logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Chaos reklamowy w przestrzeni miejskiej: Letnia Szkoła Designu w Cieszynie

   26.06.2018, przeczytano 2308 razy
ilustracjastrzałka
ul. Głęboka, Cieszyn fot. Milosz B.

Tegoroczna Letnia Szkoła Designu będzie poświęcona reklamowemu i informacyjnemu chaosowi w przestrzeni miasta. Podczas tegorocznej edycji uczestnicy spróbują wypracować rozwiązania, które pomogą uporządkować informacyjny i reklamowy chaos panujący w przestrzeni miejskiej. Projektowanie odbywać się będzie w realnym kontekście, koncentrując się na wybranych witrynach sklepowych, ogrodzeniu targowiska oraz tzw. witaczach. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/chaos-reklamowy-w-przestrzeni-miejskiej%3A-letnia-szkola-designu-w-cieszynie,37023,artykul.html

Letnia Szkoła Designu to nie tylko szansa zdobycia unikalnych umiejętności pod okiem doświadczonych projektantów i wykładowców. Organizatorzy zapraszają do udziału projektantów grafiki i architektów oraz studentów i absolwentów uczelni projektowych oraz architektury.

Temat warsztatu wpisuje się w działania miejskie, zmierzające do wprowadzenia w Cieszynie uchwały krajobrazowej. Uczestnicy spotkają się z gośćmi specjalnymi. Będą nimi, m.in.: Agnieszka Łakoma, plastyk miasta Krakowa oraz Anna Syrokosz z Wydziału Strategii i Rozwoju Miasta, odpowiedzialna za przygotowania do wprowadzenia uchwały krajobrazowej w Cieszynie. Letnia Szkoła Designu jest organizowana przy wsparciu projektu "Human Cities. Challenging the City Scale 2014-2018".

Letnia Szkoła Designu. Robimy porządki!

  • 9-12 lipca 2018
  • Zamek Cieszyn
  • Prowadzący: Marcel Benčík, Tomasz Bierkowski, Jacek Mrowczyk, Maria Prochaczek 

Informacje o prowadzących:

Marcel Benčík / ASP Bratysława, Katedra Komunikacji Wizualnej

Organizator międzynarodowej konferencji Kupė, dotyczącej projektowania graficznego. Juror międzynarodowego przeglądu najlepszych projektów dyplomowych "Graduation Projects". Zajmuje się projektowaniem publikacji, identyfikacją wizualną oraz projektowaniem graficznym w architekturze. Twórca narodowego pawilonu Słowacji i Czech na Międzynarodowym Biennale Architektury w Wenecji.

Tomasz Bierkowski / ASP Katowice, Wydział Projektowy, Katedra Projektowania Graficznego

Projektant i badacz komunikacji wizualnej, pracownik naukowo-dydaktyczny asp w Katowicach. Specjalizuje się w projektowaniu publikacji i systemów identyfikacji wizualnej. Regularnie publikuje teksty poświęcone typografii oraz komunikacji wizualnej, autor książek "O typografii" i "Solidaryca – fenomen komunikacyjny". Prowadzi warsztaty projektowe w kraju i za granicą. Zajmuje się badaniem relacji między projektowaniem doświadczeń a typografią oraz wdrażaniem myślenia projektowego (design thinking).

Jacek Mrowczyk / ASP Katowice, RISD  Providence

Projektant grafiki użytkowej, redaktor, kurator, pedagog. Ukończył Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych oraz Wydział Form Przemysłowych ASP w Krakowie. Współtwórca i redaktor ogólnopolskiego kwartalnika projektowego "2+3D", ukazującego się w latach 2001–2016. Autor artykułów i publikacji poświęconych grafice użytkowej (m.in. "Niewielkiego słownika typograficznego", współautor książek "PGR. Projektowanie graficzne w Polsce", "Historia projektowania graficznego", redaktor książki "Piękni XX-wieczni. Polscy projektanci graficy" oraz współredaktor wyboru tekstów o dizajnie "Widzieć/Wiedzieć". Pracuje w katowickiej Akademii Sztuk Pięknych. Wykłada w uczelniach w kraju i za granicą, między innymi w Rhode Island School of Design w Providence (USA).

Maria Prochaczek / Muflon studio

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie na Wydziale Filmoznawstwa oraz Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach na Wydziale Projektowym. Wraz z Weroniką Mehr prowadzi studio projektowe – muflon studio. Specjalizuje się w komunikacji wizualnej. Tworzy projekty z zakresu informacji i identyfikacji. Wykorzystuje projektowanie, by wspierać inicjatywy, które korzystnie wpływają na rozwój społeczeństwa. Stale współpracuje z takimi organizacjami jak: TEDxKatowice, Fundacja Napraw Sobie Miasto, Czyste powietrze. Tworzy projekty z zakresu edytorstwa i komunikacji wizualnej dla instytucji takich jak: Żydowski Instytut Historyczny, Muzeum Śląskie, Zamek Cieszyn, Teatr Miejski w Gliwicach.

Formuła warsztatu:

wykłady, ćwiczenia praktyczne, dyskusje, korekty indywidualne i grupowe, finalne prezentacje

Co ze sobą zabrać:

ze względu na specyfikę warsztatu osoby, które zakwalifikują się do udziału, proszone są o przywiezienie laptopa (z zainstalowanymi programami edytorskimi lub graficznymi i własnymi fontami) oraz cyfrowego aparatu fotograficznego (lub innego urządzenia umożliwiającego robienie zdjęć).

Zasady rekrutacji:

chęć udziału w warsztacie prosimy zgłaszać do 2 lipca 2018 tylko poprzez przesłanie formularza rejestracyjnego wraz z portfolio (link do portfolio lub plik do 5 MB) na adres e-mail: wbeczek(at)zamekcieszyn.pl

Udział warsztacie jest bezpłatny, ale liczba miejsc jest ograniczona! O uczestnictwie nie decyduje kolejność zgłoszeń. Wyniki będą ogłoszone 4 lipca 2018, a zakwalifikowane osoby zostaną dodatkowo powiadomione mailowo.

Informacje organizacyjne:

organizator nie pokrywa kosztów dojazdu i noclegu, ale zapewnia wspólny obiad podczas trwania warsztatu.

Dodatkowych informacji udziela: 
Wioletta Beczek  
tel. 33 851 08 21 wew. 34  
wbeczek(at)zamekcieszyn.pl 

Źródło: Zamek Cieszyn

www.zamekcieszyn.pl

Fotografia na licencji CC BY 3.0

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

IAA Power Hour: wszystko co najważniejsze o influencer marketingu
Trendy w influencer marketingu były tematem drugiego panelu IAA POWER HOUR, który odbył się w środę 18 maja i był transmitowany na żywo ze studia RASP. Podczas spotkania swoją wiedzą i inspiracjami podzielili się: Iwona Piwek, YouTube Sales Head, Google Poland, Adam Nowakowski, Creative Agency Partner CEE, Meta, Marcin Gruszka, Head of Communications, Allegro oraz Jacek...
Puma i Manchester City prezentują nowy zestaw domowy na sezon 2022/23
PUMA zaprezentowała dziś strój domowy Manchesteru City na sezon 2022/23, głównymi inspiracjami do zaprojektowania stroju był skład „The Citizens” z końca lat 60. oraz jeden z jego liderów, ikona klubu – Colin Bell.
STS, sponsor strategiczny Lecha i największa polska firma bukmacherska, zdecydował na ostatni mecz sezonu 2021/2022 o zmianie swojego logo na froncie koszulek na specjalnie zaprojektowany napis z okazji zdobycia mistrzostwa Polski przez poznańską drużynę. – Pomysł STS bardzo nam się spodobał i od razu przystąpiliśmy do pracy, by zdążyć na mecz z Zagłębiem Lubin -...
Unique One powiększa Zarząd
Agencja UNIQUE ONE powiększyła struktury Zarządu o trzy nowe osoby: Aleksandrę Izraelską, Emilię Kostkę i Macieja Olszankę. Grzegorz Bonder niezmiennie pozostaje na stanowisku Prezesa Zarządu.
Kampania Great Hair Stories dla Resibo od agencji Os3 i studia Warsaw Production
oS3 jako agencja wiodąca marki Resibo, odpowiada za komunikację wprowadzającą linię naturalnych kosmetyki do włosów. Kampania Great Hair Stories wspiera wejście marki w nową kategorię produktów do włosów, z zestawem szamponów, odżywek i serum na końcówki. Produkty to efekt dwóch lat pracy marki z technologami i trychologami. Każdy produkt posiada unikalną formulację,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764