WIEDZA

Siła rekomendacji - jak opinie o firmie wpływają na jej wizerunek i sprzedaż

Mateusz Zawiślak  PR 13.06.2017, przeczytano 332 razy

Według raportu firmy badawczej PWC 55% Polaków kupuje towary bądź usługi przez internet. Co więcej, spośród pozostałych, którzy dokonują transakcji offline, aż 43% sprawdza przed podjęciem ostatecznej decyzji opinie w sieci na temat poszukiwanego produktu lub usługi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sila-rekomendacji---jak-opinie-o-firmie-wplywaja-na-jej-wizerunek-i-sprzedaz,32806,artykul.html

Odpowiedź na pytanie, czy firmom są potrzebne internetowe opinie, jest więc oczywista. Wystawione przez zadowolonych klientów recenzje dotyczące usług, produktów, sprawności przebiegu komunikacji czy realizacji zamówienia mają wartość nie do przecenienia.

Dobry wizerunek w sieci

Po pierwsze, im więcej pozytywnych opinii o firmie, tym większa szansa, że w przyszłości kolejny klient zdecyduje się na skorzystanie z jej oferty. Jest to szczególnie istotne z punktu widzenia firm usługowych, które na opiniach dotychczasowych klientów w znacznej mierze kształtują swój wizerunek i pozyskują nowych klientów. Według badania przeprowadzonego przez Gemius dla E-commerce Polska aż 50% respondentów wskazuje na opinie o sprzedawcy jako czynnik wpływający na jego wiarygodność. Jest to zatem element najsilniej budujący jego wiarygodność w opinii badanych. Z kolei według badania Search Engine Land aż 88% respondentów jest skłonna zaufać autentycznie wyglądającej opinii obcej osoby tak samo jak recenzji znajomego.

Firmy, które mogą się pochwalić licznymi referencjami, są odbierane jako godne zaufania, rzetelne i fachowe.

– Z naszego doświadczenia wynika, że po zapoznaniu się z opiniami na nasz temat klient dochodzi do wniosku, że ma do czynienia z solidną i rzetelną firmą, z której usług warto skorzystać – mówi Andrzej Charemsa z firmy Kosbud.

Dobre opinie zwiększają także konkurencyjność firmy na tle innych usługodawców z tej samej branży. Klient mający do wyboru przedsiębiorstwo z dużą liczbą pozytywnych komentarzy oraz firmę, na temat której nie ma żadnych opinii, zdecyduje się raczej na współpracę z tą pierwszą.

– Zbieranie opinii pozwala na uwiarygodnienie firmy w oczach klientów, pomaga w pokazaniu swojej pozycji na rynku – opowiada Paweł Kloskowski, właściciel firmy Topcoat. – Uważam, że w dzisiejszych czasach posiadanie takich opinii to wręcz wymóg. Poza tym dzięki temu nie muszę każdemu klientowi okazywać papierowych referencji, wystarczy wysłanie linka.

Należy mieć przy tym na uwadze, że opinie – aby były naprawdę wartościowe i wiarygodne – muszą być wystawiane przez rzeczywistych klientów firmy. – Opinie uwiarygadniają firmę w oczach klientów, ale tylko te, które są potwierdzone, jak np. w Oferteo.pl, gdzie klienci zostali pozyskani – mówi Marek Kurzawa, właściciel firmy AD-MAR Kurzawa.

Pozytywne opinie przyciągają klientów

Pozytywne opinie mają dla firm nie tylko wartość PR-ową. Dzięki nim można bowiem pozyskiwać kolejnych klientów, którzy bardzo często zwracają uwagę na wystawione wcześniej referencje.

– Konsumenci cenią sobie opinie, bo na rynku można natknąć się na nierzetelną firmę. Połowa naszych klientów trafiła do nas dzięki pozytywnym recenzjom na stronie. W dużej mierze działamy dzięki poleceniom wcześniejszych klientów – zauważa Tomasz Bartoszek, właściciel LPC Group.

Ten tzw. social proof w dużej mierze wpływa na konwersję zamówień, co potwierdzają również badania: 50 i więcej opinii o produkcie może zwiększyć konwersję nawet o 4,6%, natomiast według statystyk opracowanych przez zespół iPerception 63% klientów jest bardziej skłonnych wydać pieniądze u tej firmy, która została oceniona przez użytkowników. Z kolei według badania Reevo.com pozytywne opinie zwiększają sprzedaż przeciętnie o 18%.

Dwukierunkowa komunikacja

Opinie o usługodawcy bądź dostawcy produktu są bogatym źródłem wiedzy nie tylko dla kolejnych potencjalnych klientów, ale też dla samych przedsiębiorców, którzy dzięki nim otrzymują informacje z pierwszej ręki o jakości świadczonych przez nich usług. – Opinie o mojej firmie dają mi rzetelną informację dotyczącą moich usług. Są dla mnie motywacją do dalszego rozwoju firmy i podnoszenia kwalifikacji, a przy tym stanowią jeszcze przystępne i proste źródło reklamy – uważa Paweł Matner z Matner Running Team.

– Nic dziwnego, że przedsiębiorcom zależy na pozytywnych opiniach. W obecnej sytuacji rynkowej, w dobie ogromnej konkurencji, trzeba szukać sposobu, aby się wyróżnić na tle innych firm z tej samej branży – mówi Karol Grygiel, członek zarządu Oferteo.pl. – Tym bardziej więc warto zadbać o to, aby po zakończonej transakcji poprosić klienta o wystawienie oceny. Jego zaangażowanie może sprawić, że nie dość, że sam jeszcze do nas wróci, to jeszcze przyprowadzi ze sobą kolejnych kontrahentów. Opinie i recenzje są więc elementem kreującym nie tylko wizerunek firmy i wpływającym na sprzedaż, ale też pozwalającym przedsiębiorcom na lepsze zrozumienie potrzeb klientów. Korzyści płynące z ich zamieszczania są obustronne i – patrząc globalnie – pomagają w rozwoju sektora e-commerce.

Źródło: OFERTEO

www.oferteo.pl

WIĘCEJ

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

R E K L A M A

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Czym są nagłówki Hx i jakie jest ich wykorzystanie?
Stosowanie nagłówków treści na stronach WWW to popularny temat, wokół którego narosło wiele mitów pokutujących do dziś. Czym zatem są, po co się je stosuje i jak wdrożyć optymalną strukturę nagłówków na swojej stronie?
Content produktowy - jaka jest jego wartość w generowaniu sprzedaży?
Czym jest content produktowy, jak go tworzyć i jak wykorzystać do poprawienia wyników sprzedaży? Odpowiedź na te pytania znajdą Państwo w poniższym artykule.
Digital POS, czyli marketing elektroniczny
W dzisiejszych czasach komputer czy Internet to już nic nowego. Praktycznie każdy z nas ma do nich na co dzień dostęp, ponieważ technologia pędzi do przodu sprawiając, że coś, co było dla nas kiedyś innowacyjne, stało się normalne i dostępne.
Wszystkie firmy, które przechowują jakiekolwiek informacje na temat pracowników, kontrahentów czy klientów, muszą przestrzegać Ustawy o ochronie danych. Ma ona zastosowanie do wszelkich skomputeryzowanych lub ręcznych zapisów zawierających dane osobowe. Dlatego ważne jest, aby każdy przedsiębiorca zapoznał się wymaganiami stawianymi przez GIODO. Zwłaszcza w erze rewolucji, jaką niesie ze ...
Kolory Walentynek na świecie: Nie tylko czerwień
W Polsce Walentynki, nazywane także dniem zakochanych, kojarzą się przede wszystkim z kolorami czerwonym oraz różowym. Moda, która przybyła do Polski z Zachodu i rozpowszechniła się w latach 90 XX w. sprawiła, że witryny sklepowe przepełniły się pluszowymi serduszkami, misiami oraz innymi gadżetami i podarkami w kolorach czerwonym i różowym. Jednak w Korei Południowej to święto potrafi...
 
piątek 23.02.2018, 97 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone