logo
WIEDZA

Case study: Akcja społeczna dajznakwodny

Mateusz Zawiślak  PR 06.06.2017, przeczytano 416 razy
ilustracjastrzałka

663 mln ludzi na świecie nie ma dostępu do bezpiecznych źródeł wody, co ma bezpośredni wpływ na ich zdrowe i godne życie. Stąd ciągła potrzeba szerzenia świadomości poprzez akcje społeczne takie jak #dajznakwodny, którą w marcu br. zrealizowała Agencja 4Frame dla Polskiej Akcji Humanitarnej. Działania edukacyjne PAH kontynuowane będą również w wakacje, podczas największych festiwali muzycznych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/case-study:-akcja-spoleczna-dajznakwodny,32730,artykul.html

Jak zwrócić uwagę Polaków na problem dostępności do czystej wody? Dla większości z nas jest to temat  zbyt odległy, aby zauważyć go w codziennym życiu. Woda po prostu jest - nie potrafimy sobie wyobrazić sytuacji, w której mogłoby jej zabraknąć. A jednak, na świecie żyje ok. 663 mln ludzi, którzy każdego dnia mierzą się z tym problemem.

Internet, jako główne narzędzie komunikacji w obecnych czasach, dał wielkie możliwości do zaangażowania ludzi w ogólnopolską akcję społeczną agencji 4Frame pod hasłem #dajznakwodny, zrealizowaną dla PAH. Jej celem było budowanie świadomości o braku dostępności czystej wody na świecie poprzez jednodniową akcję, zrealizowaną 22 marca 2017 roku w Światowy Dzień Wody.

Efekt akcji #dajznakwodny

Mechanizm akcji był bardzo prosty. Dzięki facebookowej aplikacji, Internauci nakładali na swoje zdjęcia profilowe „znak wodny”, będący jednocześnie logotypem akcji. Tym sposobem, wyrażali swoją solidarność z mieszkańcami regionów pozbawionych dostępu do czystej wody i przyczyniali się do szerokiego nagłośnienia samego problemu.

O akcji usłyszało ponad pół miliona Polaków, a aż 2000 internatów zmieniło swoje zdjęcie profilowe. Także partnerzy medialni akcji, w tym: TVP Info, Polskie Radio, TVN24, Radio Zet, Onet oraz Kwejk, zamieścili na swoich Fanpage’ach znak wodny. Akcję wsparli ponadto celebryci, m.in.: Krystyna Janda, Anja Rubik, Cyber Marian, publikując na swoich Fanpage’ach zaproszenie do udziału w akcji.

Do akcji #dajznakwodny dołączyły największe sieci RTV/AGD oraz sieci salonów komputerowych. W Światowy Dzień Wody w salonach: iSpot, Komputronik, LPelektronik, Media Expert, MediaMarkt, MyCenter, Neonet, RTV Euro AGD, Saturn, Sferis oraz Samsung Brand Stores w całej Polsce emitowany był spot o akcji, dzięki czemu o inicjatywie dowiedziały się tysiące ludzi.

W akcję zaangażował się również znany bank zdjęć - Shutterstock, dla którego standardowo znak wodny kojarzy się z narzędziem pracy. W dniu akcji Shuttersock inspirował swoich Klientów i Partnerów do wsparcia akcji organizowanej przez PAH.

W ramach akcji #dajznakwodny można było przekazywać darowizny finansowe na budowę studni i zapewnienie dostępu do odpowiednich warunków sanitarnych w Sudanie Południowym i Somalii.

Działania edukacyjne PAH dotyczące problemu z dostępnością i brakiem wody pitnej na świecie, kontynuowane będą również w wakacje podczas największych festiwali muzycznych: Ethno Port (8-11.06), Life Festival (22-24.06), Open’er Festival (28.06-1.07), Slot Art. (4-8.07), Globaltica (19-23.07), Audioriver (28-30.07), Woodstock (3-5.08) oraz Off Festival  (4-6.08).

Akcja #dajznakwodny jest autorskim pomysłem agencji 4Frame, która odpowiadała za koncept, warstwę kreatywną, pozyskanie partnerów jak i całościową realizację.

Źródło: 4Frame

www.4frame.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Wyniki badania Brother Polska, przeprowadzonego wśród przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw pokazują, że 90 proc. polskich MŚP drukuje w technologii laserowej, ponieważ w przypadku organizacji jest ona wydajniejsza, szybsza i tańsza niż atrament. Firma stworzyła listę sześciu najważniejszych korzyści, jakie technologia druku laserowego może przynieść firmie....
Employer Branding sięga po rozrywkę
Rynek pracownika i wymagający coraz większych nakładów finansowych oraz  kreatywności  proces rekrutacji powoduje, że rośnie znaczenie działań employer branding. Dla świadomych pracodawców ważną rolę zyskuje realizacja strategii opartej na kształtowaniu pozytywnego doświadczenia pracowników, czyli employee experience. Działy HR odczuwają tę presję i szukają oryginalnych pomysłów...
DOOH jako nowoczesna forma tradycyjnego medium
Firmy, chcąc skutecznie dotrzeć do odbiorców i wyróżnić się na tle konkurencji korzystają z różnych kanałów komunikacji. Mając szeroki wybór sposobów promowania swoich produktów i usług, najchętniej korzystają z telewizji, prasy, radia i Internetu. Obok nich funkcjonuje także reklama zewnętrzna - najstarsza forma - która jest doskonałym uzupełnieniem kampanii reklamowych....
Nowoczesna reklama, czyli efekt DOOH
OOH, czyli „out of home advertising” to bardzo powszechna forma komunikacji reklamowej. Billboardy, plakaty i ulotki są na ulicach miast tak powszechne, że właściwie przestaliśmy zwracać na nie uwagę. I tu pojawia się problem, bo w interesie reklamodawcy jest to, by odbiorcy nie tylko zobaczyli, ale i zapamiętali przekaz reklamowy. Stawić czoła temu wyzwaniu można, inwestując w nowoczesne roz...
Siła reklamy mobilnej
Liczba użytkowników smartfonów cały czas wzrasta, co sprawia, że reklama mobilna jest jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do konsumenta. Ważne jest zatem, aby była odpowiednio zoptymalizowana do rozdzielczości urządzeń mobilnych. Co zrobić, by reklamy wyświetlane na tabletach i smartfonach wywoływały u odbiorców zaangażowanie i zainteresowania, a markom pozwalały pozyskiwać klient...
 
czwartek 19.04.2018, 114 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone