logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Polacy stawiają na mobile

  PR 09.11.2017, przeczytano 990 razy

Google ogłosił wyniki badania Connected Consumer Study 2017 obrazujące zachowania cyfrowych konsumentów. Aż 82% Polaków powyżej 16. r.ż. regularnie korzysta z internetu dla celów prywatnych, a 70% używa smartfonów. Co ciekawe, bycie online nie jest już tylko domeną młodych, z internetu korzysta 59% osób w grupie wiekowej 55+, a 67% spośród seniorów korzystających z sieci, zagląda do niej codziennie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polacy-stawiaja-na-mobile,34422,artykul.html

Polska jest na bieżąco z globalnymi trendami – 82% Polaków regularnie korzysta z internetu poza pracą, a poziom obecności w sieci w różnych grupach wiekowych jest dość podobny. To wnioski ze światowego badania „Connected Consumer Survey 2017” dotyczącego zachowań w internecie, przeprowadzonego wśród konsumentów powyżej 16. roku życia z 63 państw, w tym z Polski. Badanie zrealizował KANTAR TNS na zlecenie Google.

- Nasze badanie dowodzi, że pojawił się nowy typ konsumenta, którego nazwaliśmy „onliner”. Rozpowszechnienie smartfonów spowodowało, że współczesny konsument przez cały czas ma przy sobie urządzenie z dostępem do sieci. W dowolnej chwili może korzystać z wyszukiwarki internetowej, rozglądać się za potrzebnymi produktami i usługami, komunikować się ze znajomymi czy robić zakupy. A to oznacza, że firmy muszą posiadać i wdrażać strategie rozwoju w obszarze „mobile”. Ich serwisy internetowe powinny szybko i sprawnie działać na smartfonach, a ich strony internetowe muszą być łatwe do znalezienia dla mobilnych użytkowników. Dodatkowo dla każdego przedsiębiorcy pomocne może okazać się darmowe narzędzie od Google - Test My Site, które pozwoli błyskawicznie sprawdzić, co należy poprawić, aby strona mobilna działała lepiej i szybciej – mówi Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, dyrektor zarządzająca Google Polska.

Badanie wykazało, że 82% Polaków regularnie korzysta z internetu w życiu prywatnym. To dokładnie tyle samo, co światowa średnia. Wśród osób korzystających z internetu udział różnych grup wiekowych jest do siebie zbliżony. Wśród internautów powyżej 55. roku życia, już 67% osób korzysta z internetu codziennie.

Wbrew stereotypowemu postrzeganiu internauty jako młodej osoby, wśród użytkowników sieci różne grupy wiekowe są reprezentowane w podobnym stopniu. Najwięcej internautów jest w grupach 25-34 i 45-54 lata, a wśród osób powyżej 55. roku życia już 67% codziennie korzysta z internetu.

80% Polaków korzystających z sieci wskazało internet jako pierwsze źródło, w którym będą poszukiwać potrzebnych informacji. Ponad połowa uznała także, że wykonywanie zadań z użyciem sieci jest dla nich preferowaną formą pracy. Z kolei 75% polskich użytkowników korzysta z internetu w ramach rozrywki.

W chwili obecnej w Polsce na jedną osobę przypadają średnio 3 urządzenia, które mogą zostać podłączone do internetu (światowa średnia to 2,9 urządzenia na osobę). W grupie wiekowej 16-34 lata użytkownicy mają już średnio po 4 urządzenia z dostępem do sieci.

Polacy są mobilni: ok. 70% przebadanych osób używa smartfonów, a ok. 55% wykorzystuje je do łączenia się z siecią. Nadal to laptop jest najważniejszym urządzeniem, poprzez które korzystamy z internetu, ale smartfony szybko nadrabiają ten dystans. Dzieje się tak głównie dzięki osobom w wieku 16-34 lata: w tej grupie 90% użytkowników internetu wchodzi do sieci przy pomocy smartfonów. Ten odsetek z roku na rok rośnie jednak we wszystkich grupach wiekowych.

Coraz więcej Polaków angażuje się także w działania online podczas oglądania telewizji: robi tak ok. 70% osób między 16. a 34. rokiem życia. W grupie wiekowej 35-54 odsetek ten wynosi ok. 50%. Średnio we wszystkich grupach wiekowych 46% Polaków korzysta z internetu w trakcie oglądania telewizji.

Bardzo chętnie wykorzystujemy urządzenia mobilne do oglądania treści wideo. Obecnie 44% internautów ogląda materiały wideo online na smartfonie przynajmniej równie często jak na komputerze (dla porównania w 2013 r. było to tylko 10%).

Zakupy w sieci to ogromna szansa dla marek na dotarcie do potencjalnych klientów. Często również same w sobie stanowią ważny powód, dla którego ludzie korzystają z internetu. 63% polskich internautów kupuje w internecie – to o 4% więcej niż średnia światowa. Już 24% internautów robi zakupy online za pośrednictwem telefonu, podczas gdy w 2013 r. odsetek ten wynosił jedynie 8%.

Źródło: Alphabet Inc.

www.abc.xyz

Dodatkowe informacje:

Respondenci z ponad 63 państw świata zostali zbadani przez KANTAR TNS w ramach Connected Consumer Study 2017. W Polsce badanie przeprowadzono w drugim kwartale 2017 r. w formule CATI na próbie 1000 respondentów powyżej 16. r.ż.

Badanie Connected Consumer Study jest reprezentatywne dla ogółu ludności na danym rynku w wieku powyżej 16 lat, korzystającej i niekorzystającej z internetu. Zastosowane metody różnią się w zależności od rynku, tak aby w badaniu uwzględnić 85% docelowej populacji. Badanie zostało przeprowadzone głównie metodą CATI (wywiady telefoniczne) na próbie numerów stacjonarnych i komórkowych. Metoda CATI została użyta na wszystkich rynkach z wyjątkiem Argentyny, Brazylii, Chile, Chorwacji, Egiptu, Filipin, Indii, Indonezji, Kazachstanu, Kenii, Kolumbii, Malezji, Meksyku, Nigerii, Pakistanu, Peru, RPA, Tajlandii, Turcji, Ukrainy i Wietnamu, gdzie wywiady zostały przeprowadzone metodą F2F (twarzą w twarz).

Próba badawcza wyniosła 1000 dla każdego rynku z wyjątkiem Wielkiej Brytanii (n = 8000), Niemiec, Francji, Indii i Chin (n = 4000 dla każdego z tych krajów).

Badanie na wszystkich rynkach zostało przeprowadzone w drugim kwartale 2017 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764