Kampania :Dobry Znak, realizowana w Polsce przez Mastercard we współpracy z McCann Worldgroup, została nagrodzona złotem w kategorii „Efektywność” na 25. Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Golden Drum. Ponadto, kampania znalazła się w ścisłym gronie finalistów również w dwóch innych kategoriach: „Outdoor” oraz „Zasięg”.
Tegoroczna edycja Golden Drum odbyła się w dniach 17-19 października w Portoroz, w Słowenii. Główne nagrody zostały rozdane w ostatnim dniu wydarzenia, w czasie gali Golden Drum Grand Award. Organizowany od 2004 r. festiwal jest jednym z największych i najważniejszych wydarzeń branży reklamowej, punktem styku kreatywności i różnych kultur. W tym roku do konkursu zgłoszono niemal 1200 prac z 28 krajów.
:Dobry Znak to inicjatywa, która ma na celu wsparcie najemców i właścicieli lokali handlowo-usługowych w projektowaniu i produkcji witryn oraz szyldów - jednych z najbardziej zauważalnych elementów przestrzeni publicznej. Platforma Dobryznak.org jest przeznaczona dla właścicieli małych firm i zawiera porady z zakresu marketingu i zarządzania witrynami lokali użytkowych. Akcji towarzyszył ogólnopolski konkurs dla przedsiębiorców, w którym główną nagrodą były renowacje szyldów przeprowadzone przez stowarzyszenie Traffic Design. Nowe szyldy sklepu czy punktu usługowego mają pomóc w przyciągnięciu klientów, co z kolei przekłada się na rozwój biznesu przedsiębiorcy. Mastercard oferuje ponadto pomoc właścicielom sklepów przy wdrożeniu infrastruktury do akceptacji płatności bezgotówkowych.
Aby wyróżnić się na tle konkurencji przedsiębiorcy często inwestują w kolorowe, duże szyldy, potykacze czy inne elementy promocyjne. Efektem takich działań jest estetyczny bałagan, który przeszkadza zarówno mieszkańcom, jak i urzędnikom. Coraz więcej polskich miast stara się uporządkować tę sytuację, wprowadzając uchwały krajobrazowe. Ich zapisy nakładają na użytkowników lokali obowiązek wpisania wyglądu witryn w założone przez ustawodawcę ramy.
- Nagrodę w kategorii ‘Efektywność’ w czasie tak prestiżowego festiwalu jak Golden Drum przyjmujemy z nieskrywaną satysfakcją. Mastercard od lat wspiera przedsiębiorców w rozwoju ich biznesu i to oni są beneficjentami tej kampanii, ale nie tylko. Z perspektywy mieszkańców miast, bezcennym efektem akcji jest poprawa jakości wizualnej przestrzeni publicznej, a przyjemniejsze otoczenie pozytywnie wpływa na lokalną społeczność - mówi Marta Życińska, dyrektor ds. marketingu i komunikacji na Europę Środkowo-Wschodnią w Mastercard Europe.
Inicjatywę :DobryZnak przygotowaną przez Mastercard i McCann Worldgroup we współpracy z Miastodwa i Traffic Design, wspierają także stowarzyszenia: Miasto Jest Nasze, Miasto moje, a w nim, a także Polish Graphic Design Awards.
Źródło: Mastercard