie, na Rynku w Opolu, bazylice w Panewnikach, w kościele w Nakle Śląskim czy Urzędach Miast w Tarnowskich Górach i Tworogu. Od zeszłego roku świetlne realizacje TAURONA dodają także klimatu miastom w okresie świąt. W Krakowie i Katowicach firma sprawiła mieszkańcom świecące w ultrafiolecie choinki utkane z piętnastu kilometrów nici i taśm oraz iluminowała akcentami świątecznymi budynek krakowskiej kurii.

obrazek

obrazek

W tym roku firma przygotowała cykl wydarzeń, których celem było pokazanie miejskiej architektury i przestrzeni publicznych w zupełnie nowej odsłonie. Za pomocą nowych technologii świetlnych i multimedialnych TAURON „wydobył” z mroku atrakcyjne budynki i przestrzenie wokół nich. To sposób na pokazanie, jak atrakcyjnie wykorzystać światło w przestrzeniach miejskich, aby stały się bardziej przyjazne i bezpieczne.

Źródło: TAURON Polska Energia SA

www.tauron.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

#Sendinglove – światowa kampania Digital Out-of-Home także w Polsce
Akcja z przesyłaniem miłości #SendingLove jest prowadzona na nośnikach DOOH na całym świecie. W Polsce zaangażowanie w tę akcję potwierdzili członkowie IGRZ – firmy, które posiadają w swoim portfolio także nośniki cyfrowe: AMS, Clear Channel Poland i Warexpo.
„Równość zaczyna się w domu” – kampania Centrum Praw Kobiet
26 maja obchodzimy Dzień Matki. W tym szczególnym dniu Centrum Praw Kobiet przypomina, że to właśnie na kobietach i matkach spoczywa największy ciężar dbania o dom. Praca na rzecz domu to także praca, choć często nie jest tak postrzegana. Szacuje się, że kobieta poświęca średnio 160 godzin miesięcznie na „drugi etat” podczas wykonywania zajęć domowych.
Ruszyła kampania promocyjna gry „The Crown Korona Rzeczpospolitej“, której wydawcą jest Fundacja Książąt Lubomirskich. Za kompleksową obsługę projektu odpowiada Cityboard Media.
Od maja 2020 agencja 4 Publicity nawiązała współpracę z nowy klientem. Jest nim dystrybutor elektroniki użytkowej oraz sprzętu telekomunikacyjnego - firma Świat Telefonów. Agencja zajmie się promocją m.in. marki Woodpecker oraz projektu Wnętrze bez wirusa, oferującą plazmowe oczyszczacze powietrza. W ramach współpracy agencja 4 Publicity będzie...
Przedstawiamy wyniki pierwszego z cyklu badań potrzeb szkoleniowo-rozwojowych w sektorze komunikacji marketingowej*, zrealizowanego przez Sektorową Radę  ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764