Marka AQUA Carpatica, producent wolnej od azotanów naturalnie gazowanej wody mineralnej ogłosiła, że została odznaczona pierwszym złotym trofeum na rzecz Rumunii drugiego dnia 62. Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Spośród 239 zgłoszeń to AQUA Carpatica otrzymała Złotego Lwa w kategorii PR za kampanię Purity Test. Wyróżnienie uhonorowało kreatywne wykorzystanie reputacji i to, jak organizacja może zbudować zaufanie i rosnące zrozumienie pomiędzy marką i odbiorcami.
Stworzona przez Cohn and Jansen J. Walter Thompson kampania Purity Test reklamująca wolną od azotanów wodę AQUA Carpatica miała na celu poinformowanie odbiorców o zawartości butelki. Kampania przedstawiła szkodliwe azotany w wodach Rumunii i podniosła świadomość na temat negatywnych skutków zdrowotnych tej substancji zwłaszcza na najmłodszych.
Kampania Purity Test umożliwiła konsumentom własnoręczne sprawdzenie poziomu azotanów w butelkowanych wodach we wszystkich dużych supermarketach w Rumunii. Przez testowanie zawartości wody różnych marek za pomocą zwykłego kawałka papieru reagującego na zawartość azotanów misja AQUA Carpatica na rzecz czystej wody stała się jeszcze bardziej klarowna. Ponad 70 000 osób oddało głos na prawo czystości, które wywiera presję na prawodawcach, aby zobowiązali producentów wód do umieszczania poziomu azotanów na każdej etykiecie. Wraz z międzynarodową ekspansją marki AQUA Carpatica będzie nadal informować szerszą publikę o zawartości własnych butelek i podejmie działania na rzecz bardziej restrykcyjnego etykietowania na całym świecie.
Źródło: AQUA Carpatica