logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Cięcie PCV spienione

Strona 1/2  1 2

| 02.08.2006 13:08

Witam

Może szanowni koledzy maja jakiś sposób na "ręczne" cięcie spienionego pcv grubości 1-4mm, przy małych ilościach wiadomo skalpel i jedziemy ale ostatnio miałem nieco większe zlecenie, spróbowałem ciąć na gilotynie kiszka, kupiłem piłę teoretycznie rekomendowaną do tego typu tworzywa i też kiszka pcv -się topi.

Może znacie jakieś tricki aby sobie z tym poradzić będę wdzięczny za podpowiedź.

pozdrawiam

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Małopolska
wiadomości: 1380
w Signs.pl od 04.05.2005
IP: 83.29.75.XXX

| 02.08.2006 14:08

Hmmm... dziwne. Mnie się tam jakoś nie topi.
Zasadniczo zalecana jest tarcza 60 - 80 zębów, naprzemiennie skośnych. Duże prędkości obrotowe, wolny posuw.
No i tarcza musi być ostra, oczywiście.

avatar użytkownika
+ + +

Gdańsk
wiadomości: 180
w Signs.pl od 17.05.2006
IP: 84.10.53.XXX

Diplodoc Diplodoc | 02.08.2006 15:08

hint: nóż do plexi.

Diplodoc

| 02.08.2006 17:08

Do piły zamiast klasycznej tarczy zamontuj
tarczę do cięcia aluminium ma zęby na przemian kwadrat rąb.
pozdro Kozik.

avatar użytkownika
+ + + +

Warszawa
wiadomości: 338
w Signs.pl od 25.06.2004
IP: 83.31.30.XXX

| 03.08.2006 15:08

ciecie PCW do żeczywiscie nie jest zaden problem, ale czy ktoś się spotkał z taczami do ciecia pleksi. Tarcza do aluminium niestety szczepi PMMA

avatar użytkownika
+ + + + +

Kraków
wiadomości: 515
w Signs.pl od 02.03.2004
IP: 83.29.30.XXX

| 03.08.2006 15:08

Stosunkowo dobre i tanie jak barszcz tarcze Dedry. Analogiczne jak do PCV (patrz kilka postów wyżej).
Tarcza do alumunium za cholerę sobie nie radzi z plexą. Szarpie, topi, materiał pęka, itp.

avatar użytkownika
+ + +

Gdańsk
wiadomości: 180
w Signs.pl od 17.05.2006
IP: 84.10.53.XXX

| 03.08.2006 20:08

Witam.
W hurtowni, gdzie się zaopatruję mają piłę elektryczną z szyną prowadzącą. Tarcza ma drobne zęby, ile niestety nie wiem, ale tną wszystko: pcv miękkie i twarde, pleksę, poliwęglany różnej grubości. Najważniejsze jest aby cięcie było prowadzone w miarę jednostajnym posuwem i nie za wolno, to uzyska się gładką powierzchnię cięcia i nie będzie topić ciętego materiału. Trzeba poeksperymentować. Co prawda nie miałem dużych zleceń cięcia PCV , ale grubości 1-4 mm tnie się dobrze nożem i oczywiście metalowy przymiar obowiązkowo.

avatar użytkownika
+ + + +

DYGOWO
wiadomości: 174
w Signs.pl od 01.02.2006
IP: 83.21.138.XXX

| 04.08.2006 17:08

Jeśli pcv topi się - zmniejsz prędkość obrotową ilub zwiększ posuw piły.

Ręczny nóż do plexi nie bardzo nadaje sie do pcv spienionego - strzępi krawędź. Z założenia jest przeznaczony do tworzyw twardych.

Tarcze do aluminium z zębami TF (trapez - prosty) doskonale radzą sobie z każdym rodzajem tworzywa sztucznego. Istotna jest ilość zębów - im większa tym mniej poszarpana krawędź - oraz dopasowanie prędkości obrotowej i posuwu piły do rodzaju i grubości tworzywa sztucznego - wolniejszy posuw przy grubszych materiałach oraz przy twardszych np. laminaty. I - jak słusznie zauważyła fabrykacudów - tarcza oczywiście musi być ostra - tępa strzępi krawędź materiału.

My używamy tarczy 160 mm z 56 zębami TF tnąc nią usługowo - a to, że wciąż mamy klientów świadczy o dobrej jakości cięcia - m.in.: PCV spienione od 1 do 19 mm, plexi od 1,5 do 20 mm, poliwęglan lity do 6 mm i kanalikowy do 25 mm, laminat konstrukcyjny do 10 mm. I dopiero gdy tarcza jest tępa to przy grubszych plexi i poliwęglanie litym obserwować można topienie się krawędzi.

-----------------
Włodzimierz Cioć

REKLAMIX - materiały do reklam
www.reklamix.pl

tel. 607 607 923

avatar użytkownika
+ + + +

Bydgoszcz
wiadomości: 135
w Signs.pl od 12.04.2002
IP: 83.11.4.XXX

| 05.08.2006 12:08

ja używam piły Hilti z prowadnicą i jeszcze nie widziałem żeby mi topiło pcv
jeżeli piła jest ostra to tnie nawet plekse walcowaną 15mm bez wiekszego problemu
moim zdaniem cały bajer tkwi w tarczy ilość ząbków, ich skok i kąt
powodzenia w doborze tarczy

avatar użytkownika
+ + +

Rzeszów
wiadomości: 28
w Signs.pl od 03.04.2003
IP: 83.14.12.XXX

| 13.06.2007 20:06

pcv spienione tnie sie bez problemu od dwoch mm wgore kazda tarcza obojetnie czy ostra czy tepa a ciensze to niestety nozem lub na gilotynie ale drukarskiej z lekko stepionymi ostrzami zas plexi to tarcza musi miec okolo 120 zebow i kat natarcia dodatni w gre wchodzi jeszcze rodzaj plexi GS lub XT predkosc ciecia i odpowiedni docisk do pily.Pracuje wpracowni tworzyw sztucznych i jezeli moge cos komus doradzic sluze pomoca pozdrawiam

-----------------
stefan_56

avatar użytkownika
?

Lublin
wiadomości: 1
w Signs.pl od 13.06.2007
IP: 89.76.72.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764