Magda Gessler, Michel Moran, Monika Mrozowska – to część gwiazd, które wzięły udział w kampanii wspierającej aukcje Allegro na rzecz 31. Finału WOŚP. W tym roku, za przygotowanie działań digitalowych oraz influencer marketing, odpowiadała Grupa Garden of Words.
Podobnie jak w ubiegłych latach, użytkownicy Allegro mogli wesprzeć 31. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy między innymi poprzez wystawianie i licytowanie przedmiotów na aukcjach charytatywnych. Celem tegorocznej kampanii było dotarcie do użytkowników z przekazem, że każda aukcja Allegro, z której dochód zasilał konto 31. Finału WOŚP ma ogromne znaczenie. Akcja wspierana była przez współprace influencerskie. Twórcy internetowi zachęcali do brania udziału w charytatywnych aukcjach Allegro, wyjaśniając w ten sposób, że każdy może pomóc w zbiórce – mały klik na Allegro to w rzeczywistości duży klik dla Fundacji WOŚP.
Grupa Garden of Words była odpowiedzialna za przygotowanie strategii i koncepcji kreatywnej kampanii, a następnie za wcielenie jej w życie poprzez szereg aktywacji. Działania prowadzono na platformach social mediowych Allegro, zaangażowanych gwiazd oraz ponad 30 influencerów.
- Wyzwanie stanowił fakt, iż wielu Polaków uważa, że tylko naprawdę drogie aukcje charytatywne z kwotami rzędu kilkunastu tysięcy złotych mają realny wpływ na działania Fundacji WOŚP. Naszym celem była zmiana postrzegania charytatywnych aukcji w ten sposób i zachęcenie każdego do udziału w akcji. Skupiliśmy się na budowaniu przekazu, że nawet drobne przedmioty mają niezwykłą moc pomagania. W komunikacji postawiliśmy na dotarcie do grup docelowych, przez influencerów o różnym zasięgu – wyjaśnia Iwona Michalczyk, CEO Garden of Words Group.
W digitalu pojawił się dedykowany spot animowany, który w kolorowej oprawie pokazywał zasady działania akcji. Całość oddawała tonalność i wartości zarówno marki Allegro, jak i Fundacji WOŚP.
W kampanii udział wzięli topowi polscy celebryci m.in. Magda Gessler i Michel Moran, a także Monika Mrozowska oraz Make Life Harder. Obok licznych aktywacji w social mediach, kampania „MAŁY KLIK na Allegro, WIELKI KLIK dla WOŚP” wspierana była również działaniami niestandardowymi – po ulicach Poznania kursował specjalny, obrandowany tramwaj. Zachęcał on do wspólnej walki z sepsą, a pasażerowie otrzymywali upominki związane z 31. Finałem WOŚP.
Garden of Words Group odpowiadało także za komunikację wewnętrzną kampanii, skierowaną do pracowników Allegro. Współpraca między Garden of Words Group a Allegro została nawiązana w wyniku wygranego przetargu.
Źródło: Garden of Words