logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Big Cyc chce od TVP wpłaty miliona na rzecz WOŚP

   26.07.2018, przeczytano 755 razy
ilustracja
Krzysztof Skiba fot. Jacek Bogdan

Krzysztof Skiba wraz z zespołem Big Cyc domagają się od TVP przeprosin i wpłaty miliona złotych na WOŚP. Poszło o bezprawne wykorzystanie utworu "Jak słodko zostać świrem" w tle materiału wyśmiewającego w TVP Info uczestników protestów przed Sejmem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/big-cyc-chce-od-tvp-wplaty-miliona-na-rzecz-wosp,37373,artykul.html

We wpisie opublikowanym na Facebooku przez Krzysztofa Skibę czytamy m.in.:

- "W dniu 23.07.2018 na antenie TVP Info w programie "W tyle wizji" wykorzystano bez zgody zespołu naszą piosenkę "Jak słodko zostać świrem". Piosenka została użyta jako ilustracja muzyczna do materiału wyśmiewającego uczestników protestów pod Sejmem. Było to nawiązanie do słów marszałka senatu Stanisława Karczewskiego o "świrach pod sejmem". (..) Nie ma i nigdy nie będzie zgody na posługiwanie się naszą twórczością w materiałach propagandowych służących polityce Prawa i Sprawiedliwości. Takie bezprawne chwyty telewizji sugerują poparcie artystów dla niszczenia wolnych sądów w Polsce."

Zespół zażądał od TVP przeprosin zespołu na antenie TVP Info w programie "W tyle wizji" i poinformowanie widzów, że piosenka została użyta bez zgody zespołu, a także wpłaty miliona złotych na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy tytułem zadośćuczynienia "za straty moralne i wizerunkowe jakie poniósł zespół Big Cyc w związku z sugestią poparcia dla polityki PiS.".

- "W przypadku odmowy spełnienia naszych żądań, będziemy domagać się spełnienia tych warunków na drodze sądowej." - informuje zespół na Facebooku.

- "Jeżeli TVP przegra proces, a zakładamy, że przegra, to ten milion na WOŚP, to będą pierwsze dobrze wydane pieniądze za czasów prezesa Kurskiego. Do tej pory TVPiS wydawała kasę na tureckie seriale, propagandę i Sławomira. Teraz wyda na sprzęt medyczny dla potrzebujących... " - skomentował sytuację Skiba w jednym z kolejnych wpisów.

TVP nie zgadza się z zarzutami. W opublikowanym oświadczeniu stwierdza się, że "Telewizja Polska dopełniła wszelkich formalności związanych ze zgłoszeniem wykorzystania tego utworu, co stanowi podstawę do wypłaty wynagrodzeń dla osób uprawnionych z tytułu praw autorskich i pokrewnych. Program „W tyle wizji” to program satyryczny, komentujący bieżące wydarzenia z przymrużeniem oka, dystansem i humorem, w sposób zabawny i zaskakujący. Użycie fragmentu piosenki stanowiło tło muzyczne, uzupełnienie felietonu w formie parodii."

Telewizja Polska zasugerowała w oświadczeniu, że prawdziwym tłem nieporozumienia są pieniądze: "W przeszłości, kiedy pan Skiba bywał odpłatnie gościem programu „W tyle wizji” fragmenty piosenek zespołu Big Cyc były wielokrotnie wykorzystywane do materiałów satyrycznych emitowanych w trakcie audycji. Nie wywoływało to wówczas podobnych jak ostatnio, niezrozumiałych i bezpodstawnych reakcji zespołu."

Ilustracja na licencji CC BY-SA 4.0

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dodatkowe kanały Eurosportu w Play na czas igrzysk w Paryżu
Warner Bros. Discovery w Polsce i Play ogłaszają współpracę, dzięki której abonenci platformy telewizyjnej Play zyskują dostęp do transmisji z Igrzysk Olimpijskich Paris 2024 na ośmiu kanałach okazjonalnych Eurosportu. 
Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764