logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Bezcenny podarunek od Mastercard

  PR 30.04.2017, przeczytano 1227 razy
ilustracja

Aby rozwiązać problem ludzi wpatrzonych w telefony w restauracjach, MasterCard stworzył specjalną kapsułę ograniczającą używanie technologii w trakcie spożywania posiłków. Nawiązaliśmy interakcję z tysiącami klientów w sposób, którego się nie spodziewali – tworząc technologię, aby „zabrać“ im technologię i dać im to, co bezcenne – samych siebie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/bezcenny-podarunek-od-mastercard,32321,artykul.html

Klient: MasterCard
Agencje: Isobar Polska, Carat Polska, Hypermedia - linked by Isobar, Posterscope Polska

Brief

Technologie są obecne w każdej sferze naszego życia, a bez wielu z nich nie potrafilibyśmy już normalnie funkcjonować. Przykładem są smartfony, które zmieniły sposób, w jaki się zachowujemy i komunikujeme ze sobą. Statystycznie sprawdzamy nasze telefony ponad 100 razy dziennie, rekordziści robią to nawet dziewięciokrotnie częściej. Szczególnie widać to w restauracjach, gdzie ludzie – zamiast spędzać czas ze sobą – ciągle spoglądają w ekrany telefonów i są obecni przy stoliku tylko ciałem. Problem nie jest nowy, ale brak jak dotąd skutecznego rozwiązania.

Pomysł

Wraz z MasterCard postanowiliśmy to zmienić i w nurcie trendu jakim jest ‚digital detox‘ przywrócić ludziom wspólnie jedzącym posiłki to, co najważniejsze – autentyczną interakcję między sobą. Dodatkowo mając na uwadze, że MasterCard sam tworzy innowacyjne rozwiązania technologiczne usprawniające nasze działania w sferze płatności, podjęliśmy wyzwanie edukowania konsumentów, by zaczęli korzystać z nowych technologii świadomie. W ten sposób pokazaliśmy, że z telefonów w restauracji można skorzystać regulując rachunek za wspólny posiłek.

Rozwiązanie

Nasze rozwiązanie to realny program dla klientów trzech warszawskich restauracji: Aioli inspired by Mini, Aioli oraz MOMU.Gastrobar. Główną osią interakcji z konsumentem stał się MasterCard Capsule – specjalne urządzenie, w którym można umieścić telefony, by cieszyć się swoim towarzystwem przy wspólnie spożywanym posiłku. Kapsuła jest brandowana dyskretnym logo MasterCard, któremu przyświeca misja pokazywania ci tego, co bezcenne – w tym przypadku niezabarwionego technologią kontaktu z drugim człowiekiem. Po umieszczeniu smartfonów w kapsule, automatycznie włącza się licznik odmierzający czas bez korzystania z urządzeń mobilnych. Przekraczanie kolejnych progów czasowych daje możliwość otrzymywania konkretnych nagród w postaci voucherów na darmowe napoje i posiłki. Dodatkową nagrodę otrzymuje osoba, która na zakończenie spotkania ureguluje rachunek swoim smartfonem z pomocą mobilnej płatności zbliżeniowej. Kapsuły umieściliśmy w restauracjach 1 marca.

W ciągu 10 pierwszych dni z naszych kapsuł skorzystało ponad pół tysiąca osób, spędzając łącznie 750h bez telefonu. Codziennie dochodzi kolejne 100 osób i 150h bez technologii! Bezpośredni kontakt z kampanią miało do tej pory 75,000 klientów restauracji (+3,000 codziennie), dzięki informacjom o programie na podkładkach z kartą dań. Film promocyjny o akcji ma 300,000+ obejrzeń, a samą aktywację dostrzegły największe serwisy reklamowe na świecie, takie jak Adweek, Ads of the world czy AdForum, który umieścił MasterCard Casule na liście 5 najlepszych kampanii tygodnia.

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764