logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Animacja o historii „Sądu Ostatecznego” ponownie nagrodzona przez CA

  PR 22.09.2020, przeczytano 1064 razy
ilustracjastrzałka

Communication Arts, czasopismo dla osób zajmujących się profesjonalnie komunikacją wizualną, tym razem ogłosiło zwycięzców 61 edycji dorocznego konkursu poświęconego projektowaniu graficznemu. Animacja poświęcona historii „Sądu Ostatecznego” Hansa Memlinga, przygotowana przez TOFU Studio na zlecenie Muzeum Narodowego w Gdańsku trafiła do ścisłego grona tegorocznych laureatów, znajdując się w kategorii MOTION obok prac przygotowanych m.in. dla platformy NETFLIX oraz kanału HBO.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/animacja-o-historii-_sadu-ostatecznego_-ponownie-nagrodzona-przez-ca,388526,artykul.html

Międzynarodowe Jury konkursu projektowego organizowanego przez amerykański magazyn Communication Arts wybrało w tym roku i nagrodziło jedynie sto dwadzieścia sześć projektów, spośród 2947 prac zgłoszonych w tegorocznej edycji. Wśród nagrodzonych w tym roku przez Jurorów projektów jest również animacja przybliżająca burzliwą historię „Sądu Ostatecznego” Hansa Memlinga. Od jego powstania w Brugii i pamiętnego rejsu do Włoch, po czasy współczesne. Autorką ilustracji jest Paulina Kozicka z TOFU Studio. Muzykę skomponował Stefan Wesołowski. Produkcja, za którą całościowo odpowiada gdańskie TOFU studio dostępna jest w dwóch wersjach językowych. Polskiej, w której narratorką jest Małgorzata Brajner, aktorka Teatru Wybrzeże, oraz w angielskiej, gdzie głosu użyczył anglista Piotr Łuba.

Co ważne, praca gdańskiego studia trafiła do grona tylko dziesięciu innych nagodzonych projektów w kategorii „MOTION”, wśród których znalazła się również czołówka serialu „Watchmen” przygotowana dla kanału HBO, czołówka serialu „The Morning Show” przygotowana dla Apple TV, czy też czołówka serialu „the Politician” przygotowana dla platformy Netflix.

Dodatkowo animacja przygotowana dla Muzeum Narodowego w Gdańsku znalazła się również na konkursowej shortliście w kategorii PUBLIC SERVICE.  

Jest to już druga nagroda przyznana tej pracy przez Magazyn Communiction Arts w tym roku. Wcześniej doceniono walory ilustracyjne projektu nagradzając animację w kategorii najlepsza ilustracja.

Wybrane i nagrodzone prace zostaną zaprezentowane we wrześniu na łamach magazynu Communication Arts, zarówno w wersji drukowanej, jak również cyfrowej. Dodatkowo ponad 25 000 egzemplarzy tego magazynu będzie dystrybuowanych bezpośrednio do subskrybentów, poprzez sprzedaż pojedynczych egzemplarzy w sklepach ze sztuką, księgarniach stacjonarnych, na Amazon.com lub bezpośrednio ze strony Commarts.com.

Communication Arts to profesjonalne czasopismo dla projektantów, dyrektorów artystycznych, ilustratorów, fotografów i wszystkich osób zajmujących się profesjonalnie komunikacją wizualną. Dzięki artykułom i corocznym konkursom, CA promuje najwyższe profesjonalne standardy projektowania. Od ponad 61 lat CA na swoich łamach nadal prezentuje projekty najlepsze z najlepszych. Zarówno weteranów branży, jak i gwiazdy jutra, w projektowaniu, reklamie, fotografii, ilustracjach, rozwiązaniach interaktywnych oraz typografii.

Skład Jury tegorocznego konkursu:

  • Cara Ang, design director, Asylum, Singapur
  • Tad Carpenter, partner/creative director, Carpenter Collective, Kansas City, USA
  • Vince Frost, executive creative director, Frost*collective, Sydney, Australia
  • Renata Graw, design director, Normal, Chicago, USA
  • Gareth Howat, founding partner, Hat-trick Design, London, Wielka Bytania
  • Samia Jacintho, creative director, CASA REX, São Paulo, Brazylia
  • Arutza Rico Onzaga, creative director, Arutza Design Studio, Bogota, Kolumbia
  • Sarah Moffat, chief creative officer, Turner Duckworth, San Francisco, USA
  • Kevin Shaw, founder, Stranger & Stranger, New York, USA
  • Dylan Staniul, principal/creative director, Burnkit, Vancouver, Kanada

Historia “Sądu Ostatecznego” Hansa Memlinga / animacja

  • Art direction: Paulina Kozicka & Adam Chyliński
  • Ilustracje: Paulina Kozicka
  • Copy: Aleksandra Mokwa - Kaługa
  • Animacja: Marcin Chyliński
  • Sound design: Stefan Wesołowski
  • Muzyka: Stefan Wesołowski
  • Czytają: Małgorzata Brajner & Piotr Łuba
  • Konsultacje Małgorzata Posadzka
  • Project manager: Daniel Naborowski
  • Produkcja: TOFU Studio
  • Klient: Muzeum Narodowe w Gdańsku

Źródło: TOFU Studio

www.tofu.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764