WIEDZA

Case study: Akcja społeczna dajznakwodny

Mateusz Zawiślak  PR - bezpłatny materiał PR | 06.06.2017, przeczytano 247 razy
ilustracjastrzałka
Case study: Akcja społeczna dajznakwodny

663 mln ludzi na świecie nie ma dostępu do bezpiecznych źródeł wody, co ma bezpośredni wpływ na ich zdrowe i godne życie. Stąd ciągła potrzeba szerzenia świadomości poprzez akcje społeczne takie jak #dajznakwodny, którą w marcu br. zrealizowała Agencja 4Frame dla Polskiej Akcji Humanitarnej. Działania edukacyjne PAH kontynuowane będą również w wakacje, podczas największych festiwali muzycznych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/case-study:-akcja-spoleczna-dajznakwodny,32730,artykul.html

Jak zwrócić uwagę Polaków na problem dostępności do czystej wody? Dla większości z nas jest to temat  zbyt odległy, aby zauważyć go w codziennym życiu. Woda po prostu jest - nie potrafimy sobie wyobrazić sytuacji, w której mogłoby jej zabraknąć. A jednak, na świecie żyje ok. 663 mln ludzi, którzy każdego dnia mierzą się z tym problemem.

Internet, jako główne narzędzie komunikacji w obecnych czasach, dał wielkie możliwości do zaangażowania ludzi w ogólnopolską akcję społeczną agencji 4Frame pod hasłem #dajznakwodny, zrealizowaną dla PAH. Jej celem było budowanie świadomości o braku dostępności czystej wody na świecie poprzez jednodniową akcję, zrealizowaną 22 marca 2017 roku w Światowy Dzień Wody.

Efekt akcji #dajznakwodny

Mechanizm akcji był bardzo prosty. Dzięki facebookowej aplikacji, Internauci nakładali na swoje zdjęcia profilowe „znak wodny”, będący jednocześnie logotypem akcji. Tym sposobem, wyrażali swoją solidarność z mieszkańcami regionów pozbawionych dostępu do czystej wody i przyczyniali się do szerokiego nagłośnienia samego problemu.

O akcji usłyszało ponad pół miliona Polaków, a aż 2000 internatów zmieniło swoje zdjęcie profilowe. Także partnerzy medialni akcji, w tym: TVP Info, Polskie Radio, TVN24, Radio Zet, Onet oraz Kwejk, zamieścili na swoich Fanpage’ach znak wodny. Akcję wsparli ponadto celebryci, m.in.: Krystyna Janda, Anja Rubik, Cyber Marian, publikując na swoich Fanpage’ach zaproszenie do udziału w akcji.

Do akcji #dajznakwodny dołączyły największe sieci RTV/AGD oraz sieci salonów komputerowych. W Światowy Dzień Wody w salonach: iSpot, Komputronik, LPelektronik, Media Expert, MediaMarkt, MyCenter, Neonet, RTV Euro AGD, Saturn, Sferis oraz Samsung Brand Stores w całej Polsce emitowany był spot o akcji, dzięki czemu o inicjatywie dowiedziały się tysiące ludzi.

W akcję zaangażował się również znany bank zdjęć - Shutterstock, dla którego standardowo znak wodny kojarzy się z narzędziem pracy. W dniu akcji Shuttersock inspirował swoich Klientów i Partnerów do wsparcia akcji organizowanej przez PAH.

W ramach akcji #dajznakwodny można było przekazywać darowizny finansowe na budowę studni i zapewnienie dostępu do odpowiednich warunków sanitarnych w Sudanie Południowym i Somalii.

Działania edukacyjne PAH dotyczące problemu z dostępnością i brakiem wody pitnej na świecie, kontynuowane będą również w wakacje podczas największych festiwali muzycznych: Ethno Port (8-11.06), Life Festival (22-24.06), Open’er Festival (28.06-1.07), Slot Art. (4-8.07), Globaltica (19-23.07), Audioriver (28-30.07), Woodstock (3-5.08) oraz Off Festival  (4-6.08).

Akcja #dajznakwodny jest autorskim pomysłem agencji 4Frame, która odpowiadała za koncept, warstwę kreatywną, pozyskanie partnerów jak i całościową realizację.

Źródło: 4Frame

www.4frame.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

R E K L A M A

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
 
czwartek 29.06.2017, 111 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2017 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone