logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Chaos reklamowy w przestrzeni miejskiej: Letnia Szkoła Designu w Cieszynie

   26.06.2018, przeczytano 2190 razy
ilustracjastrzałka
ul. Głęboka, Cieszyn fot. Milosz B.

Tegoroczna Letnia Szkoła Designu będzie poświęcona reklamowemu i informacyjnemu chaosowi w przestrzeni miasta. Podczas tegorocznej edycji uczestnicy spróbują wypracować rozwiązania, które pomogą uporządkować informacyjny i reklamowy chaos panujący w przestrzeni miejskiej. Projektowanie odbywać się będzie w realnym kontekście, koncentrując się na wybranych witrynach sklepowych, ogrodzeniu targowiska oraz tzw. witaczach. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/chaos-reklamowy-w-przestrzeni-miejskiej%3A-letnia-szkola-designu-w-cieszynie,37023,artykul.html

Letnia Szkoła Designu to nie tylko szansa zdobycia unikalnych umiejętności pod okiem doświadczonych projektantów i wykładowców. Organizatorzy zapraszają do udziału projektantów grafiki i architektów oraz studentów i absolwentów uczelni projektowych oraz architektury.

Temat warsztatu wpisuje się w działania miejskie, zmierzające do wprowadzenia w Cieszynie uchwały krajobrazowej. Uczestnicy spotkają się z gośćmi specjalnymi. Będą nimi, m.in.: Agnieszka Łakoma, plastyk miasta Krakowa oraz Anna Syrokosz z Wydziału Strategii i Rozwoju Miasta, odpowiedzialna za przygotowania do wprowadzenia uchwały krajobrazowej w Cieszynie. Letnia Szkoła Designu jest organizowana przy wsparciu projektu "Human Cities. Challenging the City Scale 2014-2018".

Letnia Szkoła Designu. Robimy porządki!

  • 9-12 lipca 2018
  • Zamek Cieszyn
  • Prowadzący: Marcel Benčík, Tomasz Bierkowski, Jacek Mrowczyk, Maria Prochaczek 

Informacje o prowadzących:

Marcel Benčík / ASP Bratysława, Katedra Komunikacji Wizualnej

Organizator międzynarodowej konferencji Kupė, dotyczącej projektowania graficznego. Juror międzynarodowego przeglądu najlepszych projektów dyplomowych "Graduation Projects". Zajmuje się projektowaniem publikacji, identyfikacją wizualną oraz projektowaniem graficznym w architekturze. Twórca narodowego pawilonu Słowacji i Czech na Międzynarodowym Biennale Architektury w Wenecji.

Tomasz Bierkowski / ASP Katowice, Wydział Projektowy, Katedra Projektowania Graficznego

Projektant i badacz komunikacji wizualnej, pracownik naukowo-dydaktyczny asp w Katowicach. Specjalizuje się w projektowaniu publikacji i systemów identyfikacji wizualnej. Regularnie publikuje teksty poświęcone typografii oraz komunikacji wizualnej, autor książek "O typografii" i "Solidaryca – fenomen komunikacyjny". Prowadzi warsztaty projektowe w kraju i za granicą. Zajmuje się badaniem relacji między projektowaniem doświadczeń a typografią oraz wdrażaniem myślenia projektowego (design thinking).

Jacek Mrowczyk / ASP Katowice, RISD  Providence

Projektant grafiki użytkowej, redaktor, kurator, pedagog. Ukończył Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych oraz Wydział Form Przemysłowych ASP w Krakowie. Współtwórca i redaktor ogólnopolskiego kwartalnika projektowego "2+3D", ukazującego się w latach 2001–2016. Autor artykułów i publikacji poświęconych grafice użytkowej (m.in. "Niewielkiego słownika typograficznego", współautor książek "PGR. Projektowanie graficzne w Polsce", "Historia projektowania graficznego", redaktor książki "Piękni XX-wieczni. Polscy projektanci graficy" oraz współredaktor wyboru tekstów o dizajnie "Widzieć/Wiedzieć". Pracuje w katowickiej Akademii Sztuk Pięknych. Wykłada w uczelniach w kraju i za granicą, między innymi w Rhode Island School of Design w Providence (USA).

Maria Prochaczek / Muflon studio

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie na Wydziale Filmoznawstwa oraz Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach na Wydziale Projektowym. Wraz z Weroniką Mehr prowadzi studio projektowe – muflon studio. Specjalizuje się w komunikacji wizualnej. Tworzy projekty z zakresu informacji i identyfikacji. Wykorzystuje projektowanie, by wspierać inicjatywy, które korzystnie wpływają na rozwój społeczeństwa. Stale współpracuje z takimi organizacjami jak: TEDxKatowice, Fundacja Napraw Sobie Miasto, Czyste powietrze. Tworzy projekty z zakresu edytorstwa i komunikacji wizualnej dla instytucji takich jak: Żydowski Instytut Historyczny, Muzeum Śląskie, Zamek Cieszyn, Teatr Miejski w Gliwicach.

Formuła warsztatu:

wykłady, ćwiczenia praktyczne, dyskusje, korekty indywidualne i grupowe, finalne prezentacje

Co ze sobą zabrać:

ze względu na specyfikę warsztatu osoby, które zakwalifikują się do udziału, proszone są o przywiezienie laptopa (z zainstalowanymi programami edytorskimi lub graficznymi i własnymi fontami) oraz cyfrowego aparatu fotograficznego (lub innego urządzenia umożliwiającego robienie zdjęć).

Zasady rekrutacji:

chęć udziału w warsztacie prosimy zgłaszać do 2 lipca 2018 tylko poprzez przesłanie formularza rejestracyjnego wraz z portfolio (link do portfolio lub plik do 5 MB) na adres e-mail: wbeczek(at)zamekcieszyn.pl

Udział warsztacie jest bezpłatny, ale liczba miejsc jest ograniczona! O uczestnictwie nie decyduje kolejność zgłoszeń. Wyniki będą ogłoszone 4 lipca 2018, a zakwalifikowane osoby zostaną dodatkowo powiadomione mailowo.

Informacje organizacyjne:

organizator nie pokrywa kosztów dojazdu i noclegu, ale zapewnia wspólny obiad podczas trwania warsztatu.

Dodatkowych informacji udziela: 
Wioletta Beczek  
tel. 33 851 08 21 wew. 34  
wbeczek(at)zamekcieszyn.pl 

Źródło: Zamek Cieszyn

www.zamekcieszyn.pl

Fotografia na licencji CC BY 3.0

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Awans Barbary Jastrzębskiej w Walk PR
Barbara Jastrzębska awansowała na stanowisko Senior Account Manager w dziale komunikacji korporacyjnej agencji Walk PR.
Trwa rejestracja zwiedzających na Remaextra 2021
Trwa rejestracja zwiedzających na Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku RemaExtra 2021. Dzięki zarejestrowaniu się przed targami oszczędzicie Państwo przede wszystkim swój czas i pieniądze.
Gameset organizuje międzynarodową konferencję Gaming Marketing Day
Już 1 lipca odbędzie się Gaming Marketing Day, czyli międzynarodowa konferencja online organizowana przez Gameset (grupa LTTM). Wśród prelegentów znajdują się przedstawiciele firm Nielsen Sports, David Agency, Philips, Ogilvy Poland oraz samego Gamesetu. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji.
Nowym klientem agencji została Symfonia, jeden z największych w Polsce producentów oprogramowania ERP. SEC Newgate CEE całościowo odpowiada za działania marketingowe oraz Public Relations w ramach kampanii wsparcia cyfryzacji polskiego sektora MŚP „Optymizacja”.
Co mają ze sobą wspólnego: człowiek wybierający niestandardowe rozwiązania, czarodziej widzący więcej niż inni, ambitna kobieta ratująca świat i dociekliwy detektyw? To cechy zbieżne z umiejętnościami specjalistów Santander Bank Polska. Nowa kampania pokazuje, jakie możliwości rozwoju oferuje firma i jakich pracowników poszukuje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764