logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Nie ma wolności bez solidarności” - Gazeta Wyborcza przywraca dawne hasło

  PR 02.08.2019, przeczytano 786 razy
ilustracjastrzałka
Plakat

W sobotę, 27 lipca br. „Gazeta Wyborcza” powróci do historycznego hasła „Nie ma wolności bez solidarności”, wyrażając w ten sposób wsparcie redakcji dla dyskryminowanych grup społecznych w Polsce. W związku z tą zmianą redakcja przygotowała specjalne artykuły, materiały wideo i działania promocyjne, m.in. plakat z hasłem dziennika, i zachęca swoich czytelników do aktywności w sferze publicznej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_nie-ma-wolnosci-bez%C2%A0solidarnosci_---gazeta-wyborcza-przywraca-dawne-haslo,383464,artykul.html

„Nie ma wolności bez solidarności” jako hasło „Gazety Wyborczej” po raz pierwszy pojawiło się w winiecie w 1989 roku. Wyrażało wówczas chęć budowy nowego państwa opartego na demokracji i wspólnocie. Powrót do hasła, który nastąpi już jutro, ma symbolizować solidarność z wykluczanymi w polskim społeczeństwie grupami społecznymi i zawodowymi – osobami z niepełnosprawnościami, nauczycielami, społecznością LBGT+, lekarzami, pielęgniarkami oraz sędziami. 

 – Solidarność z tymi, którzy są wykluczani, jest wpisana w DNA „Wyborczej”. Dziś chcemy tym wszystkim grupom przypomnieć, że jesteśmy z nimi – mówi Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”. 

We wspólnym stanowisku całego zespołu dziennika można przeczytać: Przesłanie: „Nie ma wolności bez solidarności”, nas zobowiązuje. Świat, jaki znaliśmy – stabilny, bezpieczny, przewidywalny – rozpadnie się na naszych oczach, jeśli zamkniemy się w egoizmie, jeśli zajęci własnym doraźnym interesem będziemy tylko kupować, konsumować i przeżuwać. Wtedy na oścież otworzymy bramy przed populistami i politycznymi szarlatanami.(…) Wracamy do tego, co na początku: „Nie ma wolności bez solidarności”.

ilustracjastrzałka

Zaktualizowana winieta

Stanowisko redakcji „Gazety Wyborczej” można znaleźć na Wyborcza.pl. Otrzymają je także e-mailem subskrybenci newsletterów i prenumeratorzy Wyborcza.pl. 

W związku ze zmianą hasła zespół „Gazety Wyborczej” przygotował specjalne działania redakcyjno-promocyjne. Dodatkowe treści czytelnicy będą mogli znaleźć w weekendowym wydaniu dziennika, w tygodnikach lokalnych oraz – już od dziś – piątku, 26 lipca br. w serwisie Wyborcza.pl. 

Do sobotniego numeru „Gazety Wyborczej” dołączony zostanie plakat z nowym hasłem dziennika oraz informatorem prawnym dla osób biorących udział w marszach równości i poradnikiem, jak sobie radzić z homofobicznymi uwagami. Na łamach powiększonego wydania dziennika pojawi się fotoreportaż o osobach nieheteronormatywnych, raport o postrzeganiu społeczności LGBT+ przez Polaków, a także kalendarium marszów równości.

Plakat rozdawany będzie podczas sobotniej manifestacji w stolicy, która odbędzie się pod hasłem „Warszawa przeciw przemocy: Solidarność z Białymstokiem” (27 lipca br., od godz. 14.00 na Placu Defilad), a także w trakcie marszu przeciwko przemocy, planowanego na niedzielę w Białymstoku. 

Dodatkowo we wszystkich piątkowych tygodnikach lokalnych „Gazety Wyborczej” z 26 lipca br. znalazły się artykuły przedstawiające m.in. sytuację osób ze społeczności LGBT+, zapowiedzi i relacje z demonstracji solidarnościowych oraz rozmowy z ekspertami, a w ich winiety – dla wyrażenia solidarności z osobami atakowanymi w Białymstoku – została wkomponowana tęcza. Podobna grafika pojawi się również przy logo serwisu Wyborcza.pl. 

Na Wyborcza.pl znaleźć można specjalne materiały wideo, m.in. sondę redakcyjną, w której dziennikarze i reporterzy „Gazety Wyborczej” mówią, czym dla nich jest solidarność, a już jutro ukaże się spot prezentujący najważniejsze działania Polaków, które przejawiały się solidarnością z osobami wykluczanymi, m.in. ze społeczności LGBT+, z niepełnosprawnościami, kobietami czy pracownikami sądów.

Reporterzy Wyborcza.pl będą na bieżąco relacjonować weekendowe wydarzenia w całym kraju związane z poparciem dla społeczności LGBT+, a artykuły na ten temat udostępnione zostaną bez limitu dla każdego internauty. 

„Gazeta Wyborcza” zachęca też czytelników do wyrażania swoich opinii na temat obecnych wydarzeń w Polsce, m.in. w związku z wydarzeniami z Białymstoku, a także dzielenia się swoimi historiami obrazującymi solidarność z innymi. Można je przesyłać na adres: listy(at)wyborcza.pl. Wszystkim, którzy chcą być na bieżąco informowani o sytuacji np. społeczności LGBT+ lub o kwestiach związanych z kryzysem klimatycznym, redakcja proponuje zapisanie się na newslettery Wyborcza.pl –Wyborcza.pl/newslettery

Zmianę hasła „Gazety Wyborczej” wspiera kampania promocyjna prowadzona w radiu (Radio TOK FM), internecie (media społecznosciowe) oraz w serwisie Wyborcza.pl.

Źródło: Agora SA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dodatkowe kanały Eurosportu w Play na czas igrzysk w Paryżu
Warner Bros. Discovery w Polsce i Play ogłaszają współpracę, dzięki której abonenci platformy telewizyjnej Play zyskują dostęp do transmisji z Igrzysk Olimpijskich Paris 2024 na ośmiu kanałach okazjonalnych Eurosportu. 
Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764