WIADOMOŚCI

Badanie: Polacy stawiają na mobile

Mateusz Zawiślak  PR 09.11.2017, przeczytano 276 razy

Google ogłosił wyniki badania Connected Consumer Study 2017 obrazujące zachowania cyfrowych konsumentów. Aż 82% Polaków powyżej 16. r.ż. regularnie korzysta z internetu dla celów prywatnych, a 70% używa smartfonów. Co ciekawe, bycie online nie jest już tylko domeną młodych, z internetu korzysta 59% osób w grupie wiekowej 55+, a 67% spośród seniorów korzystających z sieci, zagląda do niej codziennie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/badanie:-polacy-stawiaja-na-mobile,34422,artykul.html

Polska jest na bieżąco z globalnymi trendami – 82% Polaków regularnie korzysta z internetu poza pracą, a poziom obecności w sieci w różnych grupach wiekowych jest dość podobny. To wnioski ze światowego badania „Connected Consumer Survey 2017” dotyczącego zachowań w internecie, przeprowadzonego wśród konsumentów powyżej 16. roku życia z 63 państw, w tym z Polski. Badanie zrealizował KANTAR TNS na zlecenie Google.

- Nasze badanie dowodzi, że pojawił się nowy typ konsumenta, którego nazwaliśmy „onliner”. Rozpowszechnienie smartfonów spowodowało, że współczesny konsument przez cały czas ma przy sobie urządzenie z dostępem do sieci. W dowolnej chwili może korzystać z wyszukiwarki internetowej, rozglądać się za potrzebnymi produktami i usługami, komunikować się ze znajomymi czy robić zakupy. A to oznacza, że firmy muszą posiadać i wdrażać strategie rozwoju w obszarze „mobile”. Ich serwisy internetowe powinny szybko i sprawnie działać na smartfonach, a ich strony internetowe muszą być łatwe do znalezienia dla mobilnych użytkowników. Dodatkowo dla każdego przedsiębiorcy pomocne może okazać się darmowe narzędzie od Google - Test My Site, które pozwoli błyskawicznie sprawdzić, co należy poprawić, aby strona mobilna działała lepiej i szybciej – mówi Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, dyrektor zarządzająca Google Polska.

Badanie wykazało, że 82% Polaków regularnie korzysta z internetu w życiu prywatnym. To dokładnie tyle samo, co światowa średnia. Wśród osób korzystających z internetu udział różnych grup wiekowych jest do siebie zbliżony. Wśród internautów powyżej 55. roku życia, już 67% osób korzysta z internetu codziennie.

Wbrew stereotypowemu postrzeganiu internauty jako młodej osoby, wśród użytkowników sieci różne grupy wiekowe są reprezentowane w podobnym stopniu. Najwięcej internautów jest w grupach 25-34 i 45-54 lata, a wśród osób powyżej 55. roku życia już 67% codziennie korzysta z internetu.

80% Polaków korzystających z sieci wskazało internet jako pierwsze źródło, w którym będą poszukiwać potrzebnych informacji. Ponad połowa uznała także, że wykonywanie zadań z użyciem sieci jest dla nich preferowaną formą pracy. Z kolei 75% polskich użytkowników korzysta z internetu w ramach rozrywki.

W chwili obecnej w Polsce na jedną osobę przypadają średnio 3 urządzenia, które mogą zostać podłączone do internetu (światowa średnia to 2,9 urządzenia na osobę). W grupie wiekowej 16-34 lata użytkownicy mają już średnio po 4 urządzenia z dostępem do sieci.

Polacy są mobilni: ok. 70% przebadanych osób używa smartfonów, a ok. 55% wykorzystuje je do łączenia się z siecią. Nadal to laptop jest najważniejszym urządzeniem, poprzez które korzystamy z internetu, ale smartfony szybko nadrabiają ten dystans. Dzieje się tak głównie dzięki osobom w wieku 16-34 lata: w tej grupie 90% użytkowników internetu wchodzi do sieci przy pomocy smartfonów. Ten odsetek z roku na rok rośnie jednak we wszystkich grupach wiekowych.

Coraz więcej Polaków angażuje się także w działania online podczas oglądania telewizji: robi tak ok. 70% osób między 16. a 34. rokiem życia. W grupie wiekowej 35-54 odsetek ten wynosi ok. 50%. Średnio we wszystkich grupach wiekowych 46% Polaków korzysta z internetu w trakcie oglądania telewizji.

Bardzo chętnie wykorzystujemy urządzenia mobilne do oglądania treści wideo. Obecnie 44% internautów ogląda materiały wideo online na smartfonie przynajmniej równie często jak na komputerze (dla porównania w 2013 r. było to tylko 10%).

Zakupy w sieci to ogromna szansa dla marek na dotarcie do potencjalnych klientów. Często również same w sobie stanowią ważny powód, dla którego ludzie korzystają z internetu. 63% polskich internautów kupuje w internecie – to o 4% więcej niż średnia światowa. Już 24% internautów robi zakupy online za pośrednictwem telefonu, podczas gdy w 2013 r. odsetek ten wynosił jedynie 8%.

Źródło: Alphabet Inc.

www.abc.xyz

Dodatkowe informacje:

Respondenci z ponad 63 państw świata zostali zbadani przez KANTAR TNS w ramach Connected Consumer Study 2017. W Polsce badanie przeprowadzono w drugim kwartale 2017 r. w formule CATI na próbie 1000 respondentów powyżej 16. r.ż.

Badanie Connected Consumer Study jest reprezentatywne dla ogółu ludności na danym rynku w wieku powyżej 16 lat, korzystającej i niekorzystającej z internetu. Zastosowane metody różnią się w zależności od rynku, tak aby w badaniu uwzględnić 85% docelowej populacji. Badanie zostało przeprowadzone głównie metodą CATI (wywiady telefoniczne) na próbie numerów stacjonarnych i komórkowych. Metoda CATI została użyta na wszystkich rynkach z wyjątkiem Argentyny, Brazylii, Chile, Chorwacji, Egiptu, Filipin, Indii, Indonezji, Kazachstanu, Kenii, Kolumbii, Malezji, Meksyku, Nigerii, Pakistanu, Peru, RPA, Tajlandii, Turcji, Ukrainy i Wietnamu, gdzie wywiady zostały przeprowadzone metodą F2F (twarzą w twarz).

Próba badawcza wyniosła 1000 dla każdego rynku z wyjątkiem Wielkiej Brytanii (n = 8000), Niemiec, Francji, Indii i Chin (n = 4000 dla każdego z tych krajów).

Badanie na wszystkich rynkach zostało przeprowadzone w drugim kwartale 2017 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

R E K L A M A

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Social Media London Style organizuje cykl spotkań dla branży
Agencja digital Social Media London Style, organizuje cykl bezpłatnych spotkań - śniadań networkingowych - dla osób związanych z branżą social mediową. Cykl ma objąć największe miasta w kraju, na początek zaplanowany jest Social Media Breakfast w Warszawie, w dwóch odsłonach, poświęconych innym aspektom mediów społecznościowych. Uczestnictwo w Social Media Breakfast jest bezpłatne....
Ponad 5000 osób skorzystało z porad chatbota Zieleniec Ski Areny
Zieleniec SKI Arena to największy w Polsce ośrodek narciarski. W zimie odwiedza go blisko 400 000 turystów. I to właśnie w tym czasie goście zadają najwięcej pytań dotyczących np. aktualnych warunków na stokach. Odpowiedzi szukają z reguły w mediach społecznościowych ośrodka. Głównie na Facebooku i w Messengerze, gdzie od tego sezonu - w tym komunikatorze - wspiera ich chatbot, który pomógł już ...
Mediacom z czterema tytułami sieciowej agencji mediowej roku
Dom mediowy MediaCom zdobył właśnie prestiżowy tytuł Globalnej Agencji Mediowej Roku (Global Media Agency of the Year) magazynu branżowego „Adweek”. Tytuł ten dołączył do trzech pozostałych zwycięstw odniesionych już w tym roku przez MediaCom.
Vogue bije rekordy także w social mediach
Miesięcznik Vogue Polska pojawił się na naszym rynku 14 lutego i wzbudził mnóstwo kontrowersji. Na okładce, której podobno nie poddano retuszowi, wystąpiły Anja Rubik i Małgorzata Bela na tle Pałacu Kultury i Nauki, a towarzyszyła im legendarna czarna limuzyna marki Wołga.
Ranking cytowań w styczniu 2018
Z opracowania wynika, że liderem cytowań wśród dzienników ogólnopolskich została Gazeta Wyborcza (152), za nią: Rzeczpospolita (120) oraz Fakt (79).  Wśród dzienników regionalnych na pierwszym miejscu znalazł się  Dziennik Bałtycki (15), na drugim – Polski The Times (12), a na trzecim – Gazeta Wrocławska (7). Wśród tygodników ogólnopolskich najczęściej cytowano Do Rzeczy
 
piątek 23.02.2018, 96 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone