logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: 60 proc. budżetów marketingowych trafia do internetu

   07.11.2018, przeczytano 1423 razy
ilustracjastrzałka

Biznes przenosi się do sieci – ta teza ma potwierdzenie w wynikach najnowszego badania dotyczącego polskiego rynku e-marketingu, które przeprowadził WhitePress. Średnio aż 60 proc. budżetów marketingowych polskich firm przeznaczane jest na działania online. Za to dla 19 proc. badanych przedsiębiorstw sieć jest jedynym miejscem, w którym lokują swoje budżety marketingowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/60-proc.-budzetow-marketingowych-trafia-do-internetu,380043,artykul.html

Wydatki online stanowią coraz większą część kosztów w obszarze marketingu. Według wyników badania przeprowadzonego przez WhitePress, aż 57 proc. ankietowanych zadeklarowało, że budżet na e-marketing wzrósł w porównaniu do poprzedniego roku. 36 proc. marketerów przyznało, że pozostał on na tym samym poziomie, zaś zaledwie 7 proc. obniżyło swoje wydatki na promocje w internecie. Jak wynika z raportu e-marketing jest na fali rosnącej przede wszystkim w grupie firm zatrudniających od 25 do 49 pracowników. To wśród nich marketerzy zadeklarowali w 88 proc., że ich budżet na tego typu działania wzrósł. W przypadku największych firm podobną deklarację złożyło nieco mniej, bo 65 proc. ankietowanych.

ilustracjastrzałka

Wśród inwestycji w e-marketing królują media społecznościowe. Na reklamę w Social Media polskie firmy wydają średnio 23 proc. swoich budżetów. Niewiele mniej pieniędzy trafia na pozycjonowanie stron – SEO pochłania 21 proc. rocznych wydatków. Na ostatnim miejscu podium, z wynikiem w okolicach 19 proc., znalazły się działania SEM. Warto wspomnieć, że wśród pozostałych wyników wyróżnia się content marketing (13 proc.). Polscy marketerzy za to wciąż niechętnie sięgali po video marketing (4 proc.) i wsparcie wizerunkowe przy wykorzystaniu influencerów (5 proc.).

ilustracjastrzałka

Jakie dominować będą  w najbliższej przyszłości? Raport potwierdza, że w zakresie mediów społecznościowych niewiele się zmieni. Polscy marketerzy w większości (58 proc.) przewidują, że wydatki na Social Media wzrosną jeszcze bardziej. Podobnie sytuacja wygląda w zakresie SEO (55 proc.), więcej pieniędzy powinno trafić też do content marketingu (50 proc. ) i SEM (48 proc.). Co ciekawe, choć aktualnie video marketing traktowany jest po macoszemu, to według ankietowanych w ciągu najbliższych kilku lat będzie dużo ważniejszym elementem marketingowej układanki. Z raportu WhitePress wynika też, że coraz mniejsze znaczenie przypisuje się do e-mail marketingu (15 proc. badanych stwierdziło, że obetnie wydatki na tego typu działania) oraz reklamom typu display (analogicznie - 11 proc.).

ilustracjastrzałka

Wyniki naszego najnowszego badania potwierdzają, tezę mówiącą o tym, że marketing przenosi się do sieci i jest do zjawisko, które będzie przybierać na sile. Marketing staje się bardziej online, a przedsiębiorcy chcą budować swój wizerunek przede wszystkim w internecie. Polskie firmy już dziś wydają znaczne części budżetów reklamowych na promocje w mediach społecznościowych, SEO i SEM oraz content marketing. Niedługo w czołówce powinien znaleźć się video marketing a z czasem również wzrośnie rola influencerów - komentuje Paweł Strykowski, CEO WhitePress.

Partnerami badania są Grupa Netsprint, ContentStream, Marketing w Praktyce, LeadR, Online Marketing Magazyn, Marketing i Biznes, portalmedialny.pl, Ad Monkey, NowyMarketing i PR bez krawatów.

  • Pełne wyniki badania znajdują się TUTAJ

Źródło: WhitePress

www.whitepress.pl

Dodatkowe informacje:

Metodologia - badanie zostało przeprowadzone w formie ankiety internetowej w dniach 17-24 października 2018 roku na grupie 101 marketerów reprezentujących firmy z Polski.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764