logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Zakupy w polskich domach – kto decyduje, a kto kupuje?

  PR 11.07.2019, przeczytano 917 razy
ilustracjastrzałka

Jak wynika z badania Mindshare Polska, maksymalnie 20% osób decydujących o zakupie nie dokonuje tego zakupu osobiście, z kolei większość decyzji zakupowych podejmuje jedna osoba. W polskich gospodarstwach domowych jest to najczęściej kobieta, chociaż są kategorie, w których to mężczyźni mają wiodące zdanie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zakupy-w-polskich-domach-%E2%80%93-kto-decyduje%2C-a-kto-kupuje,383216,artykul.html

Działający w ramach domu mediowego pion Business Planning wydał raport z ilościowego badania rynku, którego celem była identyfikacja osób podejmujących decyzje zakupowe w gospodarstwach domowych w Polsce w 17 kategoriach produktów i usług.

- Praca nad definicją grup celowych dla poszczególnych działań reklamowych w domu mediowym należy do podstawowych, codziennych zadań. To, do kogo powinniśmy kierować reklamę i działania promocyjne, jest jednym z najważniejszych pytań, jakie stawiają sobie właściwie wszyscy, którzy pracują w marketingu – komentuje Karolina Chołuj, Director, Business Planning w Mindshare.

Badanie obejmuje szerokie spektrum analizowanych kategorii produktowych: od podstawowych produktów spożywczych, przez odzież, kosmetyki, AGD, meble, po usługi telekomunikacyjne. Dzięki temu możliwe jest dokładne sprawdzenie w pełnej skali zachowań konsumenckich.

Eksperci Mindshare skupili się również na identyfikacji różnic pomiędzy decydentami a kupującymi. Jak się okazuje, można wyróżnić dwie grupy, w których owych różnic prawie nie ma – osoba decydująca jest w ok. 90% przypadków również kupującą:

  • w kategoriach FMCG, kosmetyków, leków oraz chemii gospodarczej, w których głównym decydentem i kupującym są kobiety
  • w kategoriach technologicznych i specjalistycznych, gdzie przeważający głos mają mężczyźni.

Warto zauważyć, że wśród respondentów powyżej 35 roku życia najwięcej osób niekupujących i niedecydujących samodzielnie o zakupie znajdziemy wśród mężczyzn. Trend jest widoczny szczególnie w zakupie kosmetyków, chemii gospodarczej, a także soków dla dzieci odsetek mężczyzn deklarujących brak zaangażowania zakupem wynosi aż 60%.  konsumenci przodują jednak w decyzjach i zakupach sprzętu RTV, samochodów czy usług telekomunikacyjnych, choć i wtedy bardzo często kobiety są osobami współdecydującymi.

- Z naszego badania wynika, że większość decyzji oraz zakupów w gospodarstwach domowych podejmują kobiety. Jednak świadomi zagrożeń wynikających z uogólnień wiedzieliśmy, że zachowania konsumenckie mogą znacząco różnić się ze względu na daną kategorię produktową czy też grupę wiekową. Właśnie dlatego podzieliliśmy nasz projekt badawczy tak, by jak najdokładniej odpowiadał na wszystkie pytania, których dotychczas nie można było skonfrontować z żadnymi danymi. Dla nas, specjalistów od planowania komunikacji, to wiedza bezcenna, pozwalająca na jeszcze bardziej precyzyjne projektowanie strategii komunikacji marketingowej – podsumowuje Karolina Chołuj, Director, Business Planning w Mindshare.

Źródło: Mindshare Polska

Dodatkowe informacje:

Ilościowe badanie zostało zrealizowane metodą CAWI na próbie N-1032 internautów, reprezentatywnej dla badanej populacji pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764