logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Art Moves 2011: festiwal sztuki na billboardach

   05.06.2011, przeczytano 4587 razy
ilustracjastrzałka
Edycja 2010 Galeria Rusz „Lec project”

W tym roku artyści są zaproszeni do twórczej interpretacji hasła: „Rzeczywistość czy fikcja? Udajmy, że tego nie ma”. Do dnia 20.07.2011 przesyłać można prace konkursowe. 10 najlepszych projektów pokazanych zostanie na bilbordach w trakcie Festiwalu Art Moves we wrześniu / październiku 2011 w Toruniu. Twórca najlepszej pracy otrzyma główną nagrodę w wysokości 10.000 PLN. Udział w konkursie jest bezpłatny. Konkurs ma charakter otwarty i może w nim wziąć udział każdy artysta zainteresowany sztuką na bilbordach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/art-moves-2011%3A-festiwal-sztuki-na-billboardach,12648,artykul.html

Organizatorzy tak wyjaśniają zadanie konkursowe: „hasło można traktować jako pewnego rodzaju metaforę procesów zachodzących we współczesnym świecie. Jest to pytanie o to, czy to z czym mamy zwykle do czynienia jest realne czy fikcyjne i jak można odróżnić jedno od drugiego? Pytanie to równocześnie zachęca do namysłu nad tym, co my jako pojedyncze jednostki ludzkie, jak i całe zbiorowości staramy się ukryć. Czy są takie zjawiska, procesy, wydarzenia, których staramy się nie dostrzegać i udajemy, że "tego nie ma"? Czy takie procesy społeczne jak narastający poziom lęku, rozpad więzi międzyludzkich, pogłębiające się wyalienowanie to rzeczywistość czy fikcja? Jednak można nie tylko udawać, że nie istnieją zjawiska negatywne, ale również pozytywne. Media informują nas głównie o negatywnych wydarzeniach, mało uwagi poświęcając zdarzeniom pozytywnym, uważając je za zbyt nudne i mało ekscytujące. Czy w ten sposób relacjonują prawdziwy obraz rzeczywistości czy wytwarzają fikcję? Czy internet jako najnowocześniejsze medium komunikacji pomaga nam w dotarciu do tego, co jest prawdą, czy raczej wciąga nas w świat wykreowanej fikcji? Czy nowoczesne formy komunikacji pomagają nam, czy utrudniają kontakt z realnością? Takich tropów interpretacyjnych jest bardzo wiele i wiele jest odpowiedzi. Uważamy, że pytanie o to, co jest realne, a co fikcyjne ma głęboki sens. Bo jeśli przestaniemy pytać o to, co jest prawdziwe, a co nie, co dostrzegamy, a co ukrywamy, to czy w ogóle będziemy w stanie odpowiedzieć na pytanie kim jesteśmy i jaki jest świat, w którym żyjemy?”


Ideą festiwalu jest prezentacja i popularyzacja sztuki na bilbordach jak i popularyzacja wiedzy oraz wymiana doświadczeń na temat działań w przestrzeni publicznej, ikonosfery miasta i wizualnych aspektów kultury współczesnej.

Twórcom festiwalu przyświeca przekonanie, że sztuka pokazywana w przestrzeni miasta może być istotna dla współczesnego człowieka, gdyż jest doskonałym medium rezonansowym, które może wprowadzać umysł odbiorcy w drgania, wytrącać go z rutyny i ukazywać nowe tropy rzeczywistości.

W ramach festiwalu są pokazywane prace artystów na bilbordach, odbywają się spotkania z artystami, kuratorami i teoretykami zajmującymi się namysłem nad współczesną kulturą i wizualnością, prezentowane są projekty i dokumentacje działań w przestrzeni publicznej.

Pierwsza edycja festiwalu odbyła się w 2008.

Źródło: Art Moves
http://www.artmovesfestival.org


REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764