logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Co się zmieni po Cannes Lions: nowe wytyczne skutecznej kreatywności

   31.07.2020, przeczytano 231 razy
ilustracjastrzałka

To dobry czas na wprowadzanie rozwiązań opartych o interfejsy bezkontaktowe. Wiele firm zdecydowało się teraz wprowadzić lub przetestować płatności zbliżeniowe do swoich aplikacji. Wzrasta znaczenie aplikacji z mikropłatnościami oraz platform jak BLIK. Wraca zainteresowanie interfejsami głosowymi - czekamy tu na wdrożenia, który spopularyzuje to rozwiązanie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/co-sie-zmieni-po-cannes-lions%3A-nowe-wytyczne-skutecznej-kreatywnosci,387944,artykul.html

SKĄD POMYSŁ ?

22 czerwca 2020 r. - Cannes Lions, wspólnie z siostrzaną firmą WARC, światowym autorytetem w dziedzinie skuteczności marketingowej, ogłosiło „Kod efektywności”, białą księgę przedstawiającą wyniki badań przeprowadzonych w ostatnim roku, przez ekspertów ds. skuteczności marketingu Jamesa Hurmana i Petera Fielda; W 2019 roku Hurman i Field przeprowadzili globalne badanie z udziałem komitetu międzynarodowych liderów ze świata strategii i planowania, które ukazało, że w branży brakuje „uniwersalnej definicji” i „wspólnego języka” dla skuteczności kampanii.

Niezależnie od badań, w branzy już od wielu lat pojawiały się krytyczne głosy odnośnie rzeczywistej i długoterminowej efektywności wygranych pomysłów, choćby ten „kejs” zaprezentowany jurorom w 2015 roku:

Oliwy do ognia zapewne dolał zwycięski projekt Singapurskiego Greya, który okazał się „fejkiem”:

WNIOSKI Z BADANIA

Analiza i porównanie blisko 5000 uczestników i zwycięzców nagrody za efektywność w latach 2011-2019, pochodzących z bazy danych Cannes Creative, WARC i IPA potwierdziły raczej zdrowo rozsądkową – niż „otwierająca oczy” tezę , że na skuteczność marketingową duży wpływ ma złożona miara budżetu medialnego, czasu trwania i liczby zastosowanych kanałów medialnych oraz… „kreatywne zaangażowanie” kampanii. Banał? Niekoniecznie, jeśli weźmiemy pod uwagę nadal obowiązujące w naszej branży „napięcie” pomiędzy reklamą „sprzedającą” a kreatywną”.

Aby podsumować powyższe odkrycia, Hurman i Field wraz z Cannes Lions i WARC, opracowali Drabinę efektywności twórczej, ramy do oceny postępu skutecznego marketingu. Skupia się ona na ujęciu wytycznych za pomocą wspólnych dla marketerów i agencji definicji i języka. Został zaprojektowany jako narzędzie ciągłego doskonalenia dla marketerów i agencji, umożliwiając im tworzenie bardziej konsekwentnych i skutecznych kampanii kreatywnych i inicjatyw. Co też istotne, w końcu dostrzeżona została rola strategicznego imputu w tworzeniu nagrodowych pomysłów – co w mojej skromnej opinii stratega – jest ukłonem nie tylko w stronę kreatywnych, wymyślających „kanneński kejs”, ale również całego zespołu i jego imputu w doszlifowanie owego pomysłu. Po to by nie był kolejnym nierealizowalnym „fejkiem”, jak to się okazało w przypadku kampanii „I sea” (Grey, Singapur).

WYNIK - THE CREATIVE EFFECTIVENESS LADDER

Jest to de facto spis 6 najważniejszych kryteriów do oceny skutecznego marketingu, zawierający 6 poziomów - w których początkowe to przede wszystkim premiują strategiczną, mediowa i technologiczną wartość pomysłu kreatywnego, co ma zaradzić – wedle niektórych komentujących – kryzysowi kreatywności, który w ostatnich latach ogarnął nasza branżę.
Jeśli chcecie zapoznać się z szczegółami „KODU EFEKTYWNOŚCI” – możecie poczytać więcej tutaj:

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Łukasz Szelecki dyrektorem operacyjnym R4S Consulting
Do agencji R4S Consulting od sierpnia dołączył Łukasz Szelecki. Objął nowo utworzone stanowisko dyrektora operacyjnego. Szelecki będzie m.in. zarządzać pracą zespołów Public Relations i Public Affairs oraz nadzorować tworzenie planów komunikacyjnych oraz strategii dla klientów agencji.
Ekrany digital OOH wsparciem dla publicznej służby krwi
Narodowe Centrum Krwi wspólnie z Ministerstwem Zdrowia w ramach realizacji ogólnopolskiej kampanii społecznej „Twoja krew, moje życie” podejmuje szereg działań, których  celem jest promocja honorowego krwiodawstwa oraz  zwrócenie uwagi na potrzebę oddawania krwi. W kampanię włączono sieć ponad 20 tysięcy ekranów digital OOH...
W ramach kampanii #Otwarcijaknigdy Coca-Cola rozdaje butelki kultowego napoju
Marka zachęca do odwiedzania lokalnych restauracji. Od poniedziałku 10.08 startuje akcja „Coca-Cola od nas”, w ramach której 1 000 000 darmowych napojów trafi w ręce gości niemal 2 000 lokali gastronomicznych. Aby odebrać produkt, wystarczy wejść na stronę.
Marka Elementy dołącza do grona klientów Big Picture
ELEMENTY, czyli jedna z najbardziej trendsetterskich młodych marek modowych w Polsce, znana ze swojej transparentności cenowej oraz etycznej produkcji , nawiązała współpracę z Big Picture. Zespół agencji będzie odpowiedzialny za stworzenie oraz koordynację całościowej strategii działań PR, w tym za realizację działań z zakresu media i influencer relations.
Polska Izba Przemysłu Targowego zwraca się do Jadwigi Emilewicz – wicepremier i minister rozwoju, aby planowaną pomocą sektorową objęła również 2 kategorie przedsiębiorstw pracujących dla targów branżowych. Chodzi o podmioty projektujące i wykonujące stoiska targowe, a także o transportowe i zajmujące się spedycją targową. Z relacji uczestników...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764