logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Spersonalizowana komunikacja przyszłością e-mail marketingu

  PR 14.08.2014, przeczytano 1346 razy

E-mail marketing z miesiąca na miesiąc zyskuje na popularności i znaczeniu. Coraz poważniej tego rodzaju rozwiązania biorą pod uwagę przedsiębiorstwa, bez względu na wielkość firmy i zróżnicowanie grupy docelowej. Według brytyjskiego raportu „E-mail Marketing Industry Census 2014” do 2019 cały obszar e-mail marketingu będzie w pełni spersonalizowany. Twórcy analizy twierdzą, że wynika to z potrzeby lepszej i bardziej efektywnej relacji klient – marka, zwiększenia lojalności wobec brandu, a także udoskonalenia oferty poprzez innowacyjną obsługę klienta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spersonalizowana-komunikacja-przyszloscia-e-mail-marketingu,22381,artykul.html

W Wielkiej Brytanii 27% średnich i dużych przedsiębiorstw stale angażuje się w personalizację narzędzi wykorzystywanych w e-mail marketingu. Brytyjscy badacze prognozują 10% wzrost do końca 2014, a wszystko za sprawą stale rosnącego zainteresowania e-mail marketingiem, szczególnie wśród mniejszych przedsiębiorstw. Wynika to z różnicy w stosunku wydatków względem przychodu.

Z wyliczeń brytyjskiej firmy Experian zajmującej się globalnymi usługami marketingowymi wynika, że w 2013 roku przy wydatku 1$ na działania związane z e-mail marketingiem średni przychód wynosił 44,25$. Coraz więcej firm wprowadza do komunikacji elektronicznej z klientami mocniejszy akcent na wykorzystanie „czynnika ludzkiego” dzięki czemu wiadomości transakcyjne nie przypominają sztywnych, wygenerowanych przez komputer komunikatów, a raczej przybierają kształt komunikatów wysłanych przez „żywe osoby”.

„Pisząc jako tzw. „żywa osoba”, a nie jako firma czy korporacja zwiększamy i zacieśniamy relację z potencjalnym lub obecnym klientem. Zyskujemy sympatię, poprzez podkreślenie wyjątkowości danej osoby, a także nawiązujemy do jego zainteresowań czy indywidualnych cech. Klienci znają swoją wartość i nie chcą być traktowani jako kolejna statystyka, tylko jako indywiduum. Spersonalizowana komunikacja przyczynia się do zwiększenia jakości odbioru wysyłanych komunikatów.

W Polsce ten trend można zaobserwować na przykładzie newsletterów, które podobnie jak na Zachodzie są narzędziem e-marketingu, które ewoluuje najszybciej. Tutaj także zauważalny jest trend mocnego i bardzo ścisłego dopasowania komunikacji do odbiorcy. To z kolei przekłada się na większą efektywność podejmowanych działań, w rezultacie decydując o sukcesie całej kampanii. – mówi Tomasz Szymanowski, Rzecznik Prasowy platformy aSendo.pl Sp. z o.o.

Brytyjczycy w raporcie poświęcają również dużo uwagi tzw. marketing automation, czyli zautomatyzowanym e-mailom, działającym na podobieństwo zachodnich wzorców. Automatyzacja kampanii marketingowych w połączeniu ze spersonalizowaną komunikacją jest obszarem zainteresowań e-marketerów od dłuższego czasu. Dokonuje się ona za sprawą dotarcia do klienta w modelu: 1 klient – 1 oferta, dzięki czemu każdy z nich otrzymuje odmienną wiadomość (statyczną lub dynamiczną), dostosowaną do jego zainteresowań lub zaangażowania w sieci, czy też na konkretnej stronie internetowej.

Automatyczny marketing może przynieść wiele korzyści, jednak nie jest pozbawiony pewnego ryzyka. Zaletą jest łatwiejsza komunikacja wieloma kanałami, na podstawie aktywności konsumentów lub ich behawioryzmu. Powinno to również pomóc marketerom zaoszczędzić cenny czas. Może to jednak przyczynić się do zagubienia w olbrzymiej machinie, która w przypadku pewnych zaniedbań jest w stanie doprowadzić do pogorszenia jakości wysyłanych treści i przylepienia łatki tzw. spamowca. Należy stale monitorować użyte w tym zakresie algorytmy, treści oraz jakość bazy e-maili pod kątem charakterystyki grup docelowych. Dopasowanie komunikacji oraz jej personalizacja ma również niebagatelne znaczenie w przypadku automatycznych wiadomości. Także w  tej materii można pokusić się o stworzenie adekwatnej relacji klienta z marką.” – mówi Tomasz Szymanowski.

Nowością, w której tkwi olbrzymi potencjał jest e-mail marketing z wykorzystaniem wideo (póki co rzadko spotykane narzędzie nie tylko w Polsce ale i poza jej granicami). W komunikacji newsletterowej (według badań przeprowadzonych przez portal Emailmonks.com) interakcja z wideo-newsletterów okazała się o 280% wyższa niż w przypadku tradycyjnych e-maili. Specjaliści z portalu Marketing Manager i Tripolis Solution uważają, że wideo w newsletterach powinno stać się niedługo standardem za sprawą HTML5.

Wideo-newslettery nadają tradycyjnym e-mailom nowy wymiar jakości i świeżości. Wideo tutoriale, demo produktu, prezentacja brandu, relacje z eventów, czy ogłoszenia specjalne -  to tylko niektóre z możliwych sposobów wykorzystania wideo w e-mail marketingu. W Stanach Zjednoczonych wideo-newslettery cieszą się ogromną popularnością wśród np. agencji nieruchomości, salonów samochodowych, czy sklepów zoologicznych.” – komentuje Tomasz Szymanowski.

Źródło: aSendo.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764