logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Akcja społeczna dajznakwodny

  PR 06.06.2017, przeczytano 1068 razy
ilustracjastrzałka

663 mln ludzi na świecie nie ma dostępu do bezpiecznych źródeł wody, co ma bezpośredni wpływ na ich zdrowe i godne życie. Stąd ciągła potrzeba szerzenia świadomości poprzez akcje społeczne takie jak #dajznakwodny, którą w marcu br. zrealizowała Agencja 4Frame dla Polskiej Akcji Humanitarnej. Działania edukacyjne PAH kontynuowane będą również w wakacje, podczas największych festiwali muzycznych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/akcja-spoleczna-dajznakwodny,32730,artykul.html

Jak zwrócić uwagę Polaków na problem dostępności do czystej wody? Dla większości z nas jest to temat  zbyt odległy, aby zauważyć go w codziennym życiu. Woda po prostu jest - nie potrafimy sobie wyobrazić sytuacji, w której mogłoby jej zabraknąć. A jednak, na świecie żyje ok. 663 mln ludzi, którzy każdego dnia mierzą się z tym problemem.

Internet, jako główne narzędzie komunikacji w obecnych czasach, dał wielkie możliwości do zaangażowania ludzi w ogólnopolską akcję społeczną agencji 4Frame pod hasłem #dajznakwodny, zrealizowaną dla PAH. Jej celem było budowanie świadomości o braku dostępności czystej wody na świecie poprzez jednodniową akcję, zrealizowaną 22 marca 2017 roku w Światowy Dzień Wody.

Efekt akcji #dajznakwodny

Mechanizm akcji był bardzo prosty. Dzięki facebookowej aplikacji, Internauci nakładali na swoje zdjęcia profilowe „znak wodny”, będący jednocześnie logotypem akcji. Tym sposobem, wyrażali swoją solidarność z mieszkańcami regionów pozbawionych dostępu do czystej wody i przyczyniali się do szerokiego nagłośnienia samego problemu.

O akcji usłyszało ponad pół miliona Polaków, a aż 2000 internatów zmieniło swoje zdjęcie profilowe. Także partnerzy medialni akcji, w tym: TVP Info, Polskie Radio, TVN24, Radio Zet, Onet oraz Kwejk, zamieścili na swoich Fanpage’ach znak wodny. Akcję wsparli ponadto celebryci, m.in.: Krystyna Janda, Anja Rubik, Cyber Marian, publikując na swoich Fanpage’ach zaproszenie do udziału w akcji.

Do akcji #dajznakwodny dołączyły największe sieci RTV/AGD oraz sieci salonów komputerowych. W Światowy Dzień Wody w salonach: iSpot, Komputronik, LPelektronik, Media Expert, MediaMarkt, MyCenter, Neonet, RTV Euro AGD, Saturn, Sferis oraz Samsung Brand Stores w całej Polsce emitowany był spot o akcji, dzięki czemu o inicjatywie dowiedziały się tysiące ludzi.

W akcję zaangażował się również znany bank zdjęć - Shutterstock, dla którego standardowo znak wodny kojarzy się z narzędziem pracy. W dniu akcji Shuttersock inspirował swoich Klientów i Partnerów do wsparcia akcji organizowanej przez PAH.

W ramach akcji #dajznakwodny można było przekazywać darowizny finansowe na budowę studni i zapewnienie dostępu do odpowiednich warunków sanitarnych w Sudanie Południowym i Somalii.

Działania edukacyjne PAH dotyczące problemu z dostępnością i brakiem wody pitnej na świecie, kontynuowane będą również w wakacje podczas największych festiwali muzycznych: Ethno Port (8-11.06), Life Festival (22-24.06), Open’er Festival (28.06-1.07), Slot Art. (4-8.07), Globaltica (19-23.07), Audioriver (28-30.07), Woodstock (3-5.08) oraz Off Festival  (4-6.08).

Akcja #dajznakwodny jest autorskim pomysłem agencji 4Frame, która odpowiadała za koncept, warstwę kreatywną, pozyskanie partnerów jak i całościową realizację.

Źródło: 4Frame

www.4frame.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764