logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Chespa Packaging Design: Do zgarnięcia 40 tys. zł

   08.06.2017, przeczytano 1215 razy
ilustracjastrzałka

Firma Chespa zaprasza do udziału w 4 edycji Konkursu Chespa Packaging Design.  W tym roku oprócz organizatora, zadania projektowe przygotowali także partnerzy konkursu, firmy: Zott (Cremore), McBride (Yplon) i Cedo (Paclan) fundujący dodatkowe nagrody.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/chespa-packaging-design%3A-do-zgarniecia-40-tys.-zl,32764,artykul.html

Celem Konkursu jest zaprojektowanie i wykonanie opakowania, mającego szansę zaistnieć na rynku pod względem funkcjonalności, racjonalności wykorzystania materiału, efektywności zabezpieczenia produktu, innowacyjności oraz estetyki. Celem konkursu jest również wyłonienie oraz wyróżnienie oryginalnych rozwiązań konstrukcyjnych i graficznych.

Konkurs jest przeprowadzany w dwóch kategoriach:

  • „Na specjalną okazję”
  • „Na co dzień”


Uczestnikami Konkursu mogą być pełnoletnie osoby fizyczne - studenci i absolwenci uczelni artystycznych lub projektanci-hobbysci bez fachowego przygotowania. Suma nagród wynosi 40 tys. zł, organizator oferuje także możliwość realizacji stażu.

Termin składania projektów: 15.09.2017. Wyniki Konkursu ogłoszone zostaną najpóźniej do dnia 13.10.2017 r. Patronat medialny sprawuje Świat Poligrafii.

Chespa jest dostawcą materiałow, sprzętu i usług dla branży poligraficznej. Firma oferuje farby graficzne, klisze fotopolimerowe, wykrojniki płaskie i rotacyjne oraz przygotowanie graficzne i obróbkę repro.

Źródło: Chespa

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

12. Z chwilą otrzymania przez Organizatora zgłoszenia, Organizator nieodpłatnie nabywa:
I. prawo własności materiałów wykorzystanych do stworzenia projektu i modelu (prototypu) opakowania, stanowią cych przedmiot danego zgłoszenia, które w związku z tym nie podlegają zwrotowi osobie zgłaszającej udział w Konkursie, oraz
II. licencję niewyłączną na okres dwóch lat – liczony od daty otrzymania danego zgłoszenia – do projektu oraz modelu (prototypu) opakowania, objętych tym zgłoszeniem konkursowym, a to w zakresie obejmującym:
a) utrwalanie i zwielokrotnianie - wytwarzanie określoną techniką, w tym zapisem magnetycznym, techniką cyfrową lub drukarską, wprowadzenie do pamięci komputera i serwerów sieci komputerowych, także ogólnie dostępnych takich jak Internet, sieci telekomunikacyjnych,
b) rozpowszechnianie, wystawianie, wyświetlanie, odtwarzanie, zamieszczenie na stronie internetowej Organizatora bądź w innej formie publikowanie w sieci Internet, a także nadawanie i reemitowanie, za pomocą wizji przewodowej lub bezprzewodowej, jakąkolwiek techniką przez stacje naziemne lub za pośrednictwem satelitów na całym świecie, dla odbiorców wszelkich systemów odbioru telewizji, zezwalanie, na zasadzie wyłączności, na równoczesne i integralne nadawanie dowolną techniką przez inne podmioty (w nieograniczonej ilości nadań), w tym w sieciach kablowych, udostępnianie bez ograniczeń ilościowych użytkownikom sieci komputerowych i telekomunikacyjnych na całym świecie oraz przesyłanie pomiędzy serwerami i użytkownikami takich sieci wszelkimi środkami przekazu i transmisji, a także inne publiczne udostępnienie w taki sposób, aby każdy mógł mięć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym,
c) przerabianie, opracowywanie oraz umieszczanie w katalogach stron i serwisów internetowych,
d) kompilowanie, umieszczanie w folderach i materiałach prezentacyjnych,
e) używanie we wszystkich formach reklamy lub marketingu, utrzymywania relacji inwestorskich, w tym także za
pośrednictwem wszelkich środków masowego przekazu, włączając przekaz satelitarny,
f) utrwalanie na nośnikach materialnych oraz wykonywania egzemplarzy tych utrwaleń,
g) umieszczanie utworu na dokumentach i innych materiałach reklamowych, na stronie internetowej oraz przy oferowaniu towarów i usług,
h) inne formy korzystania z utworu, np. poprzez umieszczanie na torbach reklamowych, w grace plakatowej, wystroju wnętrz.


Mówiąc prostym językiem, Chespa szuka frajerów, którzy oddadzą dobre pomysły ZA DARMO.

,

Dodam też, że byłoby dobrze w informacji o konkursie zawrzeć tak istotne informacje jak przejęcie praw majątkowych do zgłoszeń.
Oszczędziłoby to wielu osobom wchodzenia na stronę Chespy i czytania regulaminu konkursu, stworzonego wyłącznie po to, by za darmo drenować rynek z pomysłów.

avatar użytkownika
,

Chcesz powiedzieć że dwuletnia niewyłączna licencja miałaby posłużyć organizatorowi do komercyjnego wykorzystania projektów przy produkcji opakowań? Żarty sobie robisz? O takim wykorzystaniu regulamin mówi - tylko że z jakichś powodów nie zacytowałeś akurat tego fragmentu. Skróciliśmy drogę do regulaminu zmieniając link na prowadzący bezpośrednio na stronę konkursową, więc zachęcamy aby każdy zainteresowany kliknął i sam ocenił co zawiera regulamin.  

,

12. II.
Jest wyraźnie napisane, że uczestnik udziela Chespie licencji niewyłącznej do projektu opakowania w zakresie wytwarzania go określoną techniką, a to oznacza, między innymi, prawo do wdrożenia projektu do produkcji.

Stąd właśnie zastrzeżenie o posiadaniu wszystkich praw, bo projekt już sprzedany nie mógłby być 'przejęty' przez Chespę.
  

avatar użytkownika
,

Chmmm - ciekawe który z partnerów konkursu połasił się na możliwość wprowadzenia na rynek opakowania takim tanim sposobem, ryzykując wizerunkowe zatopienie własnej marki. Masz jakieś podejrzenia, albo wieści na ten temat?   

,

Zadaj sobie inne pytanie.
Kto by nie skorzystał z takiej okazji?

Jeśli z uwagą prześledzisz regulaminy polskich konkursów, przekonasz się, że większość z nich gwarantuje organizatorowi przejęcie praw majątkowych do zgłoszonych prac. Nie nagrodzonych, co byłoby uczciwe, mając na uwadze otrzymanie nagrody i ewentualną sławę wynikającą z wygranej, ale do zgłoszonych.

Polscy organizatorzy tak skrzywili ideę konkursu, że naprawdę niewiele pozostało tych, wartych uczestnictwa.
  

avatar użytkownika
,

Jasne - Paclan czy właściciele marek Zott i McBride stoją pierwsi w kolejce aby się w ten sprytny, choć kompromitujący sposób obłowić. To co - nie zacytujesz fragmentu dotyczącego komercyjnego wykorzystania prac?  

,

Poszukaj w internecie, jak Duża Korporacja z USA, produkująca dodatki smakowe do żywności, wprowadziła do produkcji opakowanie, które w ramach rekrutacji pokazał jeden z niedoszłych pracowników.
Autor projektu bezowocnie starał się o zapłatę i był zbywany do momentu, gdy zdecydował się nagłośnić temat w mediach, wtedy firma zapłaciła.

Puszukaj w internecie, jak Duża Korporacja z USA produkująca napoje, pożyczyła sobie do reklamy muzykę od jednego z wykonawców publikujących swoje utwory na dużym portalu z filmikami.
Na szczęście internauci dostrzegli podobieństwo, i choć firma przez jakiś czas szła w zaparte, w końcu twórcy dostali honoraria.

Wymieniać dalej, te uczciwe korporacje, które nie muszą nikogo okradać, a mimo to czynią to w sposób niemalże bezczelny?
  

avatar użytkownika
,

No to zacytujesz ten punkt regulaminu o komercyjnym wykorzystaniu projektu?  

,

Przeczytaj ze zrozumieniem ten punkt, w kontekście punktów wcześniejszych to przestaniesz zadawać infantylne pytania.  

avatar użytkownika
,

Śmiało - martwiłeś się, że ludzie nie dotrą do informacji ukrytych w regulaminie, więc podziel się z nimi, uchroń kolegów przed nieszczęściem, na które ich naraziliśmy publikując tego newsa.  

,

Nie zrozumiałeś istoty rzeczy.
Nie chodzi tylko o to, by odradzać pojedynczym osobom czy grupom udział w takich naciągactwach.
Chodzi o to, by media odpowiedzialnie podchodziły do procesu selekcji informacji, w szczególności miały odwagę odmawiać publikacji o wydarzeniach wątpliwej jakości.

Tak widzę rolę opiniotwórczego wydawcy.


Ale chyba przeceniałem Signs w tej materii.
  

avatar użytkownika
,

Nie gniewaj się ale pozwolimy sobie przyjąć to ostatnie stwierdzenie z rezerwą. Twoja aktywność sprowadza się od dawna do ustawicznego dowodzenia, że nasz serwis do mediów odpowiedzialnych nie należy. Temu też służy Twój komentarz pod tą notką.   

Najnowsze w tym dziale

12. edycja konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2023 - pełne wyniki
Po raz 12. Kapituła Konkursu doceniła wybitnych liderów marketingu i komunikacji w Polsce, z pośród 183 nominowanych osób, nagrody przyznano w 41 kategoriach.
McCann Poland na 3. miejscu w Lions Creativity Report Rankings
W tegorocznym rankingu Cannes Lions International Festival of Creativity McCANN Poland znalazł się na 3. miejscu zestawienia najlepszych agencji kreatywnych w Europie, będąc w nim jedyną agencją z regionu CEE.
Nagroda Specjalna „Game Changer” dla kampanii profrekwencyjnych
Podczas Gali Innovation została przyznana Nagroda Specjalna „Game Changer” w kategorii Wydarzenie Roku dla kampanii zachęcających do udziału w wyborach parlamentarnych w 2023 roku. Wśród nich znalazła się kampania „To Twój Wybór”, zainicjowana przez Fundację Batorego i Inicjatywę Głos Kobiet, współrealizowana przez VMLY&R. 
Agencja VMLY&R zdobyła cztery nagrody w konkursie Innovation 2023. Kampania The Art of Sex Ed zrealizowana dla marki Durex zdobyła dwie Złote statuetki i jedną Brązową. Ponadto kampania To Twój Wybór znalazła się wśród kampanii profrekwencyjnych uhonorowanych Nagrodą Specjalną „Game Changer” w kategorii Wydarzenie Roku. 
Polski projekt ze specjalną nagrodą Konkursu Nagroda Jamesa Dysona 2023
Właśnie ogłoszono wyniki Konkursu Nagroda Jamesa Dysona. W tegorocznej edycji przyznano trzy główne nagrody: główną międzynarodową nagrodę, nagrodę w kategorii Zrównoważony Rozwój oraz nagrodę za Projekt Humanitarny. Wytypowani przez sir Jamesa Dysona autorzy zwycięskich projektów otrzymają po 160 000 zł na dalszy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764