logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

INFOGRAFIKA: Co się liczy w marketingu wystawienniczym?

  PR 03.04.2019, przeczytano 492 razy
ilustracjastrzałka

Architektura stoiska, digitalizacja, doświadczanie marki i kreatywność rozwiązań promocyjnych to 4 obszary, których dotyczą trendy w marketingu wystawienniczym. W pierwszym numerze TREND.expo dla wystawców, jego autorzy wzięli na warsztat najlepsze praktyki w architekturze i aranżacji stoiska, skupiając się na Kolorze. Tu prym wiodą najmodniejsze odcienie 2019 roku: barwy ziemi, pastele, color blocking, monokolor.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-sie-liczy-w-marketingu-wystawienniczym,381933,artykul.html

Postaw na design

Aż 70 proc. osób, które postanawiają zatrzymać się przy konkretnym wystawcy, podejmuje decyzję na podstawie wyróżniającego się designu stoiska. Jego planowanie powinno być oparte o 4 filary marketingu wystawienniczego, wokół których skupiają się najważniejsze trendy i praktyki w branży.

  • Architektura stoiska – to nie tylko konstrukcja, ale przede wszystkim trendy dotyczące oświetlenia i koloru. Gra masywności z lekkością, pozorna niedostępność i tajemniczość albo maksymalna przestronność stoiska zdecydowanie wpływają na percepcję odwiedzających. Podobnie jak kolor, który pobudza emocje, energetyzuje i potrafi nadać charakteru całej aranżacji.
  • Kreatywność rozwiązań marketingowych – tu rozpoczyna się proces projektowania stoiska. Storytelling czyli pomysł na dobrą historię i przełożenie silnych stron marki na stoisko targowe, przez ubiór personelu i detale związane z jego prezencją to podstawa.
  • Digitalizacja – jeden z najbardziej widocznych trendów w branży. Użycie mediów i technologii na stoisku to nie tylko zabieg kosmetyczny, ale przede wszystkim narzędzie do mierzenia nawiązywanych relacji, jak m.in. liczba odwiedzin, oględzin produktu, zbieranie leadów. Topowe rozwiązania digital na targach to obecnie: content video, aktywności sensoryczne, VR, duże ekrany diodowe, mapingi, projekcje.
  • Doświadczanie marki – dobry design zabudowy to wstęp do wejścia odwiedzającego w świat (na stoisko) marki. W tym momencie czas na głębsze poznanie, które - zgodnie z globalnymi trendami – powinno być sensualne, np. poprzez zapach kwiatów czy drewna, nastrojowe oświetlenie, muzykę. Wszystko to, co klient może dotknąć, poczuć czy przeżyć zdecydowanie bardziej zapadnie w jego pamięć, wznosząc markę na wyższy poziom.

Kolor to trend nr 1, na którego analizę postawili autorzy TREND.expo - publikacji dla branży wystawienniczej.

– Kolorystyka i oświetlenie stoiska to pierwszy krok do oceny wystawcy przez odwiedzającego. Elementy te nie tylko błyskawicznie wywołują konkretne skojarzenia co do marki, ale pozwalają ocenić ją w oczach klienta – mamy przed sobą stoisko luksusowe albo uniwersalne, a więc mało interesujące – mówi Katarzyna Rzadkiewicz, Sales & Marketing Director w Smart Design Expo, projektującej i realizującej stoiska targowe

- “Kolor” to temat pierwszego numeru TREND.expo, jednego z czterech zaplanowanych na 2019 rok. Dzielimy się w nim efektem wielomiesięcznych analiz, obserwacji i rozmów z wystawcami oraz partnerami branżowymi z całego świata. Publikację kierujemy do wszystkich osób, które planują stoiska targowe w swoich firmach, ale też i do tych, którzy śledzą lub wyznaczają kierunki w wystawiennictwie targowym – dodaje Łukasz Jerzmanowski, owner Smart Design Expo.

Do współtworzenia TREND.expo, jego autorzy zaprosili ekspertów z dziedziny designu, architektury, marketingu wystawienniczego. Na łamach publikacji wypowiadają się dr hab. Maciej Przybylski – prof. nadzw. Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, studio Pawlak & Stawarski oraz Jerzy Osika – prezes Promedia, organizator targów, kongresów i konferencji.

Trendy w kolorze 2019

Kolory, które wiodą prym w marketingu wystawienniczym w 2019 roku to:

  • Pastele – doskonałe gdy chcemy uzyskać wysublimowany efekt, podkreślić  delikatność i eteryczność. Potrafią nadać stoisku targowemu lekkości, wyrafinowania i świetlistości.
  • Color blocking – zestawienia mocnych, wyrazistych kolorów czyli zupełne przeciwieństwo dla pasteli. W połączeniu z geometrycznymi formami tworzy odważne, soczyste i energetyczne wnętrza.
  • Monokolor – stawia na jeden kolor bądź dopełnia go jego różnymi tonacjami. Daje intrygujący efekt i zaskakuje. Jeśli na pierwszy rzut oka go nie widać, to znaczy że „działa”.
  • Kolory ziemi – sprawdzą się zarówno do aranżacji przestrzeni w stylu klasycznym, jak i nowoczesnym. Neutralne barwy dają poczucie ciepła i bezpieczeństwa, stwarzają atmosferę komfortu.

Z TREND.expo dowiesz się:

  • Jakie znaczenie ma kolor stoiska targowego?
  • Które trendy najlepiej pasują do twojej marki?
  • Jak z koloru korzystają najbardziej rozpoznawalne marki?

Odpowiedzi na te pytania udziela TREND.expo pt. „Czy kolor ma znaczenie?”, który w całości jest dostępny TUTAJ

Źródło: Smart Design Expo

www.smartdesign-expo.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ile warta jest dobra reklama?
Kiedy mówimy o promocji firmy, nasuwa nam się myśl: reklama w telewizji lub bilbordy. Świadome kształtowanie wizerunku firmy to coraz ważniejszy aspekt jej obecności w przestrzeni publicznej. Jaka jest prawdziwa wartość dobrze dobranych narzędzi reklamowych i co wziąć pod uwagę przy planowaniu kampanii?
Sprzedaż sezonowa – wszystko, co musisz o niej wiedzieć
Branża e-commerce stale szuka i znajduje kolejne powody, które napędzają koniunkturę sprzedaży online. Black Friday czy Cyber Monday to początek zakupowego szaleństwa, jakie towarzyszy nam w listopadzie i grudniu. Jak wykorzystać ten czas, aby zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowych klientów?
„Słodkie lisa ucha berety” – czyli jak Aliexpress wykorzystuje unikalne cechy marki w swojej komunikacji?
Zakupy na AliExpress to doświadczenie niespotykane w innych sklepach internetowych. Współtworzone jest na równi przez markę, sam serwis, jego jedyny w swoim rodzaju interfejs, kolosalną bazę produktów, sposób dostawy oraz samych użytkowników. Jak AliExpress wykorzystuje to w swojej komunikacji w mediach społecznościowych?
Jak aranżacja biura zwiększa efektywność pracowników?
Przeprowadzka do nowej siedziby to szansa na modyfikacje kultury i stylu pracy w firmie – wynika najnowszego raportu pt. „Lepiej niż w domu. Jak zadbać o komfortowe i twórcze środowisko pracy”, opracowanego przez Well.hr, Colliers International i PwC. Publikacja zawiera inspiracje, jak poprzez aranżację przestrzeni wpływać na styl i kulturę pracy, oraz opisuje...
Druk 3.0: nowe preferencje konsumentów, nowa rola druku
Rola druku zmienia się wraz z preferencjami konsumentów. Paradoksalnie – w świecie, w którym odbiorcę otacza coraz więcej ekranów, marki mogą wykorzystać druk już nie tylko jako nośnik informacji. Przede wszystkim może on być narzędziem działającym na różne zmysły adresata komunikatu. Głównie na zmysł dotyku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764