logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Bezcenny podarunek od Mastercard

  PR 30.04.2017, przeczytano 1268 razy
ilustracja

Aby rozwiązać problem ludzi wpatrzonych w telefony w restauracjach, MasterCard stworzył specjalną kapsułę ograniczającą używanie technologii w trakcie spożywania posiłków. Nawiązaliśmy interakcję z tysiącami klientów w sposób, którego się nie spodziewali – tworząc technologię, aby „zabrać“ im technologię i dać im to, co bezcenne – samych siebie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bezcenny-podarunek-od-mastercard,32321,artykul.html

Klient: MasterCard
Agencje: Isobar Polska, Carat Polska, Hypermedia - linked by Isobar, Posterscope Polska

Brief

Technologie są obecne w każdej sferze naszego życia, a bez wielu z nich nie potrafilibyśmy już normalnie funkcjonować. Przykładem są smartfony, które zmieniły sposób, w jaki się zachowujemy i komunikujeme ze sobą. Statystycznie sprawdzamy nasze telefony ponad 100 razy dziennie, rekordziści robią to nawet dziewięciokrotnie częściej. Szczególnie widać to w restauracjach, gdzie ludzie – zamiast spędzać czas ze sobą – ciągle spoglądają w ekrany telefonów i są obecni przy stoliku tylko ciałem. Problem nie jest nowy, ale brak jak dotąd skutecznego rozwiązania.

Pomysł

Wraz z MasterCard postanowiliśmy to zmienić i w nurcie trendu jakim jest ‚digital detox‘ przywrócić ludziom wspólnie jedzącym posiłki to, co najważniejsze – autentyczną interakcję między sobą. Dodatkowo mając na uwadze, że MasterCard sam tworzy innowacyjne rozwiązania technologiczne usprawniające nasze działania w sferze płatności, podjęliśmy wyzwanie edukowania konsumentów, by zaczęli korzystać z nowych technologii świadomie. W ten sposób pokazaliśmy, że z telefonów w restauracji można skorzystać regulując rachunek za wspólny posiłek.

Rozwiązanie

Nasze rozwiązanie to realny program dla klientów trzech warszawskich restauracji: Aioli inspired by Mini, Aioli oraz MOMU.Gastrobar. Główną osią interakcji z konsumentem stał się MasterCard Capsule – specjalne urządzenie, w którym można umieścić telefony, by cieszyć się swoim towarzystwem przy wspólnie spożywanym posiłku. Kapsuła jest brandowana dyskretnym logo MasterCard, któremu przyświeca misja pokazywania ci tego, co bezcenne – w tym przypadku niezabarwionego technologią kontaktu z drugim człowiekiem. Po umieszczeniu smartfonów w kapsule, automatycznie włącza się licznik odmierzający czas bez korzystania z urządzeń mobilnych. Przekraczanie kolejnych progów czasowych daje możliwość otrzymywania konkretnych nagród w postaci voucherów na darmowe napoje i posiłki. Dodatkową nagrodę otrzymuje osoba, która na zakończenie spotkania ureguluje rachunek swoim smartfonem z pomocą mobilnej płatności zbliżeniowej. Kapsuły umieściliśmy w restauracjach 1 marca.

W ciągu 10 pierwszych dni z naszych kapsuł skorzystało ponad pół tysiąca osób, spędzając łącznie 750h bez telefonu. Codziennie dochodzi kolejne 100 osób i 150h bez technologii! Bezpośredni kontakt z kampanią miało do tej pory 75,000 klientów restauracji (+3,000 codziennie), dzięki informacjom o programie na podkładkach z kartą dań. Film promocyjny o akcji ma 300,000+ obejrzeń, a samą aktywację dostrzegły największe serwisy reklamowe na świecie, takie jak Adweek, Ads of the world czy AdForum, który umieścił MasterCard Casule na liście 5 najlepszych kampanii tygodnia.

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

XBS Group - Jakie trendy czekają e-commerce w 2025 roku?
Znaczenie sztucznej inteligencji jeszcze wzrośnie, a sklepy internetowe odczują to w bardzo wielu aspektach. Unowocześnianie e-sprzedaży będzie ukierunkowane w dużym stopniu na młode pokolenie konsumentów, a to oznacza kolejne wyzwania. Jakie trendy czekają nas w 2025 roku?
Upominki dla pracowników jako narzędzie budowania wizerunku pracodawcy
Koniec roku to czas refleksji, podsumowań i wyrażania wdzięczności. W zawodowej sferze coraz częściej dostrzega się wagę gestów skierowanych do pracowników, które nie tylko budują atmosferę miejsca pracy, ale też wzmacniają pozytywny wizerunek pracodawcy. Jak się okazuje, drobne, ale przemyślane upominki mogą być kluczem do zdobycia sympatii zespołu.
Gartner przewiduje, że do 2026 roku aż 75% interakcji z klientami będzie obsługiwanych przez AI. Czy taki sam los czeka freelancerów IT, marketingu, grafików komputerowych oraz social media managerów? Czy freelancing działający w obszarach digital marketingu oraz IT stanie się pierwszą ofiarą rewolucji AI? Czy opodatkowanie agentów AI w Stanach i Europie...
Państwa przymykały oczy na szkodliwe działania wielkich platform. Jak to naprawić
Zamach stanu. Katastrofa. Wywłaszczenie. Forma tyranii. Roger McNamee, jeden z pierwszych inwestorów Facebooka, który w książce „Zucked” złożył samokrytykę i nie zostawił suchej nitki na modelu biznesowym technologicznych gigantów, tłumaczy, dlaczego brakuje nam języka do opisania przemian, jakich doświadczamy w wyniku zanurzenia w media społecznościowe:
Okres przedświąteczny to szansa i test dla branży retail. Raport
Badanie przeprowadzone na zlecenie Sony Professional Displays and Solutions przez Censuswide wśród ponad 1000 respondentów w Europie – przedstawicieli branży retail i konsumentów - miało na celu poznanie preferencji zakupowych, priorytetów oraz wpływu czynników makroekonomicznych na wybór sposobu dokonywania zakupów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764