logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Marketing wirtualnych możliwości

  PR 04.05.2011, przeczytano 1778 razy
ilustracjastrzałka

O ile rynek animacji 3D jest już mocno rozwinięty, o tyle rozwiązania interaktywne są rzadkie, a liczba podmiotów oferujących je na całym świecie jest niewielka. Sprawia to, że firmy, które sięgnęły po tą technologię w swoich rozwiązaniach zarówno szkoleniowych, jak i marketingowych znacznie wyróżniają się na tle innych. Prezentując się jako pionierskie, nieszablonowe oraz ponadczasowe, jednym słowem elitarne.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-wirtualnych-mozliwosci,12478,artykul.html

Aplikacje marketingowe, wykorzystujące technologię VR, mają zastosowanie w wielu branżach, wszędzie tam, gdzie produkty wymagają specjalnej prezentacji, a z różnych względów trudno pokazać je w tzw „realu”. Interaktywne wizualizacje 3D wykorzystywane w sprzedaży i marketingu znacznie podnoszą atrakcyjność oferowanych produktów, na dłużej zostają w pamięci swoich odbiorców oraz poprzez swoją interaktywność mocniej na nich oddziałują.

Interaktywny model, reagujący na komendy użytkownika, który można dowolnie skonfigurować pod indywidualne potrzeby, stanowi doskonałe narzędzie marketingowe. Technologia trójwymiarowych wizualizacji interaktywnych z jednej strony pozwala klientowi na bardziej świadome dokonanie wyboru określonego produktu, z drugiej strony pozwala mu go dowolnie modelować. W stosunku do wcześniej stosowanych makiet jest to zmiana nie tylko czasowa, ale przede wszystkim jakościowa.

- Technologia, z pomocą której klient może swobodnie kształtować produkt, mogąc jednocześnie obserwować efekty wprowadzanych zmian, znalazła swoje zastosowanie w działaniach firmy Suzuki. Firma zaopatrzyła 600 dealerów na terenie USA w układy projekcyjne połączone z konfiguratorem motocykli. Dzięki nim klienci mogą dowolnie kształtować swój motocykl obserwując jednocześnie jego trójwymiarowy obraz. Wprowadzenie tak innowacyjnej metody sprzedaży zaowocowało 15 % wzrostem obrotów przede wszystkim w zakresie najbardziej dochodowych produktów, tj. części dodatkowych i tuningowych – mówi Arkadiusz Patryas, Wiceprezes Zarządu i3D.

W Polsce technologię wirtualnej rzeczywistości, choć na nieco mniejszą skalę, w swoich działaniach marketingowo-promocyjnych zastosowała m.in. Grupa Paradyż, dla której specjaliści z i3D przygotowali trójwymiarowy film reklamowy pokazujący najnowszą kolekcję. Podobny projekt reklamowy, wykorzystujący technologię rozszerzonej rzeczywistości, realizowany była dla Samsunga przy promocji telewizorów Samsung 3D Led TV oraz dla firmy Sharp przy okazji targów branżowych. Z kolei dla NKT Cables przygotowana zastała, w kilku językach, wizualizacja przestrzenna prezentująca ofertę firmy.

Firmy decydują się na wprowadzenie technologii VR do swoich działań marketingowo - promocyjnych również ze względu na możliwość szczegółowego przedstawienia produktów/oferty oraz tworzenia scenariuszy niemożliwych do zrealizowania przy wykorzystaniu standardowych rozwiązań. Są to również powody, dla których VR coraz częściej znajduje zastosowanie przy prezentacjach w Internecie. „Produkty Internetowe”, przed zakupem nie zawsze możemy obejrzeć na żywo, czy choćby dotknąć. Szczególnie w branży nieruchomości, w której to jedyną możliwością developerów do wiarygodnego zaprezentowania powstających, czy dopiero planowanych inwestycji są właśnie wirtualne spacery oraz prezentacje 3D oferowanych lokali.

- Według specjalistów z IBM Deep Computing Visualisations (DCV) w ciągu najbliższych kilku lat większość produktów w sieci będą stanowiły produkty w 3D, a w ciągu 7-10 lat cały Internet będzie trójwymiarowy, natomiast zamieszczane na stronach poszczególne treści interaktywne – mówi Arkadiusz Patryas, Wiceprezes Zarządu i3D.

W ramach aplikacji marketingowych realizowanych przez i3D znajdują się takie rozwiązania, jak tworzenie wirtualnych trójwymiarowych katalogów produktów, konfiguratorów, projektowanie i wyposażanie stoisk wystawowych, tworzenie trójwymiarowych aplikacji promocyjnych, tworzenie i zarządzanie sieciami interaktywnych reklam i informacji.

Źródło: i3D

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Oki Pro9000: możliwości personalizacji i dostosowania się do potrzeb klientów
Konsumenci stają się coraz bardziej wymagający – może to być wyzwaniem dla producentów i mniejszych detalistów. Rob Brown, starszy menedżer ds. rozwoju biznesu w dziale druku przemysłowego, OKI Europe Ltd, przedstawia kroki, jakie firmy mogą podjąć, aby skorzystać z tej rozwijającej się tendencji
Nowoczesne technologie w druku wielkoformatowym szansą na rozwój biznesu
Rynek druku wielkoformatowego jest dojrzałym i wysoko dochodowym segmentem rynku poligraficznego. Firmy obecne w tej branży spodziewają się wzrostu przychodów, ponieważ obszar ten cały czas się rozwija, pozostając dynamiczny. Oczekiwania współczesnych klientów stale rosną – wymagają oni coraz więcej od swoich dostawców. Dużą rolę zaczyna również odgrywać druk w...
Jak analityka pozwala przewidzieć zachowania klientów?
Rozwój analityki i wykorzystania danych to najczęściej wskazywany priorytet marketingowy wg badania Forrester „The Future of Analytics”. 6 na 10 osób wymienia go wśród pięciu najważniejszych celów na najbliższe 12 miesięcy. Równocześnie mniej niż połowa e-sprzedawców korzysta z narzędzi, które dają im pełny wgląd w dane pochodzące z różnych platform. Oczekiwania...
Jak cięcie laserowe przyczynia się do zrównoważonego i wydajnego przebiegu pracy?
Plotery laserowe serii L firmy Summa są wyposażone w wiele funkcji, które zwiększają wydajność i przyczyniają się do odpowiedzialnego wykorzystania materiałów. Również łatwość obsługi, dokładność, bezpieczeństwo i wydajność są charakterystyczne dla funkcjonowania maszyn. Obejmuje to także skuteczne osadzanie dla efektywnego wykorzystania tkanin.
Markowe sklepy zmieniają się w marketplacy’y
Rynek e-commerce, czyli handlu w internecie dostał potężny pandemiczny zastrzyk. To jedna z tych branż, która mogła liczyć na zwiększone zyski, bo obostrzenia ograniczyły działalność sklepów stacjonarnych. Jednak nie wystarczy tylko umieścić produkty na internetowej witrynie. Większość rynku przejmują bowiem giganci jak Amazon czy Alibaba. Dostrzegają to inne...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764